Ga naar inhoud


Dreambox 8000 met afwijkende Diseqc instellingen.


duitsland

Aanbevolen berichten

Goedemiddag. Ik heb zelf een Combifeed gemaakt voor ontvangst op C en KU band. Dit is terug te zien als ander topic op dit forum. Wat ik wil vragen is dit: omdat er in de C band lnb een Diseqc schakelaar zit die de C band op 1 heeft zitten zit de KU band automatisch op 2.

Dat betekend dat ik op mijn DM 8000 een instelling moet veranderen zodat als er op een KU band Satelliet wordt gekeken er een 2 wordt gestuurd.

Nu ben ik al even aan het zoeken geweest maar kan niet terug vinden hoe deze instelling moet worden gemaakt in de DM.

 

Mijn vraag is kan iemand mij wat op weg helpen zodat ik deze instellingen kan terug vinden ?

Alvast bedankt !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan je handmatig aanpassen even kijken welke instelling je nodig heb, deze vindt je in /etc/enigma2/ zoek naar het bestandje setting daar kan je het aanpassen naar wens.

 

wel een reboot vereist !

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal 2 lnb's moeten aanmaken. 1 voor de C-band en 1 voor de KU-band. Dit doe je in:

Menu -->  Instellingen --> Zenders zoeken --> Tuner configuratie

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je handmatig aanpassen even kijken welke instelling je nodig heb, deze vindt je in /etc/enigma2/ zoek naar het bestandje setting daar kan je het aanpassen naar wens.

 

wel een reboot vereist !

begrijp ik je dan goed en bedoel je onder DCC ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal 2 lnb's moeten aanmaken. 1 voor de C-band en 1 voor de KU-band. Dit doe je in:

Menu -->  Instellingen --> Zenders zoeken --> Tuner configuratie

die zitten al in de sateliet xml. Het probleem is dat de C band Satellieten niet de vereiste Diseqc 1 van 2 hebben.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even joh..... Jouw C-band LNB zit op diseqc 1 en jouw KU-band LNB zit op diseqc 2. Dit is toch niet anders dan 2 lnb's op een diseqc switch?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag. Ik heb zelf een Combifeed gemaakt voor ontvangst op C en KU band. Dit is terug te zien als ander topic op dit forum. Wat ik wil vragen is dit: omdat er in de C band lnb een Diseqc schakelaar zit die de C band op 1 heeft zitten zit de KU band automatisch op 2.

Dat betekend dat ik op mijn DM 8000 een instelling moet veranderen zodat als er op een KU band Satelliet wordt gekeken er een 2 wordt gestuurd.

Nu ben ik al even aan het zoeken geweest maar kan niet terug vinden hoe deze instelling moet worden gemaakt in de DM.

 

Mijn vraag is kan iemand mij wat op weg helpen zodat ik deze instellingen kan terug vinden ?

Alvast bedankt !

Hey,

 

Om het beter te begrijpen; welk ander topic bedoel je? (een ouder bericht onder schotelpark?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...