Ga naar inhoud


Door zenderwijziging Britse zenders kwijt.


FredHudson

Aanbevolen berichten

Deze middag (24 juni) heeft TVVlaanderen een zenderwijziging doorgevoerd. Daardoor zijn nu enkele Britse radiozenders niet meer te ontvangen. Dit is het geval vanaf zendernummer 698 tot 708. Ik heb de indruk dat ook de in de zenderlijst daarop volgende (Italiaanse) zenders tot en met 799 weg zijn.

 

Ik heb getracht van TVV telefonisch te bereiken maar na ettelijke menu's doorlopen te hebben en dan nog te moeten wachten op een medewerker heb ik het opgegeven. De fout is allicht gebeurd bij CD, zodat ik dit bericht ook op dat forum plaats in de hoop dat ze het bij CD en/of TVV lezen en het probleem oplossen.

 

Groeten uit Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Fred,

 

Ik ontvang de Britse zenders bij voorkeur rechtstreeks, dus op Astra 28,2E

Ik heb even gekeken waar BBC Gold zit bij KingOfSat:  http://en.kingofsat.net/radio-28.2E.php

Hij zit op 12522V DVB-S QPSK 22000 5/6

Alle zenders van deze transponder heb ik opgehaald en daarna geluisterd naar BBC Gold.

De ontvangst is uitstekend, beter dan de Nederlandse zenders en ik vind Gold ook erg leuk, dus ook bedankt voor de tip.

 

Wat kun je nu doen?

Je zou zoals ik een motor kunnen kopen, maar een dubbele kop is denk ik eenvoudiger (geen ervaring mee)

Het voordeel is dat je nu nog veel meer (gigantisch) Britse zenders vrij kunt ontvangen. Ik persoonlijk kijk vaak 's avonds naar BBC Four

 

groeten en succes,

p.s. je moet mij niets meer vragen ik ben vanaf morgenochtend voor lange tijd weg

  • Like 1

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemiddag

 

 

 

Heb contact gehad met TVV. Is vermoedelijk een transponder die uitgevallen is bij de BBC. Hopelijk is ie niet afgezet want ik was een trouwe luisteraar van BBC Gold op 702.

 

Transponders vallen maar niet zomaar uit. Mocht toch dit gebeuren dan kunnen satellietproviders onmiddelijk een reserve transponder inschakelen. Mocht een transponder problemen hebben dan heeft de provider dit vaak al lang in de gaten voor dit werkelijk gaat gebeuren en nemen voorzorgsmaatregelen zoals o.a. het terugnemen van vermogen of vervangen van een TWT.

Gold komt hier prima door met een signalquality van 67% zoals altijd.

Helaas vind ik het geluid van Gold erg vlak..weinig lage tonen. Niet echt aangenaam om naar te luisteren. ´s avonds en ´s nachts ontvang ik ze ook op mijn locatie ook op de middengolf op 1548 Khz vanuit London. Het geluid is is dan nog belabberder maar wekt dan weer nostalgische gevoelens bij me op. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...