Ga naar inhoud


XP1000, geen mount mogelijk naar NFS of CIFS share


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Het blijft een merkwaardig, met zekerheid software gerelateerd probleem.

 

Ik kan namelijk andersom wel vanuit windows via de verkenner op de (samba) share van de XP1000 komen.

 

Ga ik terug naar OpenPli 3.0 werkt de share wel.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Dit probleem is nog steeds niet opgelost.

 

Om uit te sluiten dat het aan mijn eigen netwerk ligt heb ik op dezelfde aansluiting en geconfigureerd op exact hetzelfde IP adres de volgende receivers geprobeerd die allemaal wel zonder problemen een NFS en CIFS mount kunnen maken naar mijn NAS.

 

- ET9500

- DM800SE

- Dcube R2

- Gigablue Quad Plus

 

Het is wel jammer dat je kennelijk met dit soort problemen nergens terecht kunt. Er is geen echte fabrikant, geen website, geen support en van horen zeggen ook al maanden geen nieuwe drivers.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Tonski, bedankt voor de tip. Helaas mag ook die tip niet baten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XP1000 aangesloten op het netwerk met OpenPli van 1 week geleden.. Gewoon verbinding met de NAS.. Kan prima benaderen en inhoud opslaan, afspelen.. Zelfs als test de 2de NAS even aangesloten, ook geen enkel probleem... Zou toch haast denken dat het iets lokaals is en geen OpenPli issue...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is ook geen pli issue, maar ieder iets driver gerelateerds. Het werkt sinds een paar maanden niet meer, met een hele oude image nog wel.

 

Alle andere boxen werken op dezelfde kabel wel prima, iets lokaals kan ik dus wel uitsluiten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het zal een combinatie zijn van de gebruikte drivers in de image en de samba server versie op de server (nas)

 

Helaas beide zaken die ik niet kan beïnvloeden, daar zowel OpenPli, als OpenATV in recente versies niet werken en de NAS kan ik niet downgraden.

 

De samba client zal het niet zijn, want met dezelfde software versies in andere receivers werkt het wel goed. Bovendien werken ook NFS shares niet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm,

ervan uitgaande dat je regelmatig ook de NAS firmware update:

 

de meeste NAS firmware heeft moderner spul  ingebouwd (kernel en server/client versies) dan die linux satelliet kastjes en hun image waarmaken

mijn eerste opmerking betrof ook die NFSvers=2 want dat handelen de meeste client servers zelf uit OFwel we schrijven heel specifiek NFSvers=3 als voorwaarde

 

maar het werkte bij OPenpli 3.0 en nu bij OPenpli 4.0 werkt het niet

de NAS is tussentijds niet geupgrade?

eerlijk gezegd ken ik zelf die desbetreffende versies van Openpli 4.0 niet (zou ook niet echt moeten, als het team alles test voor release)

 

mij lijkt zorgwekkend:

connection timed out terwijl je wel mag pingen

alhoewel die time=17.740 ms extreem is...

 

is de verbinding een 10 / 100 / 1000 full-half duplex?

misschien is het enkel de xp1000 NIC die qua instelling verkeerd spul stuurt >>> of erger misschien is die NIC stuk (tja dat kwam / komt voor)

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat kan je allemaal uitsluiten.

 

De XP1000 kan ik probleemloos vanuit Windows of OS X benaderen via SAMBA.

Ook kan ik vanuit de XP1000 probleemloos een SAMBA share benaderen op een andere enigma2 box.

Ik kan ook probleemloos vanuit iedere willekeurige box (behalve XP1000) naar de NAS. Zowel via SAMBA als NFS.

 

De XP1000 ook direct op de router aangesloten, zonder tussenkomst van de POE switch. Ook dat maakt geen verschil.

 

Ik denk dat het enige dat overblijft een compatibiliteitsprobleem tussen deze NAS en de latere XP1000 drivers is.

 

Aangezien de XP1000 zelfs uitstekend werkt en ook prima op een windows PC of MAC kan mounten, gaat de XP1000 weg en vervang ik hem wel door iets dat in mijn specifieke situatie wel goed werkt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Aangezien de XP1000 zelfs uitstekend werkt

ja ik wil niet doordrammen,

maar zo uitstekend werkt het dus niet, als je compleet afhankelijk bent van aankoppelen

en

niet geholpen kunt worden, door fabrikant en/of image team

 

in een heel crimineel rare samenloop van omstandigheden kan het volledig opnieuw flashen (en alles in je LAN herstarten) wel eens helpen

maar ik, denk dat heb je al geprobeerd.

 

je xp1000 wordt m.a.w. slecht ondersteund

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een toelichting op mijn vorige post, nu ik iets meer tijd heb.

 

Ik kan dus wel een NFS-share van een andere XP-1000-box in mijn lokale netwerk mounten op een XP1000! :)

 

Het mount-commando geeft aan het einde van zijn output de onderstaande regels (ingelogd via telnet):

nfsd on /proc/fs/nfsd type nfsd (rw,relatime)
192.168.171.171:/media/usb on /media/net/andere_receiver type nfs (rw,noatime,vers=3,rsize=32768,wsize=32768,namlen=255,soft,nolock,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,mountaddr=192.168.171.171,mountvers=3,mountproto=tcp,local_lock=all,addr=192.168.123.181)
 

Het commando "opkg list_installed | grep nfs" geeft:

enigma2-plugin-extensions-nfsserver - 2.0+git2+cff1432-r0
kernel-module-nfsd - 3.12.1-r2.1
libnfsidmap0 - 0.25-r0
nfs-utils - 1.2.9-r1
nfs-utils-client - 1.2.9-r1
packagegroup-base-nfs - 1.0-r83
 

Het commando "cat /etc/exports" geeft:
/media/usb *(rw,no_root_squash,sync)

aangepast door thhaYY
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...