Ga naar inhoud


VU+ SOLO SE >second edition


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Nu ook info op http://vuplus.de :

 

http://www.vuplus.de/produkt_solo_se.php

 

Ook zijn er images te vinden:

 

http://code.vuplus.com:8080/listFile?subdir=21/vusolose

 

Base Directory : /opt/downloads/21/vusolose aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, VTI is er als de kippen bij. V7.0 voor Solo SE. 

 

Thread:

http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=67556%27

 

Als ik een bestand via het netwerk naar de harde schijf in de Vu+ Duo kopieer, dan gaat dat met 11 MB/s.

E-Sata lijkt op SATA 1 snelheid te gaan.

 

Zou je die (en andere) snelheden op de Vu+ SOLO SE willen meten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat klopt wel zo ongeveer. Die ethernet adapters in settop boxen hangen intern aan een redelijk smalle bus (ik meen usb). Mijn duo2 haalt ook geen gigabit snelheden, en is qua netwerk snelheid marginaal sneller dan de ultimo die een 100 mbit interface heeft.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo gemiddeld 35 MByte ~ a 40 MByte haalt het Gigabit netwerk nic'je toch wel hoor

maar vergis je niet de tegenpartij voor die SOLOSE <=netwerk=> dus je computer moet ook optimaal zijn

je ziet er zijn altijd twee die het resultaat bepalen met wat draden ertussen

en dan is dat echt heel veel meer dan die doorsnee 100Mbit receivers leveren (welke dus noch onverkocht in de winkel staan en oudbollig zijn)

 

de netwerk capaciteit en throughput zoals dat met een mooi engels term heet is voor receivers steeds belangrijker aan het worden

 

het prijskaartje lijkt relatief hoog maar je krijgt er toch een potent boxje voor

ik denk dat er maar weinig concurrentie is ( en daar bij de concurrentie wordt het natuurlijk ook met argusogen bekeken )

 

we (satfreaks) lezen graag de reviews van de gebruikers!

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de Vu+Solo se geïnstalleerd met vti software. Doet het vrij goed, heb enkel een klein probleempje. Ik gebruik de TVV kaart via een CI module en deze geeft geen problemen. In de card reader zit een canal digitaal kaart. Ik gebruik als cccam 2.3.0 als softcam. Als ik nu naar een kanaal op de canal digitaal kaart ga krijg ik steeds de error melding, " uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal", ik druk op ok en alles is in orde. Is dit bij iemand gekend? En wat is de eventuele oplossing.

VU+ Duo 4K se ; VU+ Solo se ; VU+ Duo2 ; VU+ Zero ;  Archsat Multi (4 lnb) ; Big Bisat (6 lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door Pedro Newbe,

 

"Ik weet niet of ze bij Openpli benieuwd zijn, ik denk het niet. Zoals je misschien weet hebben ze bij Openpli geen hoge pet op van VU+ en hun support, daar zal de Solo SE geen verandering in brengen denk ik.

Maar dit zijn aannames van mij aangezien ik geen deel uitmaak van het Openpli team. "

 

Hoezo, Vu+ heeft vanaf fabriek een hele goede ondersteuning en volgens Melchiorskystar,

is er al een image van VTi.

Dus de ondersteuning staat als een huis.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de Vu+Solo se geïnstalleerd met vti software. Doet het vrij goed, heb enkel een klein probleempje. Ik gebruik de TVV kaart via een CI module en deze geeft geen problemen. In de card reader zit een canal digitaal kaart. Ik gebruik als cccam 2.3.0 als softcam. Als ik nu naar een kanaal op de canal digitaal kaart ga krijg ik steeds de error melding, " uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal", ik druk op ok en alles is in orde. Is dit bij iemand gekend? En wat is de eventuele oplossing.

 

 

Hou mij ten goede, maar ik heb ooit gelezen, dat "Linux" gebaseerde ontvangers, dus alle merken, niet erg happig zouden zijn op

CI-modules.

Als je dan alleen even op OK moet drukken, is dat ook geen ramp.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Heb vandaag de Vu+Solo se geïnstalleerd met vti software. Doet het vrij goed, heb enkel een klein probleempje. Ik gebruik de TVV kaart via een CI module en deze geeft geen problemen. In de card reader zit een canal digitaal kaart. Ik gebruik als cccam 2.3.0 als softcam. Als ik nu naar een kanaal op de canal digitaal kaart ga krijg ik steeds de error melding, " uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal", ik druk op ok en alles is in orde. Is dit bij iemand gekend? En wat is de eventuele oplossing.

Ik weet niet of er in de VTI image ook een optie zit om de zapfouten te verbergen, in pli zit die onder Menu->Instellingen->Systeem->Gebruikersinterface->Verberg zap fouten -> ja.

Misschien komt de melding te vroeg en ten onrechte, met de optie verberg zap fouten krijg je die meldingen niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hoezo, Vu+ heeft vanaf fabriek een hele goede ondersteuning en volgens Melchiorskystar,

is er al een image van VTi.

Dus de ondersteuning staat als een huis.

Dat er al een image van VTI is is natuurlijk niet zo gek, die gebruiken de fabrieksimage als basis.

Dat "de ondersteuning staat als een huis" daar bedoel je misschien mee de ondersteuning door VTI maar van VU+ zelf komt weinig.

Heb je wel eens aan die club gemaild, dat is net een zwart gat, er gaat van alles in maar er komt nooit iets terug. Ik heb ooit voor hen de BackupSuite geschikt gemaakt voor de OI maar communiceren daarover is nagenoeg onmogelijk. Ik heb de moed toen maar opgegeven en het zo maar gelaten maar hoe zij het in de OI geïmplementeerd hadden verdiende niet de schoonheidsprijs om het zacht uit te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zullen natuurlijk met argusogen uitkijken naar het Openpli 4.0 image speciaal voor de SOLO SE

maar daar ging het niet om

 

de vraag die impliciet in MDierick's bericht verstopt zit is:

waarom werkt muh CeCeKam nie?

 

kan ik niet beoordelen

of de CCcam geladen en is ingeschakeld .. (met een config die men ook apart geladen heeft) werkt

het zal wel niet heel lastig zijn de standaard config en cccam.prio te laden

 

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...