Ga naar inhoud


NPO-zenders blijven in SD bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waarom niet de 3 npo zenders als keus alleen tegen betaling kunnen kiezen? dat kon al die jaren daarvoor ook (toen betaalde inderdaad npo)

Laat mensen dan kiezen om tegen betaling de 3 npo zenders alleen te ontvangen.. dat is vrije keuze, en geen koppel verkoop.

 

 

Tegen wie vertel je dit nu eigenlijk?

NPO biedt geen mogelijkheid hiervoor, Canal Digitaal ook niet en sterker nog, er is in heel Nederland geen aanbieder die dit aanbiedt.

 

Dus leg me nu eens uit bij wie de mensen nu tegen betaling de 3 NPO zenders moeten kiezen?

 

Het is daar niet en je krijgt het ook niet, dus schei er dan nu toch mee uit :angry:

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat mensen dan kiezen om tegen betaling de 3 npo zenders alleen te ontvangen.. dat is vrije keuze, en geen koppel verkoop.

 

met vriendelijk groet.

De wetgever staat dat niet toe, ze moeten een basispakket met 30 zenders leveren.

 

Ik kan daar ook niets aan doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie bij CD nergens NL1,2,3 in SD. Als het in een klein paket zou zijn, had je tenminste nog een keuze. Wil je blijven kijken wordt je verplicht om en paket in HD te nemen. Dat doet m.i. toch CD en niet de NPO. Of zie ik dat verkeerd? Het wordt hier an de grenz in DL toch al (bjina) onmogelijk gemaakt naar NL TV te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat men na vele jaren gratis kijken naar Ned. 1,2 en 3 nu moet betalen geeft bij een enkeling een heftige reactie.

Maar die reactie dient men bij de volksvertegenwoordigers neer te leggen die dat besluit genomen hebben, namelijk geen geld meer beschikbaar stellen voor doorgifte aan de provider.

Die provider krijgt geen geld meer voor doorgifte maar moet daar zelfs per 1 augustus voor betalen aan de omroepen.

 

Er zijn 2 mogelijkheden, gratis kijken verder faciliteren en de kosten afwentelen op de betalende abonnee, iets waar ik als betalende abonnee moeite mee heb.

Waarom zou ik gratis doorgifte moeten financieren?

Of iedereen die signaal afneemt daarvoor laten betalen, waarbij de wetgever de provider verplicht een minimum pakket met 30 zenders als basis door te geven.

 

Zo simpel is het, dit zijn de feiten waar men zich voor geplaatst ziet.

 

Alleen kunnen sommigen niet accepteren dat iets wat in hun ogen altijd gratis is geweest nu betaald moet worden, nogmaals een besluit wat door de volksvertegenwoordiging is genomen.

 

Mij als boodschapper hierop afrekenen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Publieke zenders zijn nooit gratis geweest, kosten werden en worden nog steeds opgebracht door belasting betalers.

Dat er nu voor de publieke zenders nogmaals betaald moet worden is een beetje zuur + dat er nu koppel verkoop wordt toegepast met zenders waar velen blijkbaar geen behoefte aan hebben maakt het extra zuur.

 

Of CanalDigitaal geen pakket voor de publieke zenders ter beschikking mag stellen valt te betwijfelen.

Dat pakket is immers al jaren beschikbaar dus zou CanalDigitaal al jaren iets uitvoeren wat niet zou mogen, komt bij mij een beetje onzinnig over.

Hou het er maar op dat het commercieel beter uitkomt voor CanalDigitaal, niets mis mee overigens, ze gaan voor de centjes.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Per 1 januari zegt de nieuwe mediawet het volgende:

 

Aanbieders die een tv-product aan meer dan 100.000 klanten aanbieden, dienen nu verplicht een digitaal basispakket van minimaal dertig zenders aan te bieden. Directe consumenteninvloed verdwijnt omdat het aantal tv-zenders dat verplicht moet worden aangeboden van 15 naar 30 is verhoogd.

 

Iedereen mag voor zichzelf uitmaken of Canaldigitaal zich hieraan moet/wil houden.

Canaldigitaal is een bedrijf met een winstoogmerk, geen publiekelijk orgaan en verschilt niet met bijvoorbeeld kabelproviders.

 

In het verleden heeft de overheid Canaldigitaal belast met de verspreiding van de publieke zenders, iets wat overgeheveld is naar Digitenne.

Iedereen die geen geld voor doorgifte van Ned 1,2,3 wil betalen kan dus bij Digitenne terecht.

 

Wanneer Canaldigitaal een groep gebruikers gratis Ned 1,2,3 levert mogen betalende abonnees daarvoor de kosten betalen, iets waar ik persoonlijk als betalend abonnee niets voor voel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemands mening niet waarderen en snel een slotje plaatsen, maar zelf dan wel verhaal naar verhaal plaatsen daar voel je wel iets voor.

 

Vrijheid van meningsuiting dat kent meneer niet.

 

Nog even snel een tekst plaatsen  met de woorden:  wat is er trouwens mis met het geld verdienen.

 

en snel het slotje er op.

 

Er zijn 2 manieren van geld verdienen de eerlijke en de oneerlijke en die laatste past cd nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij verval je in herhaling.

Maar goed dat jij niet wil betalen voor een ander is je goed recht.

Je gaat er dan wel aan voorbij dat de SD zenders HD mogelijk hebben gemaakt en dit nu nog steeds doen.

Immers als de opbrengsten van de SD abonnementen verdwijnt moet dit door een kleiner aantal HD klanten opgebracht worden.

Niet iedere SD klant gaat nu eenmaal over op HD, dat heb je hier in verschillende reactie kunnen lezen.

Die klanten wijken uit naar andere providers, jij promoot dit zelfs.

Consequentie zal zijn dat je uiteindelijk meer gaat betalen, dat kan je nu al zien aan de prijsverhogingen die gemeld worden. 

Je gaat dus meer betalen en krijgt er niets bij, dat is dus één van de redenen waardoor bij mij het TopHD er uit is gevlogen.

 

Nu begrijp ik wel dat je in een moeilijke situatie ziet met je 65" TV, daar heb je absoluut HD voor nodig. 

De SD zenders die in je abonnement zitten zullen wel niet om aan te zien zijn.

Net zoals de FTA SD zenders overigens. 

 

Zo heeft ieder voordeel zij nadeel hoor ik Johan zeggen. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik snap je maar wat is er mis met dit voorbeeld:

 

Basis hd light voor 12.95

 

Ik zie ook dat mensen hier steeds het zelfde zeggen en zich het zelfde afvragen, dus gooi ik het nu eens op een andere manier op het forum.

 

Voor die 3 euro erbij krijg je verdomd weinig en leg je dit uit, dan zijn het maar 6 zenders waarvan er 5 al in het basis pakket zitten in sd.

1 zender krijg je er dus bij die extra is. showcase

 

En voor 2 euro krijg je bij cd 16 zenders!!!, dus 3 euro is gelijk aan 6 zenders en 2 euro is gelijk aan 16 zenders. eerlijk???

 

Je kunt het uitleggen zo als je wilt, je kunt uitleggen dat ik niet voor een andere wil betalen, ik heb een andere reden dat ik die verhoging niet eerlijk vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...