Ga naar inhoud


Welke Switch kan ik het beste gebruiken tussen twee schotels?


Lutine

Aanbevolen berichten

  • Moderator

http://katalog.wisi.de/index.php?IdTreeGroup=126&IdProduct=1097

 

29,7 dB/100 meter /2.200 MHz., lijkt mij prima in orde.

 

De kabel is bedoeld voor huisinstallaties, in Duitsland is dat ook voor sat ontvangst bedoeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Fijn dat het nu goed werkt met je nieuwe diseqc switch.

De kans dat je twee keer achter elkaar een defect uit doos koopt is overigens niet erg groot.

Je kan het geloven of niet !!!! 3 dagen geen probleem.....Dan alleen Astra 1 nog maar....Platte schotel na gesteld.....weer beeld Astra 3

Paar keer van 1 naar 3 geschakeld.....paar uur later weer geen Atsrta 3  Heb het volgende gedaan: de nw.  Spaun  switch er tussen

uit. Schotel voor Astra 3 direct op de ingaande kabel naar de ontvanger. Prima beeld 82%. Nw kabel gemaakt van schotel naar

switch. hielp niet. De kabel van Astra 1 schotel, laten zitten op de switch. werkt zonder probleem. De aansluiting van de switch NR 1

naar nr,2 gezet. Gevolg, wel Astra 3  maar geen Astra 1 meer. Volgens mij  schakelt de switch niet ??? !!! Is spiksplinter  nieuw.!!!

Dan de ,, HAMVRAAG'',  kan het zijn dat de ontvanger geen signaal geeft aan de switch ?Heb met de ontvanger geen goede er-

varing,hij gaat terug voor garantie over tien dagen als ik in Holland ben. Ik wil graag jullie mening, als ik volgende week in winkel

ben,is de  kans zeer groot dat ik, de eerste ben die dat heeft, en het zal mijn schuld wel zijn. De ontvanger is een M7 sat 801.

Heb fabrieks instelling vern. Autm.switch late zoeken  (geest maar 1 sat aan) volgens mij moeten dat er toch 2 zijn. Wat kan ik nu nog

doen ??

Met vriendelijke groet.   Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lutine

Een M7 sat801 heeft een voorinstelling waarbij de Astra 1 op ingang 1 zit en de Astra 3 op ingang 2.
Als jij de vlakantenne van de Astra 23,5 op ingang 1 zet en de Astra 19,2 op ingang 2, dan moet je de instellingen in het menu van de ontvanger ook anders instellen, anders werkt het niet.
Wel raar dat hij maar1 sat aangeeft.
Tja, om nu te kunnen zeggen wat het probleem veroorzaakt? Heb je de F-connectors wel op de juiste manier gemonteerd?
 

post-60869-0-94185300-1403508569_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ook mijn bericht #4 wat betreft de kabels.

Als er maar één dun draadje van de ommanteling kortsluiting veroorzaakt heeft dit invloed op de spanning van 14/18 volt.

Zakt de spanning teveel dan gaat de switch niet meer switchen.

 

Probleem kan ook in de voeding van de decoder zitten.

Als die defect begint te raken kan je ook de meest vreemde storingen krijgen die niet te traceren zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lutine

 

Een M7 sat801 heeft een voorinstelling waarbij de Astra 1 op ingang 1 zit en de Astra 3 op ingang 2.

Als jij de vlakantenne van de Astra 23,5 op ingang 1 zet en de Astra 19,2 op ingang 2, dan moet je de instellingen in het menu van de ontvanger ook anders instellen, anders werkt het niet.

Wel raar dat hij maar1 sat aangeeft.

Tja, om nu te kunnen zeggen wat het probleem veroorzaakt? Heb je de F-connectors wel op de juiste manier gemonteerd?

