Ga naar inhoud


Welke Switch kan ik het beste gebruiken tussen twee schotels?


Lutine

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb er een schotel bijgezet.Voor de overschakeling tussen 19 en 23 heb ik een ,, Fte UMS 125 ''. De Switch is nw.

maar ik heb toch de indruk dat hij niet goed werkt. Welke Switch kan ik het beste gebruiken tussen  twee schotels?

Met vr.gr.Lutine.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja, je weet het niet of de Fte UMS 125 een goede switch is. Dat is altijd een risico als je zoiets koopt. Het is net als met coaxkabel. Soms wordt een bepaald merk en type door een verkoper als geweldig aangeprezen totdat je er achter komt dat de zowel de middenader als de vlechtmantel uit verkopert ijzerdraad bestaat wat zo aan de magneet blijft hangen.
Als je een Spaun SAR 212 WSG koop, weet je zeker dat je een uitstekende switch hebt.
 

post-60869-0-78049100-1401731294_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iets met zoekt u een goede switch of een goedkope....... :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het probleem met deze switch.? Een storing kan ook uit de bedrading voort komen.

Een slecht of verkeerd gemonteerde F connector lijkt mij eerder voor de hand te liggen als een slechte switch.

Zo een fabrikant zal vast niet lang bestaan. 

Maar als je het niet vertrouwd ga je terug naar de winkel om de switch te ruilen.

Blijft het probleem bestaan kun je altijd nog besluiten om een Spaun te kopen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het probleem met deze switch.? Een storing kan ook uit de bedrading voort komen.

Een slecht of verkeerd gemonteerde F connector lijkt mij eerder voor de hand te liggen als een slechte switch.

Zo een fabrikant zal vast niet lang bestaan. 

Maar als je het niet vertrouwd ga je terug naar de winkel om de switch te ruilen.

Blijft het probleem bestaan kun je altijd nog besluiten om een Spaun te kopen.

Goedemorgen Johan45,

Ik heb nu twee selfsat schotels hangen één voor 19 anderen voor 23.De eerste dagen ging het goed. Daarna viel het beeld een paar maal weg. Dat na het schakelen tussen 19 en 23 .Als ik keek bij antenne instellingen in het menu was er totaal geen signaal, niet op 19 en niet op 23.Ik kan me voorstellen als

één schotel niet goed staat het beeld weg valt,maar op beide schotels ??. Heb de  schakelaar er tussenuit gehaald en direct verbonden met de ontvanger

via een koppelstuk. Dat op beide schotels gedaan. Best wel een goed beeld ondanks ca. 80%, beter krijg ik het niet, ben daar tevreden mee.Gisteren

hadden we hier ( Zwitserland ) onvoorstelbaar harde regen maar het beeld is niet weggevallen. Daarom denk ik dat de schakelaar niet goed werkt.

Teruggeven gaat niet, heb hem mee uit Spanje meegebracht en hij koste ook niet alles. Had wel foto's mee willen sturen van de opstelling van de

schotels,maar ik weet niet hoe je dat moet doen.

Groet,Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje misschien wel een bekend merk maar wat de Hollander niet kent eet ie niet.

Die wil Spaun omdat ie lekker duur is en er goede ervaringen mee zij opgedaan. Niet dat duur altijd voor kwaliteit staat.

De Spaun kost twee keer zoveel als de switch waar je nu problemen mee hebt.

Zelf heb ik verschillende no names switchen in gebruik en die doen wat ze doen moeten waarvan de eerste al weer 10 jaar in gebruik is.

 

Ik vermoed wel dat je switch defect is als ik lees hoe je te werk bent gegaan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hola,

De schotels die ik gebruik zijn van het merk ,,Selfsat''    Ze hangen boven elkaar aan een door mezelf gemaakte roestvrij 

stalen beugel. De bovenste,  H 10 D2 , de onderste, H 30 D2.  De H10D2 is ca. 3 jaar oud en H30D2 is nieuw. Elk kunnen ze

twee gebruikers aan. De oude H10D2 gebruik ik voor Astra 1 waarvan één aansluiting naar de slaap kamer gaat,daar wordt

in de regel toch alleen naar Duitse zenders gekeken. De anderen  aansl .samen met de aansl.Astra 3 van de H30D2 naar de

schakelaar en van daar naar de woonkamer.

Kunnen jullie me even vertellen hoe ik een foto kan sturen.Dan heb je een idee hoe ik het gedaan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch

Wat ga je me nu vertellen dat een vlakantenne een multifeed schotel is? Echt niet. Hij hoeft toch helemaal niet te schakelen tussen verschillende satellieten. Hij kan slechts op één satelliet afgesteld worden. Er kan dus een gewone diseqc-switch gebruikt worden en dat hoeft helemaal geen uncommitted switch te zijn. Heeft die twee aansluitingen, dan heb je twee diseqc-switches nodig.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hola,

Ik geloof dat het gelukt is.... De twee kabels op de muur daarvan gaat er één naar de slaapkamer en de anderen naar de woonkamer.

Hoop dat het jullie goedkeuring kan weg dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan opgelost, je kan er twee decoders op aansluiten voor een tweede TV eventueel maar dan heb je ook twee keer een switch nodig.

Je kan dus een "gewone" switch gebruiken.

Ik moet wel toegeven dat ik liever een flatgebouw met selfsat schotels zie dan een met de toch wel lelijke offsetschotels.

 

 

 

229_hg.jpg

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...