Ga naar inhoud


Vraag in verband met verbinding, zender zoeken


timhenning

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

 

sinds gisteren hebben we een schotel hangen van tv vlaanderen en een decoder pace dsr8141/22

het probleem is dat ik na de taal selectie en de zenderselectie (sd of hd) niets meer kan doen...

op astra 19 astra 23 en astra 28 zijn overal goede ontvangst. hotbird is rood maar dat is normaal heb ik al gelezen...

 

hoe komt het dat de selectie om zenders te zoeken niet tevoorschijn komt?

 

Kan het zijn dat de astra 19 een goed signaal aangeeft maar eigenlijk signaal van een andere sateliet aangeeft? 

 

ik heb op een paar topics deze vraag al gesteld maar zonder reactie.

 

de schotel hangt op ongeveer 1m70 hoogte. kan het hoger hangen van de schotel het probleem oplossen?

voor ik nog gaten ga boren wil ik natuurlijk weten of dit het probleem kan zijn.

 

ik hoop hier snel reactie te krijgen en dat iemand me kan verderhelpen.

 

ps: als het voor jullie gemakkelijker is om met foto's te werken zal ik alle moeite doen om deze ook te uploaden...

 

Mvg

Tim Henning

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat kan zijn... Zonder correct uitgerichte schotel geen signaal en dus ook geen zenderlijst. Dikke kans dat die oude 8141 ook nog niet de goede config heeft van de Astra transponder 119. Deze is recent gewijzigd van 22000 5/6 naar 23500 2/3.

 

Beste optie. Neem een ontvanger die al werkt (met correcte kanaallijst) en sluit die aan op jouw schotelinstallatie.. Kijkt of je wel beeld hebt. Let erop dat de DiseqC volgorde voor Canal Digitaal /TVV als volgt staat ingesteld: A=Astra1, B=Astra3 en C=Astra2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de instellingen veranderd die je hier hebt gezet. dan heb ik zwak signaal. moet ik da de schotel opnieuw juist draaien?

de schotel en de decoder zijn allemaal nieuw uit de doos. normaal moet het dan toch wel werken. 

 

ik zou toch denken dat als je op alle 3 de kanalen goede verbinding hebt dat dan alles moet werken.

blijkbaar niet.

 

bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kanalenlijst wordt via Astra 19.2 in je decoder pace dsr8141/22 geladen.

En dat is nu precies de satelliet die niet het maximaal haalbare signaal heeft.

Ik denk dat als het morgen weer licht is je moet beginnen om het signaal op Astra 19.2 beter te krijgen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het dan zijn dat die te laag hangt ofzo?

het is raar dat er signaal is en dat het allemaal groen staat en toch niet werkt.

kan dat in het donker niet verandered worden dan? dan kan ik dat nu nog proberen :-).

 

ik lees ook niets anders dan problemen over deze decoder. kost bijna 400 euro in totaal en we zijn er niks mee.

 

moet ik dan de instellingen die hier boven staan gebruiken om terug in te stellen of de standaard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alles staat groen, Astra 19.2 heeft drie grijze blokjes, dat zijn er teveel.

Als je de schotel in het donker wil uitrichten is er niemand die je dit belet, het lijkt mij gewoon niet makkelijk werken.

 

Wat de hoogte betreft.

Je schotel moet vrij zicht hebben op de verschillende satellieten.

Als er bomen voor staan of een flat gebouw bijvoorbeeld kan dit het signaal beïnvloeden.

 

Met Dispointer kan je al een indruk krijgen of er iets in de weg staat.

Je vult je adres en woonplaats in en je selecteert Astra 19.2 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dan wijst die ook ongeveer dezelfde richting aan...

dus het kan wel van de andere satelliet komen????

Ja, dat kan.

Op welke frequentie ben je aan het uitrichten dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je op welke kop ik de ontvanger heb vastgezet?

dat is op den 23.5 dan. men heeft mij aan de telefoon gezegd dat dat niet uitmaakt...

kga hem nu eens vlug in de richting van de lijn draaien die ik zie op dishpoint.

kben al blij dat ik hier beter geholpen word dan de klantendienst waar ik 3 keer naar gebeld heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...