 

Goedemorgen Sprietje,

De afstand van de schotel naar de schakelaar is nog geen halve mtr. ( zie foto's )Voor zekerheid een nw. kabel gemaakt. De F-con. gemonteerd. Zoals jij nu aangegeven hebt. Daarna met een multimeter de kern en de mantel gemeten. GEEN verbinding met elkaar. DUS goed. De reden dat ik op de schakelaar 1 en 2 gewisseld heb is alleen maar om te kijken welke van de twee het

signaal doorgeeft . Heb hieruit opgemaakt dat 2 niets doorgeeft. Blijft over; er komt geen spannig naar de schakelaar of hij is stuk 

Heb hem vanmorgen terug gebracht voor garantie. Ze hadden geen nieuwe op voorraad en moest besteld woorden. Het probleem

is dat we een woensdag vertrekken naar Duitsland en in Sept. weer terug zijn. Dus kijken we maar naar Astra 1. De ontvanger gaat

mee en gaat terug voor garantie. De nw. Software  is autom. ingeladen. Dus daar hoef ik niets aan te doen.

Groet, Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ook mijn bericht #4 wat betreft de kabels.

Als er maar één dun draadje van de ommanteling kortsluiting veroorzaakt heeft dit invloed op de spanning van 14/18 volt.

Zakt de spanning teveel dan gaat de switch niet meer switchen.

 

Probleem kan ook in de voeding van de decoder zitten.

Als die defect begint te raken kan je ook de meest vreemde storingen krijgen die niet te traceren zijn.

Goedemorgen Johan,

Ben het helemaal met je eens. ( zie bericht aan Sprietje) Alles is,of gaat voor garantie terug.

Hou jullie op de hoogte. In Duitsland heb ik een nog nooit gebruikt

set liggen.Die ga ik daar monteren. Maar dan op een gewone schotel

met dubb. kop. Dat is het set wat ik een poosje geleden melde. Gekocht bij CD.

Groet. Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je realiseert je dat die dubbele kop alleen optimaal werkt in de regio Nederland in combinatie met de juiste maat schotel?

Wanneer je verder naar het zuiden gaat staan voor de kijker de satelliet posities onder een steeds groter wordende hoek ten opzichte van elkaar en kan het zijn dat je of slechts goede ontvangst op slechts een positie hebt of de schotelmaat moet veranderen zodat door de andere invalshoek bij een grotere schotel de onderlinge afstand van de koppen weer past.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik reageerde hierop.

 

 

In Duitsland heb ik een nog nooit gebruikte set liggen.

Die ga ik daar monteren. Maar dan op een gewone schotel met dubb. kop.

Dat is het set wat ik een poosje geleden melde. Gekocht bij CD.

Groet. Lutine.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar mag er dan toch een schotel geplaatst worden.

 

Beste Sprietje.

Ergens verweet je mij,dat ik een beetje in de war ben.Ik denk,dat dat wel in jaren zit.Ik vermoet

dat jij zo'n jaar of 25 jonger bent. Wat me, met alle respect, opvalt is dat jij daar ook een beetje 

last van hebt. Als je ergens hier mijn berichtje goed gelezen had, kon je weten, als er over platte

schotels gesproken wordt  het over ons huis in Zwitserland ging. Spreken wij over een normale

schotel, met een dubb. kop die ik wil gaan monteren, had ik aangegeven dat dat aan ons vakantie

huis in Duitsland is.Dus beste vriend, ( als ik je zo mag noemen ) geen appels met peren vergelijken.

En dan nog iets, die kooi van die bekende heer F.. laat geen signaal of spanning door, ook al zit

er en raam in. Ook als de kooi van die bekende heer F... van kippengaas gemaakt is, ben je daar

veilig  in. Met aller vriendelijkste groet,Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen zullen radio frequente golven geen moeite hebben met dat kippengaas, wanneer de mazen maar groot genoeg zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen zullen radio frequente golven geen moeite hebben met dat kippengaas, wanneer de mazen maar groot genoeg zijn.

Je hebt helemaal gelijk. Het hangt natuurlijk ook van de frequentie af in vergelijk tot de grote van de gaten.

Maar één ding kan je van mij aannemen, een versterking in een Polyesterboot van roestvrijstaat.( maat kippengaas )

houd echt alle signalen tegen. We moesten nog al wat doen om de radio in midden en kortegolf   goed aan de praat te

krijgen. En kippengaas heeft toch overal de zelfde maat ?

Groet Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een golflengte van 10 meter bij 28 Mhz. en oplopend is kippengaas een perfecte afscherming.

Voor golflengten in het cm bereik zal het kippengaas niet veel afschermen.

Daarom worden er voor die frequenties ook golfpijpen gebruikt als antenne leiding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...