Ga naar inhoud


Ik ben een beginner, ik zoek iets voor op de camping, goedkoop en toch goed.


johanjpk

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik zoek een oplossing voor op de camping in de stacaravan. Digitenne is een drama, de ontvangst val te vaak weg.

 

Dit is wat ik nodig heb:

- 2 tv's

- Zenders: 123,RTL4,5,7,8, SBS6 Net5, maw alle NL zenders, wat kinder zenders is leuk.

 

Dit zin mijn vragen:

- Wat heb ik nodig, set van canaldigitaal, of dingen los kopen.

- Werkt schotel-->splitter-->2x ontvanger.

- Hoe kom ik hier het goedkoopste uit?

- Waar moet ik aan denken. 

 

Wie kan me op weg helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Voor Nederland een schotel van 60cm diameter minimaal.

 

Kostentechnisch is een Canal Digitaal setje het goedkoopst en als je alleen maar TV wil kijken en geen poespas. Neem een recreatiepakket en krijg er een ontvanger bij. Let Op! Je verplicht je wel om 2 jaar klant te blijven.

 

Beter:

 

2 Linux E2 ontvangers die een Canal Digitaal kaartje kunnen lezen. 1 abo afsluiten bij Canal Digitaal. Netwerkkabel tussen beide ontvangers en je kaart delen op de tweede ontvanger.

 

Schotel en LNB rond de 70,- Ontvanger rond de 100,- per stuk! Wat kabel en connectoren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ja. Op beide ontvangers moet een kabel vanaf de schotel. Met een duo LNB met 2 of zelfs 4 uitgangen ben je klaar. In de duoLNB van Canal Digitaal zit al een Diseqc switch (dus dat scheelt weer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ff met CanalDigitaal gebeld. Je hebt twee vormen recreatie oplosingen:

 

Recreatieset, 24 maanden betalen a 12,95 en dan 99 euro eenmalig.

Recreatieabonnement  6 maanden betalen a 12,99 en dan 299 voor de apparatuur. 

 

MAAR!!!

Bij beide abonnementen kun je geen tweede kaart activeren dus de oplossing voor die Linux E2 ontvangers is denk ik de beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag naar een eenvoudige maar toch wel goede Linux E2 ontvanger is hier natuurlijk al vaker gesteld.

In de regel werd daar de Maxdigital XP1000 geadviseerd en die kan datgene wat jij vraagt en kost als je goed zoekt onder de € 100,=.

Deze ontvanger ondersteund OpenPLi.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft er geen raketwetenschapper voor te zijn maar wat kennis van satellieten-ontvangst in het algemeen en je moet toch wel een beetje met een computer om kunnen gaan, wat technische kennis hebben en vooral er interesse in hebben.

Een CD setje is makkelijk in de omgang...maar heeft veel beperkingen. Een Linux E2 ontvanger heeft geen beperkingen en als het eenmaal draait wil je nooit meer wat anders.

Goedkoop en goed past niet altijd bij elkaar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet de ballen van satellieten ontvangst, maar dat kan ik wellicht wel hier opdoen.

 

De genoemde ontvangers zijn toch wel aardig duurder dan 100 euro. Niet dat ik een kniepert ben maar het budget moet er wel zijn. Nu las ik iets over streamen vanaf zo'n doos, dat zou tijdelijk een oplossing kunnen zijn? Iemand daar ervaring mee?

 

Of zijn er andere ontvangers van onder de 100 euro?

aangepast door johanjpk
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan begin je je eerst af te vragen :

 

1 )

of je op en of naast de STA-CARAVAN een schotel kunt opstellen die VRIJ zicht heeft op de satelliet posities die je wilt ontvangen

 

intrinsiek staan CARAVANS op Boomrijke locaties ergens in het landschap

als een boom voor je satelliet posities aan het firmament staat heb je geen ontvangst

dus om de clarkbelt met satellieten te zien kijk je met dishpointer.com naar de camping locatie

 

zelf op een andraid per app kun je kijken (zie tweede afbeelding)

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op vakantie: een stappenplan voor satelliettv

 

1 willen we op vakantie ook TV kijken?

2 willen we hetzelfde kunnen kijken of iets anders?

3 is het mogelijk op locatie "dat zelfde" te kunnen ontvangen (satelliet footprint / beam) ?

