Ga naar inhoud


verschil tussen een android tv stick en een google chromecast?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb op een ander bericht,bekend gemaakt,van de komst van de google chromecast.

Ik heb daarover info ingewonnen,maar heb enkele vraaagjes.

Ik heb nu een minix neo G4 android tv hdmi stick,met diverse apps op.De meest gebruikte app,is de xbmc player.

Die xbmc viewer,is via een draadloos netwerk aangesloten en geconfigureerd om media bestanden af te spelen die op mijn NAS staan.Dit werkt voortreffelijk,zolang ik geen HD bestanden laat afspelen in de vorm van MKV of een TS,van een hd zender van mijn vu.

Dit zou volgens ingewijden te wijten zijn aan de te trage arm processors die die sticks aan boord geeft.

Maar wat zou een chromecast,dan als meerwaarde kunnen hebben,dan een android stick?

of wil ik zoals gewoonlijk weer appels met peren vergelijken?

Je smartphone,tablet of pc is je ab,en van uit die laat je dan zaken afspelen.Je kan dus selecteren vanuit die toestellen,wat je op de chromecast wil zien spelen.

Maar kan je het toestel,waar je de opdracht mee geeft om te spelen afschakelen,of moet die blijven aanstaan?Volgens bepaalde bronnen niet,als je bvb youtube speelt.

Mijn bedoeling is om die eigenlijk als backup te gebruiken beneden,omdat die zeer klein is en handig,als ik eens beneden iets wil afspelen.Maar ik vroeg me af,als ik een mediabestand van mijn NAS op die chromecast wil afspelen,of het apparatuur,die ik de opdracht geeft om te spelen,ook moet blijven aanstaan.

Nu zou je blijkbaar ook plex kunnen gebruiken,en heb het eens als extra app gezet op mijn qnap NAS.

via die app,zou je ook media bestanden kunnen afspelen op de chromecast.Echter begrijp ik die niet zo goed.Heeft een chromecast ook de mogelijkheid om wifi direct te gebruiken?

Want soms heeft mijn broer zijn tablet mee,en het zou handig zijn,om de foto's die hij meegeeft,via wifi direct via de chromecast op tv te toveren.Of zal ik dan toch het gast wifi netwerk moeten instellen,zodat mijn broer zijn mediagegevens via de chromecast op tv kan weergeven?

Ik zag dat je bij de laatste firmware bepaalde verbindingen kan maken tussen prive en gast wifi netwerk,maar daarvoor zou ik mij richten tot het juist forum,en daar deze vraag stellen.

Misschien zijn er hier al chromecast gebruikers met hun ervaringen,of bepaalden zeggen misschien,haal dat ding niet in huis,het werkt niet,deugd niet o.d.

En indien er gebruikers zijn,kan die weg met HD beelden?of is de processor ook weer te beperkt?

Alvast bedankt voor julie tips.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over chromecast kan ik je niet helpen. Die voegt niets toe aan mijn behoeften. Je weet van het bestaan een speciale versie XBMC voor processors van rockchip? Die zit ook in jouw stick. Als je die nog niet gebruikt moet je eens googlen op 'beyond xbmc'.  Is speciaal geoptimaliseerd voor die processors. Werkt uitstekend met HD materiaal.

 

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze gedownload,en zal deze straks installeren.Dank je voor de tip,want xbmc is mijn dagelijks gebruikt programma.Ik laat dus nog het resultaat horen,zodat andere leden,ook weten,hoe mijn ervaring is op mijn stick,mochten ze ook dergelijke willen kopen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedownload en geïnstalleerd,maar bij het selecteren van de taal vloog die er uit,en is die optie verdwenen.

Engels is nu geen probleem,maar bij het toevoegen van mijn nas,vloog die er ook uit.

Enfin,vanavond zal ik hem deftig testen,en mijn ervaringen posten,maar nu ga ik nog een beetje rusten.

Desnoods doe ik een her install.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die dan toch kunnen instellen naar wens,en die reageert sneller,waarvoor ik U van harte dank voor de tip.full HD is wel nog een probleem,maar kan het misschien te wijten zijn aan een te beperkte snelheid via wifi?de snelheid tussen de fritz en het android toestel is 72Mbps.

Maar we zijn afgeweken,en antwoorden op de originele vraag,zijn nog steeds welkom.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...