Ga naar inhoud


Dreambox eerst tuner storing nu geen display


Unetwork
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Onder de voetbal wedstrijd Honduras : Ecuador viel het beeld opeens op freeze en een bericht tune failed.
Meteen de kabels nagekeken en een reboot gedaan, daarna de van de 23 naar 19 laten draaien, maar motor draaide niet!
Daarna viel opeens ook de display weg en de enige led die het doe als de voeding word ingeplugd zijn de led lampjes aan de achterkant van het netwerk.

 

Ik vrees het ergste.

Mijn HD800 is nu zo'n 5 jaar oud en origineel gekocht in Nederland toen.

Is er iets wat ik kan nakijken voordat ik helaas een nieuwe moet kopen?

 

  

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer de spanning fors gezakt is dal er steeds meer uit gaan en op het laatst nog een enkel led licht geven.

Het is dus het proberen waard de voeding te controleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Voeding heb ik ook gehad. Vervangen en weer OK. Voordat je de voeding vervangt even de DM800 openmaken en tuner even uit de print trekken. Met een schone vlakgom de contacten schoonwrijven. Tuner weer terugplaatsen en DM800 weer dichtmaken. Daarna een nieuwe voeding proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De tuner zit in een soort PCI voetje :) die wil wel eens een beetje lostrillen en maakt dan net geen goed contact meer (heb er zelf jaren 1 gehad). Vandaar mijn opmerking. Als de I2C bus blokkeert gaat de DM800 niet meer aan (op de oude DM7000s gaf het display dan Error UC0). Anyway.. Het is een welgemeende tip.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De tuner zit in een soort PCI voetje :) die wil wel eens een beetje lostrillen en maakt dan net geen goed contact meer (heb er zelf jaren 1 gehad). Vandaar mijn opmerking. Als de I2C bus blokkeert gaat de DM800 niet meer aan (op de oude DM7000s gaf het display dan Error UC0). Anyway.. Het is een welgemeende tip.

Twijfel ik niet aan hoor dat het welgemeend is :) Bedankt voor de reactie 

Maar Johan en ceesv jullie hebben mijn Dream weer aan het draaien gebracht met een andere voeding van een vriend doet alles het weer!

Heb inmiddels een nieuwe besteld en een HD800 SE dus kan deze op mijn slaapkamer, was ik toch altijd van plan, en ik kan weer voetbal kijken :)

Nogmaals geweldig en bedankt voor al jullie reacties, weer wat geleerd ;)

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...