4 is het mogelijk op locatie met betrekking tot het vrije zicht naar de satelliet positie aan het firmament?

5 hebben we genoeg geld voor die extra investering

6 welke schotel is het geschikst (mutlifeed of single feed)

7 welke receiver is het geschikst ( pvr of just look and watch)

8 of we enkel FTA (vrij te ontvangen) of paytv zenders willen kunnen kijken bepaald mede ons budget en abonnement

 

zo maar een paar stappen zonder al een receiver te hebben gekocht

misschien hoef je geen satelliet, misschien sta je pal achter 40 meter hoge Populieren

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De genoemde ontvangers zijn toch wel aardig duurder dan 100 euro. Niet dat ik een kniepert ben maar het budget moet er wel zijn. Nu las ik iets over streamen vanaf zo'n doos, dat zou tijdelijk een oplossing kunnen zijn? Iemand daar ervaring mee?

 

Of zijn er andere ontvangers van onder de 100 euro?

Ontvangers onder de € 100,= kun je vergeten.

Je had geen budget genoemd, alleen zo goedkoop mogelijk en daarom mijn verwijzing naar de Maxdigitaal XP1000. Zie deze op dit moment ook niet zo snel onder de € 130,= maar ze zijn er vast wel goedkoper te vinden.

Streamen van HD kun met een goedkope ontvanger in de regel ook vergeten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

1,2 en 8 Bij ons is de stacaravan een tweede huis, we verblijven van mei t/m september, vaak de hele week. Dus ja ik wil tv kijken en hetzelfde dus ook commercieel.

3. Dat weet ik dus niet.

4, Ik zit direct aan een openveld en van de buren zie ik allemaal die richting op staan. Verder bedankt voor de tip voor die dishpointer.

5, is een puntje, er is ergens een emotionele grens.

6. Hier haak ik af. geen idee wat dat is.

7. Opnemen hoef ik niet, ik heb dat thuis op mn Ziggo, ik heb dat nooit gebruikt.

 

Het is geen kwestie van hoeven, een alternatief is er niet.

 

Over het budget

Digitenne kost me nu 12 maanden 17 euro, als ik naar een recreatie pakket ga 6 mnd 13 euro. Dus daar haal ik over 2 jaar 250 euro uit.

Een beetje er bij doen en zou graag klaar zijn voor 400 euro. De kwaliteit is gewoon slecht, we zitten op een plek waar we net slecht zitten. Even los van de vermogens aan dure antenne kabels antennes etc.

 

Kan zo'n Clone+ een oplossing zijn voor me? goedkopere ontvangers met een clone+
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kan zo'n Clone+ een oplossing zijn voor me? goedkopere ontvangers met een clone+

dat voorop,

NEEN dan vlieg je de laan uit! hier krijg je geen support over clones

:sick:

 

3

dus je wilt een soortgelijk pakket als ziggo thuis ook op den camping

dat is een uitgangspunt, maar zal je niet helemaal lukken qua zenders

dat is gewoon op beide TV providers hun website te zien qua pakket

 

4 check

5 neen je eigen luxe kwestie

6 ja dat is dan belangrijk gerelateerd aan ziggo thuis

(duitsland zenders 19,2 Oost + BBC en ITV 28,2 Oost + NL op 23,5 Oost) dus drie is multifeed antenne

7 oké zou ook op TV kijken zelf mogelijk zijn dus (Een TV met dvb-s/dvb-s2 tuner en CI+ module voor paytv kaart)

echter je had het over twee TV's???

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne als DVB-T / T2 is qua terrestrische digitale TV afhankelijk van haar zend antennes <> en jij dus van de ontvangst antennes

 

Het kan zo maar zijn dat je in een ontvangst leemte ligt op de camping.

Het kan ook zijn dat je een hark antenne extern nodig hebt!!! (ja dus echt een externe antenne specifiek voor DVB-T)

 

Nu denk niet dat je via satelliet geen beeld uitval kunt hebben...

De laatste paar dagen waren de blikseminslagen weer goed vertegenwoordigd boven Luxemburg (zie Buienradar / blikseminslagen)

Als dat fenomeen gebeurd kun je ook tot een kwartier geen beeld hebben OOK via satellietTV.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...