Ga naar inhoud


Ik ben een beginner, ik zoek iets voor op de camping, goedkoop en toch goed.


johanjpk

Aanbevolen berichten


oeps sorry...

er werd clone+ cardsplitter bedoeld (thanks wortellica)

iets te snel gereageerd

 

is er onweer in de lucht (dus die onweerwolken) richting mijn kijkhoek vd satelliet, kan ik er zeker van zijn dat er weldra beelduitval is.

kwam de laatste jaren zo'n 4 ~a 5 keer voor

 

recentelijk hebben wij ook met de klimaatwijziging te maken en zijn er dus ook vaker en langduriger onweerswolken

(allemaal bij KNMI en dergelijke te lezen)

het is ook echt wel vaker dan enkel jaren geleden nu de situatie dat er geen beeld meer te ontvangen is...

 

het onweer kan boven je antenne hangen / maar het kan ook boven de upload antenne van je TV provider hangen

dus dubbel pech

meer onweer

en ook nog op twee locaties

 

nu is dat sowieso een probleem voor alle datacommunicatie

dus ook andere hebben er meer en meer last van

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne is een drama, de ontvangst valt te vaak weg.

Dit is geheel afhankelijk van je ontvangstsituatie. Het kan natuurlijk zo zijn dat je op een moeilijke plek zit, maar toen TV nog analoog was moest er ook een goede antenne de hoogte in.

Met die standaard binnenantennetjes van KPN gaat het dan zeker niet lukken.

Welke antenne('s) gebruik je nu? En wat is de locatie? (Ev. via pm).

 

intrinsiek staan CARAVANS op Boomrijke locaties ergens in het landschap

als een boom voor je satelliet posities aan het firmament staat heb je geen ontvangst

dus om de clarkbelt met satellieten te zien kijk je met dishpointer.com naar de camping locatie

 

zelf op een andraid per app kun je kijken (zie tweede afbeelding)

Bij Digitenne geen of in ieder geval veel minder last van bomen.

 

Over het budget

Digitenne kost me nu 12 maanden 17 euro, als ik naar een recreatie pakket ga 6 mnd 13 euro. Dus daar haal ik over 2 jaar 250 euro uit.

Een beetje er bij doen en zou graag klaar zijn voor 400 euro. De kwaliteit is gewoon slecht, we zitten op een plek waar we net slecht zitten. Even los van de vermogens aan dure antenne kabels antennes etc.

 

 

17 euro? Zeker verplicht een huurontvanger erbij? Waarschijnlijk als je die opzegt blijft je kaart gewoon werken en kan je die in een andere ontvanger gebruiken. Ook grote kans dat je je huurtuner niet eens terug hoeft te sturen. Als je de boel toch gaat opzeggen t.g.v. satelliet kan je het eens proberen. Dus eerst alleen de tweede huurtuner opzeggen.

Digitenne kan al vanaf €9,95 per maand, met maximaal drie smartcards. Alleen eerste tuner is dan gratis, de rest kan je ook eventueel tweedehands kopen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 was in orde voor kijkhoek (de nieuwe) schreef johanjpk

 

de antenne nu is nog een raadsel (digitennis) willen we allemaal weten

 

ik ontvang in ieder geval het 10 voudige van digitenne op satelliet (enkel 19,2 oost al) en allemaal FTA

en heb geen abo nodig

 

kwestie is en blijft wat we aan ziggo pakket heben evenaren met satelliet

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

Ik hoef alleen maar 123 en de commerciele zenders, een kinderzender is leuk, dat heeft CanalDigitaal allemaal. Dus punt 3 is aan voldaan wat mij betreft.

 

Deze opmerking snap ik echt niet:

6 ja dat is dan belangrijk gerelateerd aan ziggo thuis

(duitsland zenders 19,2 Oost + BBC en ITV 28,2 Oost + NL op 23,5 Oost) dus drie is multifeed antenne

 

Ik hoef niet speciaal Duits of BBC, dat kijk ik nooit.

 

Op dit moment zou ik tekenen voor 4 a 5 keer per jaar.

 

De lokale sat dealer heeft deze dingen staan:

##############################

Mooie prijs en er staat dat er cardsharing mogelijk is. Zal wel niet bovenkant markt zijn maar zou het voor mij werken?

 

 

Alex1970,

Ik heb twee Funke buitenantennes. Eentje zit aan de zijkant van de caravan, die krijg ik helemaal niet goed en eentje aan de voorkant die is nog redelijk. Beide allemaal hirschman meuk er tussen en ik krijg het niet ok.

Ik zit tussen Ommen en Dalfsen in.

En ja ik heb een huurontvanger en een tweede smartcard en zelf een tweedehands tuner bij gekocht.

Het abonnement kost inmiddels 12,50 bij KPN. Ook al zou ik het goed krijgen dan is dat 75 euro voor iets wat ik niet gebruik.

aangepast door Michel
geen links naar winkels!
Link naar reactie
Delen op andere sites

JOHANJPK,

 

2 dingen, we hebben het hier nooit over clonen en cardsharing, is gewoonweg op deze site verboden.Ik vertel het je maar even om dit topic van jou helder te houden en je te helpen met adviezen.

 

Zoals eerder ook al was opgemerkt bedoeld TS met Clone+ geen Clone satellietontvanger en met interne cardsharing is er niets mis mee.

