Ga naar inhoud


Oscam server vastlopen -> wat is de beste aanpak


Aanbevolen berichten

Ben net klaar met de vervanging van mijn NSLU2 door een Raspberry. Mooi zelf een oscam gecompileerd op de box en alles draait echt super...

 

Toch heb ik wat advies nodig. Al zappend door de kanalenlijst slaat soms de server vast (v9760 i.c.m. cccam 2.3.0 client). Een server reboot brengt daarna alles weer in orde, echter ik zou graag willen wetgen wat hier gebeurd zodat ik kan proberen dit op te lossen. De logging heb ik inmiddels aan staan, echter natuurlijk draait nu alles ;-)

Of zijn er nog andere methodes ?

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Loopt heel die raspberry vast, of alleen oscam? Loop je niet tegen je sid limiet aan met dat zappen dat je daardoor geen ecms meer krijgt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor canal digitaal kun je het beste cccam 2.1.4 gebruiken

 

Dat is eigenlijk geen optie want ik heb ook een TNTSAT kaartje voor de vrouw en die draait alleen met 2.3.0 als ik goed geinformeerd ben

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loopt heel die raspberry vast, of alleen oscam? Loop je niet tegen je sid limiet aan met dat zappen dat je daardoor geen ecms meer krijgt?

 

Volgens mij de gehele Raspberry want ik kan er ook via SSH niet meer aan...... Volgens mij is het geen SID limiet, daar dit bijvoorbeeld op enkele kanalen gebeurd waar ik geen abo voor het (dit gebeurd wel eens omdat ik niet exact de kanalen in TNTSat ken en daarom te ver door zap.....) Af en toe hangt ie dan...

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is eigenlijk geen optie want ik heb ook een TNTSAT kaartje voor de vrouw en die draait alleen met 2.3.0 als ik goed geinformeerd ben

In oscam kun je per reader aangeven welke cccam

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

heb je die raspberry overclockt? zo ja draai dat eens terug? Heb je er koelplaatjes op zitten? Kan zijn dat hij te warm wordt en dan stop hij er ook mee...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wel even benieuwd waar en hoe je de CCCam-versie aangeeft in de kaartreader-sectie.

Is toch enkel aan te geven bij proxie-readers !

 

Ga naar je kaartreader-sectie scroll je helemaal naar beneden daar zie version staan en daar kan je aangeven welke versie je wilt gebruiken  ;)

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar je kaartreader-sectie scroll je helemaal naar beneden daar zie version staan en daar kan je aangeven welke versie je wilt gebruiken  ;)

Snap het niet, waarom moet je in de kaartreadersectie de cccamversie aangeven ?

Ik kan bij mij ook niet aangeven welke versie ik wil gebruiken in de kaartreadersectie, misschien een foto of schermafdruk ?

 

Gelijk ik al eerder zei, zie ik wel de cccam versie keuze bij de proxiereader(s) sectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...