Ga naar inhoud


Windows 7 pc naar synology nas backuppen


muppet

Aanbevolen berichten

De kogel is ook door de kerk hier en heb een 2e hands synology nas via marktplaats besteld volgende week zal deze wel binnenkomen.

Hoop dat dit de goed oplossing is heb al van alles geprobeerd om het anders te doen zoals sommige leden hier op het board wel weten.

Aangezien ik momenteel maar 1 nas kan bekostigen zit ik met de vraag wat is de makkelijkste manier om vanaf mijn windows 7 pc de bestanden te backuppen naar de nas deze nas staat dan niet bij mij thuis maar word via internet met de windows 7 pc verbonden.

Is er een backup programma die ik kan gebruiken voor windows 7 om op de nas te backuppen via het internet.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt dat heel simpel via FTP doen. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt daar zoveel mogelijkheden voor... Syncback,  Rsync

 

Een voorbeeld van Winscp

 

http://www.howtogeek.com/100918/how-to-automatically-backup-your-web-server-files-with-winscp-over-ftp/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rsync kan wel tering langszaam zijn als je de eerste keer ook de file-attributes meekopieert.

 

Het makkelijkste vind ikzelf eigenlijk de totalcommander (dus via FTP) ook al omdat ie een mooi overzichtelijk dubbelscherm heeft...

tevens een incremental backup mogelijk nadat de eerste kopie is gemaakt

Christian Ghisler heeft er ook heel mooie plugins voor gemaakt (dus kijk er eens naar, de koopversie is heel betaalbaar)

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen ik ga ser zeker mee bezig heb op de site synology ook het programma Synology Data Replicator 3 gevonden 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat nog even weten of die data replicator 3 ook via WAN werkt a.u.b. ?

 

Je kunt een VPN opbouwen naar de Synology en dan zal het zeker werken. Voor automatisch backuppen is dit echter niet zo'n goeie oplossing.

 

Zelf heb ik vroeger altijd Goodsync gebruikt en dat werkt perfect, ook via ftp.

 

Als je eenmaal zo'n mooie NAS hebt krijg je enorm veel leuke mogelijkheden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik vol tevredenheid norton ghost,maar ik weet niet of dit gaat al over het net.

Hier bij mij toch niet met de beperkte upload 0,42 Mb/sec.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

succes Muppet...

 

Ik gebruik vol tevredenheid norton ghost,maar ik weet niet of dit gaat al over het net.

Hier bij mij toch niet met de beperkte upload 0,42 Mb/sec.

sattv4iedereen,

ik begrijp er weer helemaal niets van.

Maar je zult het met 0,42MByte en een terrabyte hdd in 693 uur niet redden (als je Mbit bedoelde al helemaal niet)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem vandaag binnengekregen ben hem nu aan het ontdekken maar heb als eerste een upgrade gedaan van sdm 2.1 naar sdm 3.2.

Voor de upgrade laat je de nas denken dat hij een 107 is ipv een 106

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tandjes, die is oud zeg!

 

Ik hoop dat je niet teveel betaald hebt want op deze versie van DSM zit al lang geen support meer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik om te back-uppen naar een andere pc's , bittorrent sync. Voor sommige Synology Nas is hier ook een plugin voor.

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=38&t=63550

Bittorent sync werkt met keys(secrets) die je genereerd op de master en die dan wordt overgenomen op de slave(s).

Via internet of lokaal maakt niks uit, gaat altijd goed, wanneer een pc uit wordt gezet, gaat hij de volgende keer door.

Heb ook mijn S3 foto folder op die manier gekoppeld met de pc. 

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...