Ga naar inhoud


Rom versie CI+ TN


Aanbevolen berichten


Volgens mij bevind een rom zich in een kaart en niet in de CI+ module.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Helaas, de firmware in de CI is eigenlijk de BIOS voor je kaart. ROM is misschien wat ongelukkig gekozen. In de moderne kaarten zit ook een microprocessor met geheugen en een stuurprogramma. Dat mag je natuurlijk ook als ROM bestempelen. Voor de CI geldt hetzelfde.. CI is niets anders als een 16-bit PCCARD (vroeger PCMCIA) met een SIM houder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Post de ATR maar eens, dan kan ik het je zo zeggen.

En elke kaart is een computertje op zichzelf. Een CI module doet niets anders dan ecm's en emm's van de receiver naar de kaart doorzetten en de geleverde controlwords teruggeven aan de receiver (tegenwoordig ook postencryption)

De truuk is dat de kaart tegenwoordig enkel en alleen nog gaat praten tegen interface waarvan hij zeker weet dat deze vertrouwd is.

Enerzijds dmv pairing, specifieke init handshake of zelfs teruggeven van encrypted controlwords die nog nabewerking behoeven voordat ze uberhaupt een kanaal kunnen decrypten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een liggen,en als ik iemand een plezier kan doen,met gegevens,die ik eventueel kan uitlezen met een gekregen cas 3 (als die tenminste werkt) moet het maar zeggen.

Maar ik wil dan ook zeker zijn,dat het eventuele geposte niet tegen de boardregels is.

Vroeger voor de gein hem eens gestoken in een vu duo en dreambox,maar er was geen communicatie.Ja,waarschijnlijk omdat het een ci+ is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ziet de kaart niet staan.Hij zegt unknown card or no card in reader.

Heb bezoek gehad vandaag,maar zal eens kijken,of tussen het drukke pinksterdag en in belgie ook vaderdag,of ik mijn gekregen cas 3 eens kan uithalen,en zal eens wat testen doen.Ik denk wel niet,dat ik hem kan breken zeker?of toch,laat dan iets weten.Want ik heb voor die ci+ + kaart toch 69 of 79 € betaald,ben het vergeten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

pinksterdag en in belgie ook vaderdag,

Ideaal. Twee vliegen in één klap.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steek de smartcard eens in een ontvanger met oscam of sbox.

Kan je zelf doen in je DM800. Kan je gelijk die cccam eraf halen. Die versie 2.3.0 moet je sowieso mijden.

 

EDIT:

Lees nu pas dit:

Ik heb zelf geen module dus daarom vroeg ik het.

Dacht eerst dat je bedoelde dat je geen cam3 interface hebt. aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu het weer een beetje normale temperaturen zijn,heb ik mijn cas 3 uitgehaald,en de software die erbij hoorde geïnstalleerd.

Ik heb zowel communicatie gedaan met de ci module emulator,maar omdat het een ci+ is,denk ik dat er geen communicatie mogelijk was.

Toen heb ik de kaart in de programmer zelf gestoken,en de card generator genomen,en kreeg niet meer dan een atr.Als er andere programma's zijn,die meer kunnen,dan hoor ik het wel,zolang deze de regels hier niet overtreden.Het is niet de bedoeling te modiciëren of om ongehoorde zaken te doen,maar enkel om de t.s.te helpen,wat binnen de termen kan.zie bijlage's van het programma cas studio 9.8.3

 

post-40019-0-80273100-1402592435.jpg

post-40019-0-78951400-1402592449.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees ervoor dat die software niet meer behoorlijk kan communiceren met die modernere kaarten en module's.

Waarschijnlijk worden dergelijke programma's die met dergelijke kaarten werken mogelijks nog gemaakt,maar in beperkte kringen gehouden.

Maar wie toch denk,een beter programma te hebben,mag zich altijd melden,dan deel ik via pm mijn ftp servergegevens uit,die ik gemaakt heb voor doeleinden,hier om zaken uit te wisselen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

I.d.d. de CAS 3 Interface is voor een aantal populaire CI modules. Met CI+ modules kan hij niets nuttigs aanvangen. Alle info die hij met CI+ weergeeft is 'fake'. Communicatie tussen Smartcard en CI+ is versleuteld en die decryptietechniek wordt uiteraard niet vrijgegeven en kent de CAS3 dus ook niet..

 

CAS3 werkt prima met Magic Modules, Matrix Reloaded, Revolution, Neotion e.d. En je kunt er prima de bootloader van je DM7000s mee aanpassen :)

 

Leuk ding (en ooit heel nuttig) maar inmiddels bijna obsolete..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...