Ga naar inhoud


technisat Schotels nu met 20 jaar garantie


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Op Technisat SATMAN satellieten schotels 20 jaar garantie tegen doorroesten.

Dit vind ik een goede zaak. Deze antennes zijn uiterst degelijk en je hebt ze in principe voor je leven.

Mijn beide Technisatschotels zijn nu al meer dan 19 en 25 jaar oud. Ik kocht de eerste 1,20 mtr schotel nog voor dat de eerste Astra satelliet omhooggeschoten werd. De 2e 1mtr schotel is nu 19 jaar oud.

beide schotels staan op het dak en zijn nog als nieuw. Geen roest....niets. ook geen afbladderende verf of zo. Ze zijn wel wat duurder dan veel andere fabrikaten maar je hebt er dan ook geen omkijken meer na.

 

Bron: SatelliFax

 

TechniSat: SATMAN DigitalSat-Antennen mit 20 Jahren Garantie
TechniSat-DigitalSat-Antennen der Serie SATMAN bestehen aus Aluminium und sind nach Hersteller-Angaben 100% rostfrei. Sämtliche Schrauben und Unterlegscheiben sind aus Edelstahl. Die Verwendung hochwertigen Materials gewährleistet laut TechniSat eine lange Lebensdauer und die absolute Witterungsbeständigkeit der Außenanlage. Daher bietet TechniSat seit dem 01.06.2014 für die DigitalSat-Antennen der Serie SATMAN eine 20-jährige Garantie auf alle Metallteile gegen Durchrostung. Dies betrifft die Modelle SATMAN 33/45, SATMAN 650, SATMAN 850 und SATMAN 1200. Die Garantie wird unkompliziert abgewickelt: Ab Rechnungsdatum gelten automatisch die 20 Jahre Garantie. www.technisat.de

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat risiko geldt voor alle produkten.

Als ik nu een voorwerp koop met 2 jaar garantie kan het ook gebeuren dat de fabrikant na een jaar failliet gaat.

 

Technisat lijkt mij trouwens een uiterst serieuze onderneming.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is om aan te geven dat het degelijk spul is, en aangezien op en andere degelijke Duitse schotel maar 15 jaar garantie zit is dit de overtreffende trap. Kan mij niet voorstellen dat je die garantie ooit nodig hebt, afgezien dat die van mij toch een productiefoutje had, ( stom schroefje waardoor de reflektor niet vast kon, en ook nooit meer er af...) maar dat merk je direct en niet na 10 jaar.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. Ijzerbout, ik kwam na enig klikken op de technisat pagina's dit leuke schoteltje tegen.

Ik heb nu een multytenne en het lijkt mij een leuk klein schoteltje met rotor om wat beter ontvangst te krijgen.

 

https://www.technisat.com/de_DE/DigiDish-45,-V-H-LNB-mit-TechniRotor/352-10082-9740/?article=1345/1572

 

Klik ook eens op de produktvideo (schijnbaar tegen deeplinken beveiligd!)

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit net ietsje beter werkt omdat de lnb in het brandpunt van de reflector staat.

Ik verwacht geen hele grote winst maar ik denk dat er wat meer regendruppels op de lnb mogen zitten voordat het beeld gaat blokken.

Daarbij, het euvel dat die enorme lnbbak vlot water en sneeuw vangt is dan ook geslecht.

Daarnaast kan ik nu prima een rotor gebruiken aangezien alle kanalen van canaldigitaal toch naar de 23.5 gaan danwel al zitten en dan zit die rotor ook niet telkens te draaien als ik naar een ander kanaal schakel.

En daarnaast voor die paar "tientjes" een draaibare opstelling, is alleen al leuk om wat ervaring op te gaan doen met rotors.

Is dit trouwens een nieuw model van technisat? ik kan me nl niet herinneren eerder deze uitvoering gezien te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als het enigzins kan toch een wat grotere schotel nemen. Tenzij je beperkingen hebt t.o.v. de gemeente of verhuurder.

Verder zal die 45 cm schotel het net wat beter doen omdat de LNC in het brandpunt staat. zoals je al zei.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik mijn multytenne ga ombouwen met zo'n rotortje en een enkele kop.

 

0000/8800 - UNYSAT-Universal-V/H-LNB  (die past perfect op de arm van de huidige multytenne)

0000/1572 - TechniRotor incl. mount for DigiDish 33/45

 

Ik hou dan de 4 koppige lnb bak over, maar das niet erg want ik heb nog een multytenne liggen met een defecte lnbbak tgv roest door waterlekkage, die kan dan mooi naar de camping om de triax te vervangen.

 

Probleem is de technirotor, is geen gangbaar artikel in Nederland dus maar eens zien of er een webshop genegen is die in te slaan voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde, in Duitsland heeft de fabrikant een eigen webshop. Maar die verzend niet buiten Duitsland.

Heb inmiddels contact gelegd met een nederlandse reseller (grote webshop in Groningen) maar die hebben nog niet gereageerd op het contactverzoek.

 

Als iemand een bedrijf in Nederland weet die de Technirotor in het assortiment heeft mag je gerust een tip per PM geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou na inloggen worden de verzendkosten bijgesteld naar 16 euro 90, beetje jammer :(

En nog steeds geen reactie van twee shops. Blijkbaar heeft men geen trek in dit soort materiaal of wat extra omzet.

Volgende week maar eens contact opnemen met Technisat dat ze 2 dealers van de lijst kunnen schrappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt dan bestel ik het  voor je en laat het naar mijn adres in Duitsland sturen. Dan stuur ik het naar je door naar Nederland.

Ik ben nog tot begin Juli op mijn adres in Duitsland voordat ik weer voor langere tijd naar Dubai vertrek.

Eind van de maand krijg ik familie uit NL op bezoek en die kunnen het eventueel ook meenemen naar NL. (Ede)

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...