Ga naar inhoud


Skin voor een oudere 4 bij 3 beeldbuis tv?


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Zoals al eerder gemeld ben ik bezig met het klaarmaken van een VU voor een goede kennis.

 

Nu heeft die kennis een 70 cm 4 bij 3 beeldbuis tv ( dus geen breedbeeld).

Het probleem is nu dat de standaard skin bij gebaseerd op hd breedbeeld schermen. Dergelijk skins maken het bijna onleesbaar op de oudere tv.

 

Wie iemand welke skin er in de feed van OpenPli zit die nog geschikt is voor 4 bij 3 oudere beeldbuisschermen?

Gisteren heb ik wat geprobeerd en dat eindigde in een skin die helemaal niets meer weer wilde geven. Dat eindigde in en nieuwe flash met alles erop en eraan. En dat wil ik eigenlijk niet nog eens een aantal keren doen.

 

Alle input is weer welkom!

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Komt zobiezo beroerd uit zelfs al zet je de vu op 4:3 dan raak je info kwijt en op de meeste tv's zul je toch echt geen haarscherp beeld krijgen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar ben ik ook bang voor. De oudere sd boxen hadden hun eigen beeldchips voor SD. Dat gaf het beste resultaat.

De VU moet alles omrekenen, dus het resultaat is verre van optimaal.

Maar ik herinner uit de tijd van de 7025+ dat er dezelfde skins waren voor zowel SD als HD.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Begrijp me niet verkeerd, maar zou het niet handig zijn om gewoon een HDTV te kopen? Zo duur zijn ze niet meer. Waarom anders een HD ontvanger kopen.. Is nu een beetje de omgekeerde wereld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een HD tv wordt nu gespaard. De keuze is gemaakt op een wat duurdere.

Maar het is een beetje het kip en het ei verhaal. Welke als eerst.

Nu, door de overgang van vele zenders naar mpeg4 op de astra3, kunnen ze toch met een nieuwere ontvanger bijvoorbeeld de SD regionale wel bekijken.

Ik snap dat er voor weinig een HD tv te krijgen, maar dat is bewust geen keuze.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog 2 SD beeldbuis TV´s staan die ik af en toe nog gebruik. De één is 16:9  32"  100 Hz. Als ik hierop mijn VU+Uno aansluit is het beeld bijzonder goed. Je moet de ontvanger wel via de SCART connector aansluiten en hem op 4:3 schakelen in jouw geval. Bij 16:9 moet je letterbox kiezen in de ontvanger. Dan gaat alles goed.

Dan heb ik nog een 4:3 TVtje van Loewe, 14,6"  in de keuken staan en daar is alles ook goed zichtbaar. Maar ik heb er eigenlijk een 16:9 toestel van gemaakt door in het service-menu bij geometrie-instellingen de vertical amplitude terug te regelen. Dan blijft de TV 576 beeldlijn weergeven met zwarte balken onder en boven en het beeld blijft mooi scherp. Laat je de ontvanger dit doen door hem op 4:3 letterbox te zetten dan is het aktive gedeelte van het beeld in aantal beeldlijnen gereduceerd waardoor het beeld minder scherp wordt.

Verder kan het zijn dat de TV van je kennis door ouderdom wat in scherpte verliest. Ook kun je het kontrast wat terug draaien. Staat bij veel mensen vaak veel te hoog en maakt het beeld ook onscherper.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer de magic skin eens, te vinden in de feed van pli. ;)

 

post-66958-0-69202500-1404990454_thumb.jpg

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...