Ga naar inhoud


Welke Switch kan ik het beste gebruiken tussen twee schotels?


Lutine

Aanbevolen berichten

Beste Lutine

Als jij denk dat ik 25 jaar jonger bent dan jij, dan moet je toch al over de 90 zijn. ;)
Je hebt gelijk, je schrijft inderdaad dat je de schotel in Duitsland gaat gebruiken. Daar is de 64cm-schotel met CanalDigitaal duo-lnb gewoon te gebruiken.

En dat een aluminium Caravan volledig Digitenne-signalen volledig afschermt, daar geloof ik niets van. Je moet je bedenken dat in de meeste caravans toch 4 ramen zitten (voor, achter, links en recht) waarvan een aantal toch flinke afmetingen hebben. Digitenne gebruikt een golflengte tot 786MHz. Dat is een golf van 38cm. Die kunnen met gemak door de ramen van een caravan. Voor bliksem is het een ander verhaal.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Lutine

 

Als jij denk dat ik 25 jaar jonger bent dan jij, dan moet je toch al over de 90 zijn. ;)

Je hebt gelijk, je schrijft inderdaad dat je de schotel in Duitsland gaat gebruiken. Daar is de 64cm-schotel met CanalDigitaal duo-lnb gewoon te gebruiken.

 

En dat een aluminium Caravan volledig Digitenne-signalen volledig afschermt, daar geloof ik niets van. Je moet je bedenken dat in de meeste caravans toch 4 ramen zitten (voor, achter, links en recht) waarvan een aantal toch flinke afmetingen hebben. Digitenne gebruikt een golflengte tot 786MHz. Dat is een golf van 38cm. Die kunnen met gemak door de ramen van een caravan. Voor bliksem is het een ander verhaal.

 

Je kan helemaal gelijk hebben,smoezen we later nog eens over.Zoals je weet heb ik een set gekocht bij CD.Schotel + dubb, kop.

Het werkt.maar ik krijg niet meer dan 78%.Zoals je weet heb ik ook nog een ontvanger van M7  een sat 801  die voor garantie terug

moest. In de winkel gelijk aan  gekaart over de montage van de kop. De kop heeft  mogelijkheid voor vier ontvangers.

.Bij de schotel is een handleiding, die zegt  monteer de aan sluiting van de dubb.kop met de aansluiting 23,5°

aan de klem. De handleiding van de dubb.kop zegt monteer  de aansluiting 19.2° aan de klem. In eerste instantie heb ik de

montage op 23.5 gedaan Maar heb de indruk dat het signaal wat aan de lage kant is.In de winkel in Rotterdam kreeg te horen

dat er een fout in de hand leiding zit. De kop moet op 19.2 gemonteerd worden volgens die lui. CD gebeld kreeg te horen

dat weet ik even niet. Denken jullie dat als ik de kop omdraai dus niet op 23 maar op 19 er een beter signaal zal komen ?

Zit nu nog in R'dam en ga morgen de ontvanger ophalen, in het weekeind ga ik terug naar Duitsland.En dan weer het dak op?

of maar zo laten.?

Fijne avond nog. Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lutine

Waarom bestaan er twee verschillende instructies wat betreft het monteren van de canalDigitaal duo-lnb?
De ene instructie zegt, monteren op de kop van de 19,2, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/installatiehandleiding-duo-lnb.pdf . Dit is gedaan omdat wordt uitgegaan dat de schotel met de enkele kop al staat uitgericht op de Astra 19,2. Dan is het voor de klant heel makkelijk dit klusje zelf te klaren. Oude kop er uit, nieuwe duo-lnb er in. Schuin zetten volgens de mal en klaar is Kees.

Deze instructie is gemaakt toen CanalDigitaal jaren geleden voor het eerst naast de Astra 19,2 ook de Astra 23,5 ging gebruiken. Er werden toen nog geen moeilijke modulatietechnieken gebruikt. Maar met de jaren zijn modulatietechnieken in gebruik genomen met DVB-S2, 8PSK, eerst met veel foutcorrectie zoals FEC 2/3, later met minder foutcorrectie zoals 3/4 en 5/6.
Hiervoor is aanzienlijk meer signaal nodig dan met de oude DVB-S QPSK, FEC 5/6.
CanalDigitaal zag het aantal problemen met de ontvangst stijgen en heeft toen een nieuwe instructie geschreven waarbij de kop van de Astra 23,5 in de klem komt te staan zodat die precies in het brandpunt van de schotel staat en zodoende maximale ontvangst krijgt. Deze nieuwe instructie vindt je hier: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/installatiehandleiding-hd-startersset.pdf
Dat de helpdesk van CanalDigitaal dit niet weet is treurig genoeg maar verbaast niemand meer die de ondeskundigheid van de helpdesk kent. Maar dat een satellietshop dit niet weet, zegt alleen maar iets over de ondeskundigheid van het personeel, misschien zelfs wel de eigenaar. Diep triest.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lutine

 

Waarom bestaan er twee verschillende instructies wat betreft het monteren van de canalDigitaal duo-lnb?

De ene instructie zegt, monteren op de kop van de 19,2, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/installatiehandleiding-duo-lnb.pdf . Dit is gedaan omdat wordt uitgegaan dat de schotel met de enkele kop al staat uitgericht op de Astra 19,2. Dan is het voor de klant heel makkelijk dit klusje zelf te klaren. Oude kop er uit, nieuwe duo-lnb er in. Schuin zetten volgens de mal en klaar is Kees.

 

Deze instructie is gemaakt toen CanalDigitaal jaren geleden voor het eerst naast de Astra 19,2 ook de Astra 23,5 ging gebruiken. Er werden toen nog geen moeilijke modulatietechnieken gebruikt. Maar met de jaren zijn modulatietechnieken in gebruik genomen met DVB-S2, 8PSK, eerst met veel foutcorrectie zoals FEC 2/3, later met minder foutcorrectie zoals 3/4 en 5/6.

Hiervoor is aanzienlijk meer signaal nodig dan met de oude DVB-S QPSK, FEC 5/6.

CanalDigitaal zag het aantal problemen met de ontvangst stijgen en heeft toen een nieuwe instructie geschreven waarbij de kop van de Astra 23,5 in de klem komt te staan zodat die precies in het brandpunt van de schotel staat en zodoende maximale ontvangst krijgt. Deze nieuwe instructie vindt je hier: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/installatiehandleiding-hd-startersset.pdf

Dat de helpdesk van CanalDigitaal dit niet weet is treurig genoeg maar verbaast niemand meer die de ondeskundigheid van de helpdesk kent. Maar dat een satellietshop dit niet weet, zegt alleen maar iets over de ondeskundigheid van het personeel, misschien zelfs wel de eigenaar. Diep triest.

 

Goedemorgen Sprietje,

Ik vermoede al zoiets,daar de handleiding bij de schotel nieuwer is dan van de kop. Het is me, dankzij  jou helderen uitleg,

begrijpelijk geworden .Ja wat moet de doorsnee klant ?, die vaart blind op z'n verkoper in de winkel. Maar ja in het land

van de blinden is één oog koning. Je vraagt je toch af wanneer loopt z'n kerel een keer tegen de lamp.Ik koop al jaren me

ontvangers bij die zaak en zolang staat hij achter de toonbank. Maar goed we zijn er nu uit. We laten het zoals het is en

stellen de schotel nog wel een keer na.

Zo, jonge man...,  Heel, heel erg bedankt., en een fijne dag nog.  Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...