Ga naar inhoud


Stroomverbruik GB quad plus


bigtwin

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Ik kan me niet voorstellen dat twee receivers waarvan de grootste stroomverbruiker de CPU is (en die is vrijwel gelijk of gelijk) zo enorm verschillend stroomverbruik hebben. Wat de fabrikanten opgeven bij normaal gebruik klopt vaak voor geen meter.

 

Het enige dat vaal wel klopt is het verbruik in deep-standby omdat dit tegenwoordig wettelijk onder de 2 watt moet zijn.

 

Meer snelheid komt nu eenmaal met meer verbruik/warmte.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Beheerder

Ik heb de gigablue hier ook staan. Met een ingebouwde 500GB 2,5" disk.

 

Hij wordt bij een omgevingstemperatuur van 21 graden bij een lopende HD (1080i) opname die ik overigens niet op de HDD, maar op de NAS opneem (oftewel HDD staat stil) binnenin de behuizing, rond de 53 graden (gemeten, exact in het midden van de behuizing, met een gekalibreerde probe).

 

Ik heb het stroomverbruik nog niet met gekalibreerde meetapparatuur kunnen meten, maar 53 graden opwekken met slechts 12 watt lijkt me wat sterk.

 

Hij is in ieder geval lang niet zo koel als door enkelen beweerd wordt en dat kan ook eigenlijk niet met een 1300Mhz CPU.

 

De praktisch snelheid van de gigablue heb ik ook gemeten en die is in ieder geval lang niet zo snel als wordt beweerd.

 

Bij het uitvoeren van CPU slurpende acties (het inpakken van een 150MB binary) naar het flash geheugen is de Gigablue 1,9 x sneller dan een ET9500 (400Mhz), terwijl je feitelijk zou verwachten dat deze 3 x sneller zou zijn.

 

Het opstarten is ook lang niet zo snel als gezegd wordt.

Getest met cccam en interne kaart in kaartlezer 1.

OpenATV 4.1  tot OSD 71 sec, tot beeld 109 seconden.  (hier start cccam echt vreselijk traag op)

OPenRSI 4.1  tot OSD 49 sec, tot beeld 67 seconden.  (cccam start initieel sneller, maar herstarten van CCcam duurt net zo lang als boven)

 

Met zappen is de ET9500 merkbaar sneller (gemeten tot zowel beeld en audio weergegeven worden).

Het lijkt alsof cccam niet optimaal draait op de gigablue.

 

Kortom, bij het zappen of afspelen van media is er geen enkel voordeel door de snellere CPU. Menu's voelen wel merkbaar sneller aan, wat ik persoonlijk erg prettig vind.

 

Persoonlijk vind ik OpenATV de fijnste  image. Helaas wel hier en daar nog en klein bugje, maar overal een stuk volwassener en grafisch sterker dan OpenPLi (niet beschikbaar voor gigablue) en OpenRSi.

 

Al met al wel een hele fijne receiver. Jammer dat DTS tracks niet werken, wat hem als mediaplayer weer een stuk minder bruikbaar maakt. Dat moeten ze wel echt nog even fixen want de meeste films die je download hebben een DTS track en sommigen zelfs alleen een DTS track en dan moet toch weer mijn XBMC PC aan om het af te kunnen spelen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat dat een vreselijk kale image is ;)

 

Al lang geprobeerd en niet prettig bevonden.

 

De OpenMIPS speelt overigsns ook geen DTS tracks af. Hotter, stotter, frotter.... :)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor lezen gaat prima, er stond eerst 2a 3 weken en later een week geleden bijna, dat je het uiterst zorgvuldig wilt doen.

Ik adviseerde je nog een harnas te kopen tegen het neersabelen want je bent bang voor de kritiek die eventueel komt.

Wel fijn te lezen dat je het uiterst serieus neemt met het testen van deze fijne box jammer dat ik/wij zo lang moeten wachten op de langverwachte review.

Wij zijn er erg benieuwd naar namelijk wat jij van deze superbe box vind.

Groetjes en veel succes verder met het testen ,we zijn erg ongeduldig hoor. ;)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...