Ga naar inhoud


Beeld kwaliteit UPC


jiskefet

Aanbevolen berichten


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dus de 1.7 miljoen UPC abonnees hebben het sowieso allemaal verkeerd gedaan. !! :P

Ja. Of in ieder geval allemaal als makke schapen achter de grote meute aan.

En zelfs met brakke (verplichte) apparatuur genoegen nemen.

Want schotel = Turk en een antenne op dak is zooo jaren zeventig!!

En iedereen heeft toch kabel?

Dus niet, moet je eens in het buitenland kijken...

Als kabel een niche markt zou zijn zoals bijna overal op de wereld, dan zou je eens moeten zien wat een wereldpakket je op de satelliet zou hebben.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alex1970.

Als je droom ooit uitkomt praten we er wel verder over.

In dit topic gaat het echter over de kwaliteit van kabel HD zenders.

Dat houd dus in dat je bericht in dit onderwerp niet past.

Wil je je ei kwijt kan je zelf een onderwerp openen en dat is wat je had moeten doen.

 

Terug naar het onderwerp dames.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vrijdag mn nieuwe Panasonic VT60 opgehaald

Zaterdag mijn abbo afgesloten bij UPC , wordt deze week geinstalleerd en aangesloten , benieuwd hoe het er uit gaat zien en hoe het internet werkt .

 

Mag wel hopen dat je ci+ gebruikt voor je VT60? is iig beter dan de boxen die upc uitleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ned 1,2,3, HD zijn FTA dus kan je mooi vergelijken met de box.

2 Modules erin en en HDD aansluiten en je kan ook nog opnemen en zappen.

werkt perfect na de laatste update van Panasonic.

 

Vind zelf het verschil UPC en schotel niet groot, erger me er meer aan dat de kwaliteit 's avonds veel hoger is dan overdag, alleen de logo's zijn dan scherp.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit naar de tenneis finale op Wimbeldon te kijken , op BBC 1HD is het beeld absoluut geen HD  , volgend mij SD kwaliteit , op de Belg ziet het er in HD erg mooi uit .

Waar ligt dit nu aan dat BBC er niet als HD uit ziet , UPC of de BBC ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit naar de tenneis finale op Wimbeldon te kijken , op BBC 1HD is het beeld absoluut geen HD  , volgend mij SD kwaliteit , op de Belg ziet het er in HD erg mooi uit .

Waar ligt dit nu aan dat BBC er niet als HD uit ziet , UPC of de BBC ?

 

Als ik de bitrates op UPC bekijk komt die van BBC 1 HD op een gemiddelde van ongeveer 5700 met max. op 9500.

Canvas HD heeft een zo goed als constante bitrate van bijna 9000 maar op dit moment is daar 'Zomerbeelden' te zien en die zal niet zo'n hele hoge bitrate vragen.

De bitrate van Nederland 1 HD is bijna 12000, zowel gemiddelde als maximum.

 

Op de satelliet is de bitrate van de BBC ook al niet spectaculair: gemiddeld 5000 en maximaal 8000.

ITV HD zit zelfs op bijna 10000, een paar Sky HD filmkanalen bekeken die komen bijna op 12000.

ARD en ZDF zitten over de 12000 maar die zijn 720p en geen 1080i.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet hoor! maar het lijkt op koeien en schapen vergelijken.

 

is het zogenaamde HDtv volgens MPEG4 / H.264 dan is de viervoudige compressie natuurlijk duidelijk en de bitrate van een zender is dan niet uitslaggevend voor de kwaliteit van het beeld

 

in 1080i of 1080p modus, of welke andere modus de resolutie moet overeenkomen met jouw instellingen AV

BBC1-HD vind ik prachtig op sat / kabel / iptv

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jiskefet,

als dat een of andere LIVE zending betreft, kan dat wel eens voorkomen (BBC HD <> EEN HD andersom overigens ook)

maar dat is zeer zeker niet de regel.

BBC1-HD is meestal de betere kijk kwaliteit

 

als ik op EEN HD wel eens het nieuws bekijk, zijn de meeste vrouwen hartstikke onscherp en wazig terwijl de mannelijke nieuwslezers normale details en dus scherpte tonen

 

denk dat Catherine van Eylen haar contractvoorwaarden heeft met VRT

 

zo elke andere uitzending

doorsnee is echter BBC1-HD

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is in dit geval het probleem niet , net UPC aan de lijn gehaf mijn Abbo stond op standaard ipv royaal , dus vandaar dat BBC niet in HD te zien was .Ik zie inderdaad ook wel het verschil soms tijdens een uitzending , tav HD kwaliteit dat wisseld nog wel eens , dat vind ik dan wel raarrrrrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Jiskefet. Hoe bedoel je dat je verschil ziet? BBC HD ziet er heel goed uit. Dan zal je denk ik over een opgeschaalde uitzending spreken?

Verder moet je ook beseffen dat een Studio weer wat anders is dan buiten en dat een handycam weer wat anders is dan zo,n grote die opgesteld is.

BBCHD levert hoe dan ook zeer hoge kwaliteit op de SAT.

Maar het is wat anders als bijv iemand bij de tour achterop zo,n motor zit te filmen( denk ook aan de omstandigheden van het daglicht) en een studio opname.

BBCHD levert hoe dan ook zeer hoge kwaliteit op de SAT. Kijk maar naar bepaalde programma,s of een serie, natuurdocu,s allemaal van topkwaliteit.

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb sinds 18 april UPC, en heb nu prachtig beeld. Veel mooier dan ik ooit had bij CD.

En de Horizon-box werkt ook perfect. Heb wel een losse modem.

 

Ik ben over gestapt, omdat alle (6) boxen inclusief me Vu + Duo veelste gauw stuk gingen.

 

Ik heb nog geen seconden spijt gehad, nogmaals ik heb nu een Veel mooier beeld dan bij CD.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...