Ga naar inhoud


Extra kaart flink duurder


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik denk per direct voor nieuwe extra kaarten.

Toch een dure liefhebberij als je op de extra kaart ook de HD-zenders er bij wilt hebben. €4,50 plus €5,- is €9,50 / maand. Ben ik blij dat is een SmartWi heb. Kost me niks extra per maand en je bespaart ook de aanschafkosten van een grijze kaart en registratiekosten.

 

In de nieuwe algemene voorwaarden staat het volgende:

 

25.4
Om het delen van de smartcard (cardsharing) te voorkomen kan CanalDigitaal het aantal televisiezenders die gelijktijdig per smartcard gedecodeerd kunnen worden beperken tot 2
 
Canaldigitaal heeft de laatste jaren een haat/liefde verhouding met 2e en 3e kaarten op een abonnement.
Het management verdenkt elke bezitter van een extra kaart van delen met familie en buren.
Inderdaad zijn er de nodige zwarte schapen die het voor huishoudens met meerdere tv's /huisgenoten steeds meer verpesten.
Het lijkt er steeds meer op dat CanalDigitaal de prijs van de 2e en 3e kaart wil gelijk trekken met de prijs van het hoofdabonnement.
 
Het intern delen van je kaart zal door deze beperking ook ter zijner tijd niet meer mogelijk zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar een SmartWi heb je er met deze nieuwe prijs snel uit.
Een SmartWi koop je voor €84,-
Extra grijze kaart €34,-
Registratiekosten €10,-
SmartWi dus €40,- duurder.
Abonnement extra smartcard incl. HD is 9,50 / maand.
De SmartWi heb je er dus in 4 maanden uit. Voordeel is nog dat je niet opnieuw weer voor een jaar een contract met CanalDigitaal hebt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wanneer zoals in de algemene voorwaarden aangekondigd het maximum aantal te decoderen zenders terug gebracht wordt tot 2 is ook de smarWi niet meer interessant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dan zou het wel eens kunnen zijn dat er veel mensen naar een andere provider overstappen voor Tv kijken, en dat er straks een heleboel extra kaartjes in de 2de hands hoek te vinden zullen zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al laten ze nog maar 1 sid toe, of desnoods een halve, het sharen gaat echt niet minder worden.

De grote jongens hebben dit al lang al ingecalculeerd en alleen jantje en marietje zullen overstappen naar de kabel.

...zeker als strakjes de UPC hack publiek gaat worden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft gissen allemaal, maar als die overname van ziggo erdoor komt dan kan het beveiligingsbeleid daar ook nog wel is op de schop gaan :)

LG47LB561V+ CDS CI+ 3.5 + EMP 8/1

SAB Titan 1 HD + EMP 4/1

SAB Titan 3 Combo HD + maximum 4/1

Wavefield T90 9, 13,5 19,2 23,5 28,2 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

 


Maar een SmartWi heb je er met deze nieuwe prijs snel uit.

Werkt een SmartWi dan ook in de CI.... met de gedachte dat ze zomaar hetzelfde gaan doen met meerdere zenders als nu met Fox Sports 2???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze vermoeden zoals ceesv zegt,dat extra kaartjes bij onbevoegden komen,waarom gaan ze niet over op controleren? :confused:

kaartje pairen aan ontvanger,verplichte aansluiting aan internet,en dan is het perfect te controleren,dat kaartje in huis bevind.

Probleem,einde verhaal vrije hardware keuze :mad: ,en mogelijk veel abonneeverliezen. :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beste Littlesat, de SmartWi werk ook prima in de CI-module van CanalDigitaal maar nog niet in de nieuwe witte module. Maar daar lees ik het volgende over bij een bekende satellietshop:
LET OP:
De SmartWi werkt vooralsnog NIET met de nieuwe ci-module van Canal Digitaal !  Hiervoor is nieuwe software in ontwikkeling.


Ik gebruik de SmartWi al 8 jaar in ontvangers met CanalDigitaal CI-modules als zonder. Hiermee wil ik niet zeggen dat alle ontvangers er feilloos mee werken. Soms gebeurt het bij bepaalde ontvangers dat ze bijv. 1 dag in de maand af en toe haperen. Voor die ene dag gebruik ik dan mijn extra kaart even maar dan mis ik wel de HD-zenders. Maar met mijn 3 Inverto Scena 5M ontvangers, heb ik nog nooit enige strubbeling gehad met de SmartWi. Met de M7 SAT801 werkt die in ieder geval niet.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal Satelliet schrijft zojuist:

"De genoemde maandbedragen voor de Extra smartcard gelden alleen voor nieuwe overeenkomsten.

Uiteraard worden onze klanten persoonlijk per brief of per email vooraf geïnformeerd wanneer er wijzigingen optreden in het abonnement."


Tja, dit kun je op twee manieren lezen.
Dat op dit moment alleen de prijsverhoging geldt voor nieuwe overeenkomsten maar dat was al eerder duidelijk.
Maar deze uitspraak houdt niet in dat de prijsverhoging niet gaat komen voor bestaande overeenkomsten. Als CanalDigitaal de komende weken de klanten gaat informeren over een prijsverhoging die binnenkort gaat komen, dan klopt het nog steeds wat er geschreven is dat het ook voor bestaande overeenkomsten geldt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, om die reden heb ik gisteren aan CD per mail gevraagd of deze prijsverhoging al dan niet per 1 augustus ook voor bestaande abonnees van een 2e kaart van toepassing is, dus ik veronderstel dat daar snel een antwoord / duidelijkheid komt.

Als dat wel het geval is dan zeg ik alsnog mijn 2e kaart op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom mailen? Het staat duidelijk in de algemene voorwaarden.

 

 

11.1
CanalDigitaal heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen,
de Voorwaarden en de inhoud, volgorde, naam, omvang en
samenstelling van de programma’s en/of zenderpakketten en/
of het set top box-pakket te wijzigen. CanalDigitaal maakt zulke
wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op
genoegzame wijze bekend
. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van
ten tijde van de wijziging lopende Abonnementen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...