Ga naar inhoud


Beste software voor TV-DX (DVB-T) op de PC


Aanbevolen berichten

Ja, ik weet dat een goede antenne, hoog opgesteld de beste versterker is, dus daar hoef je me niks over te vertellen en daar gaat deze vraag ook niet over.

 

 

Er zijn heel veel programma's in omloop voor ontvangst, o.a. ProgDVB, SmartDVB, AltDVB...

 

Welke gebruiken jullie en geeft de beste resultaten? Althans zijn er verschillen in ontvangst?

 

En welke scoren naar jullie mening het beste qua mogelijkheden / gebruikersvriendelijkheid enz. (ook voor satelliet-ontvangst)?

 

Dan is het ook wel handig als ik een client kan installeren waar die mee kan werken om te verbinden met mijn OScam server.

 

Ik gebruik op dit moment een tuner met RTL2832U/R820T chipset en één met een een AF9015 chipset waarbij ik geen verschil merk in ontvangst tussen deze twee.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik gebruik nu onder windows gratis smartdvb, stukken stabieler dan progdvb en ook beter dan dreamdvb; altdvb gebruik ik niet. Of het geschikt is voor DX weet ik niet, ik vermoed dat ze op dat vlak alle 3 gelijkaardig presteren, ik ontvang er op dvb-t dezelfde zenders mee maar zit enerzijds dicht tegen zender Gent en anderzijds te ver van Nederland of Frankrijk met mijn simpele Köning antenne. Zender Waver ligt er voor een tijd uit. Maar voor Waver uitviel (en voor ik Smartdvb geïnstalleerd had) had ik met iedere software en iedere ontvanger, ook een usb, de Vlaamse en Waalse zenders. Nooit dx geprobeerd, Nederland kreeg ik er zelden door, mijn antenne staat niet hoog genoeg.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even geduld hebt, crazycat is bezig met ondersteuning voor de Geniatech T220.....

En wat is de Geniatech T220 dan? Linkje?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniatech T220 is een USB DVB-T2 stick.voor ontvangst van DVB-T2.

word met een kamer ant.geleverd,voor ca €18-

Er zijn ook andere merken verkrijgbaar,  de gevoeligheid zal best wel variëren van merk tot merk .

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

T2, T en C

 

Geniatech is trouwens en chineese fabrikant die dat soort sticks aan de lopende band uitpoe....(oeps, had ik bijna niet passende taal gebruikt), hmm in grote getallen produceert. Worden dan door verschillende merken verkocht: http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Geniatech

 

Maar het gaat erom wat crazycat met zijn streamreader mogelijk gaat maken......

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net deze DVB-T/T2/C stick besteld:

post-40400-0-09640100-1403047882.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De stick wordt herkend als Astromedia.

Alleen ProgDVB herkend hem als zowel een DVB-C als DVB-T stick, maar ik krijg niks gescand.

Met AltDVB en SmartDVB wordt-ie alleen als DVB-T stick herkend.

Met SmartDVB heb ik ook DVB-T2 kunnen ontvangen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...