Ga naar inhoud


Nieuwe Google Maps wil niet met Thuis locatie opstarten


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Uit pure nieuwsgierigheid ben ik van de klassieke versie Google Maps overgestapt naar de nieuwe versie.

 

Als ik de klassieke versie Google Maps opstart krijg ik de kaart met mijn Thuislocatie in beeld.

Doe ik dat in de nieuwe versie dan krijg ik de kaart van de Verenigde Staten in beeld.

Mijn Thuislocatie is wel ingesteld en die kan ik ook d.m.v. het GPS knopje (rects onderin, Mijn locatie) in de nieuwe versie oproepen maar zodra ik Google Maps daarna opnieuw opstart komt de USA kaart weer in beeld.

 

Allemaal niet zó boeiend want ik ga zo weer terug naar de klassieke versie maar het irriteert mij dat de nieuwe versie niet met mijn thuislocatie wil opstarten.

Iemand een idee?

 

Nog even aanvullend.

Als ik de onderstaande van Google Maps afkomstige instructie lees moet het kunnen maar als ik de onderstaande instructie opvolg dan zie ik geen optie om op Locatie te klikken.

 

Als u de locatie wilt wijzigen die u ziet wanneer u Google Maps voor het eerst opent, wijzigt u uw Google-locatie:

  1. Open de nieuwe versie van Google Maps.
  2. Klik op het tandwielpictogram in de rechterbenedenhoek van de nieuwe versie van Google Maps.
  3. Klik op Zoekinstellingen.
  4. Klik op Locatie om uw locatie bij te werken.
aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien eerst eens even alle cookies verwijderen en cache leegmaken. Probeer het sowieso ook eens in een andere browser

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met IE 11.0.8 hetzelfde resultaat.

 

Ik veronderstel dat als ik IE voor het eerst gebruik dat daarin dan nog geen Cookies zijn opgenomen en de cache leeg is dus hoef ik ook niets te legen.

 

Ik wil de Cookies en de cache van Google Chrome even zo laten voor wat het is en dus niet legen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk gebruik je de nieuwe Google Maps via de apps toepassing van Chrome. Die kreeg ik ook niet goed ingesteld. Als je Google Maps rechtstreeks aanroept vult deze jouw locatie in de adresbalk en gaat het wel goed. Inmiddels ben ik terug gegaan naar Firefox dus kan het niet verder voor je controleren.

aangepast door holles

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk gebruik je de nieuwe Google Maps via de apps toepassing van Chrome. Die kreeg ik ook niet goed ingesteld. Als je Google Maps rechtstreeks aanroept vult deze jouw locatie in de adresbalk en gaat het wel goed. Inmiddels ben ik terug gegaan naar Firefox dus kan het niet verder voor je controleren.

 

Als het ook onder IE is zal het dus geen Chrome toepassing kunnen zijn.

 

Je geeft aan dat het "probleem" in IE en Chrome hetzelfde is, dus zal het haast wel aan je Google account moeten liggen.  Ook al eens op een andere pc getest?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je initiële locatie wordt bepaald aan de hand van je ip adres. Ik heb het getest met IE, Chrome, FF en Safari en allen kwamen goed uit behalve Safari die er 30 km naast zat. Na dit gecorrigeerd te hebben was dit bij een volgende opstart ook goed. Enkel Chrome gebruikte mijn Google account.

 

Safari weer helemaal gereset. De locatie bleef goed weergegeven. Het lijkt dus geen cookie te zijn die de gegevens opslaat. 

 

Als je bent ingelogd kun je een en ander aanpassen door naar instellingen te gaan (linksonder) en dan naar mijn plaatsen. In het scherm wat dan komt kun je (ook) je thuislocatie instellen. Dan zou het goed moeten gaan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle adviezen, helaas hebben die allen geen verbetering opgeleverd.

Uiteindelijk ben ik wel een stuk verder gekomen al is het deels symptoombestrijding.

 

Ik maak als startpagina in Chrome gebruik van igHome - Personal Dashboard en van daaruit start ik via de standaard aanwezige Tab Maps op en dat gaat dus fout omdat daarin naar Maps.google.com verwezen wordt.

 

Start ik nu handmatig via de browserregel Maps.google.nl op dan krijg ik wel mijn Nederlandse Thuislocatie in beeld.

 

Ook ben ik intussen erachter gekomen dat het iets met de startlocatie in Maps.google.com te maken heeft alleen heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik de startlocatie kan wijzigen.

Die staat in Maps.google.com op Verenigde Staten maar moet naar Thuislocatie, maar hoe?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom gebruik je niet gewoon de NL versie? De .com versie start bij mij ook in de USA

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden hiervoor had ik al geschreven, dit omdat ik standaard gebruik maak van igHome - Personal Dashboard en daarin zijn naast diverse standaard Tabs ook een Tab voor Maps maar die verwijst naar .com.

Op zich ook nog geen probleem want als ik daarna op het GPS symbooltje 'Mijn locatie' klik dan gaat die alsnog naar mijn Thuislocatie.

 

Zoals ook al eerder geschreven, het is allemaal niet zo boeiend maar vind het wel vreemd dat ik via .COM niet min Thuislocatie als startlocatie kan instellen welk naar mijn mening moet kunnen, weet alleen niet hoe.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Nou dan pas je toch de instellingen aan voor je menubar en verander je .com in .nl.  Probleem opgelost

ighome.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, zo simpel kan het zijn.

Ik heb al meerdere malen bij deze instellingen gekeken maar het zou niet bij mij opkomen om bij de opties Black Bar Links te zoeken.

 

In elk geval bedankt, prima opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kun je wel stellen :D

 

...en een bijkomend voordeel is dat ik nu ook gelijk geleerd heb dat ik al die voor mij niet relevante tabbladen in igHome kan aanpassen zoals ik die wil hebben.

Zo staat de directe link naar het VU+ forum in de TAB balk.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens gebruik ik Netvibes die een beetje vergelijkbaar is. Ik vind het iets netter eruit zien maar zal ze eens wat nader vergelijken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...