TS heeft het niet over WAN sharing gehad en dat is uiteraard not done.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex1970,

Ik heb twee Funke buitenantennes. Eentje zit aan de zijkant van de caravan, die krijg ik helemaal niet goed en eentje aan de voorkant die is nog redelijk. Beide allemaal hirschman meuk er tussen en ik krijg het niet ok.

Ik zit tussen Ommen en Dalfsen in.

En ja ik heb een huurontvanger en een tweede smartcard en zelf een tweedehands tuner bij gekocht.

Het abonnement kost inmiddels 12,50 bij KPN. Ook al zou ik het goed krijgen dan is dat 75 euro voor iets wat ik niet gebruik.

Ik wil je helemaal niet van schotelontvangst afpraten, integendeel, ik haak alleen in op de slechte ontvangst wat misschien wel op te lossen is.

Die antennes zijn aardig, veel mensen vinden het ook belangrijk hoe de antenne eruit ziet, dan heb je met zo'n antenne een prima keus.

Op slechts 12 km afstand zit de zender Zwolle, dat zou makkelijk moeten gaan.

 

Allereerst is plaatsing aan een caravan dus blijkbaar te laag. Ik zou eens proberen de antenne op een mast de lucht in en dan richten op Zwolle (kompasrichting 259°), ook die Funke richtantennes hebben een richteffect, op de onderkant zit een pijltje om die richting aan te geven.

funke-dsc-310-dvb-t-boot-caravan-camper-

Daarnaast moet het lampje op de antenne branden omdat het een actieve antenne is.

 

Hieronder een kaartje van het ontvangstbereik (kanaal 22 (NPO) en kanaal 47, de andere kanalen zijn 23, 28 en 36) met een zg. threshold van slechts 64dB wat neerkomt op binnenontvangst, dus eigenlijk heel pessimistisch:

 

post-40400-0-06504700-1402411904.jpgpost-40400-0-68338300-1402412350.jpg

 

De antennes die vroeger (op dak) gebruikt werden doen het overigens ook prima, bijv. een UHF rasterantenne, of een campingantenne, bijv. van Ranex. (Pas nog één voor €5 tweedehands gekocht, presteert net zo goed als de Funke antenne, misschien zelfs wel iets beter).

Antenne wel verticaal aan de mast monteren.

 

Abonnement van €9,95 zonder verplicht een huurtuner te moeten nemen bij een tweede kaart is niet bij KPN, maar EDPnet. Helaas dan wel weer éénmalig €25 en voor de extra smartcard éénmalig €20,34 (kan niet met de KPN smartcards).

Bij Stipte (vh. Scarlet) kost Digitenne €11,11 per maand, aansluitkosten momenteel €14,95 (normaal €24,95). Kosten voor extra kaart kan ik niet vinden op de site.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie input. Ik denk dat ik nog het e.e.a. proberen met de Digitenne. Ik zit hier 100 meter hemelsbreed van een GSM mast af. Gezien dat ik probleem vrij heb kunnen draaien in het verleden en daarmee past de introductie van 4G wel in de tijdlijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is hier sprake van beelduitval van satelliet.Wij hebben hiermee geen nare ervaring,het is enkel bij een wolkbreuk en bij hevig onweer,dat het beeld wegvalt,maar dat valt nog serieus mee.

Ook mensen met een gewoon analoog kabelabonnement klagen ook wel eens over geen beeld (spreek niet over digidinges e.d.).

Ik denk dat ieder systeem,die je gebruikt om tv signalen te ontvangen en te bekijken,wel eens last kan hebben van beelduitval.

Maar vanwege het mogelijk meer uitval van beeld via satelliet ontvangst,zou me niet weerhouden dat systeem te gebruiken.

Maar neem dan wel een schotel met genoeg regenreserve,deftige lnb(s) en zorg dat het overige materiaal van goede kwaliteit is.

Maar ik heb hier zo'n ontvanger,de grote van een sigarendoos,en koste mij 79 euro.De software die er standaard inzit,werkt perfect om een kaart te delen.Het noemt een mini ariva,en ik denk dat er hier een review van staat.Zelfs opnemen op usb stick is mogelijk,mocht je het toch eens wensen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als DVB-S uitvalt vanwege het weer heb ik nog DVB-T en DVB-C als alternatief.

In een gezin dat bestaat uit meerdere personen is dit een uitkomst.

Als alleen staande heb je het echt alleen aan je zelf te wijten als je een programma mist maar je hebt

ook niemand die jou er op aan kan spreken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie input. Ik denk dat ik nog het e.e.a. proberen met de Digitenne. Ik zit hier 100 meter hemelsbreed van een GSM mast af. Gezien dat ik probleem vrij heb kunnen draaien in het verleden en daarmee past de introductie van 4G wel in de tijdlijn.

Het lijkt mee duidelijk dat je dus last hebt van LTE-interferentie.

Lees het draadje van 'iemand' eens: http://www.sat4all.com/forums/topic/339888-4g-band-stopfilter-tbv-storingsvrije-ontvangst-dvb-t-zelf-maken/

 

Voor minder dan een tientje zou je al aan zo'n filter moeten kunnen komen.

Er zijn ook al antennes te koop met zo'n filter. Je kan natuurlijk ook afspreken dat je het filter terug mag brengen mocht het niet werken.

 

Als trouwens de caravans vlak bij elkaar staan heb je aan één antenne genoeg, je kan het signaal eenvoudig opsplitsen naar meerdere TV's. Handig als je toch nog één hoge mast wilt gaan plaatsen.

De oude splitters of splitters voor de kabel werken hiervoor ook prima.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...