Ga naar inhoud


NPO-zenders blijven in SD bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Je krijgt er maar 1 zender bij. voor die 3 euro.

 

RTL 8 HD zit al in het basis pakket die mag weer van die 6 af.

 

De rest die over blijft, die 5 zenders veranderd de beeldkwaliteit, deze zenders had je dus al.

 

Dat noem ik dus geen extra zenders erbij zo als CD dat uitlegt.

 

En het HD pakket heeft 22 zenders.

 

Is er niemand op dit forum die vindt dat die 3 euro zeer oneerlijk is.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De mooiste verrassing van cdnl zijn de pakketwijzigingen en prijsverhogingen die elke maand bij verrassing kunnen worden ingevoerd.

de doolhof van zenderpakketten, zoek het maar eens uit...en wie kan hier garanderen dat ze over 3 maanden weer niet een prijswijziging of zenderpakket verandering gaan doorvoeren?

 

Dit alles om de klanten nog beter van dienst te zijn .. Natuurlijk...

 

 

Met vriendelijke groet.

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit schrijf ik dus ook in dat andere topic lol en meer. waar, om die uitleg van mij een slotje geplaats wordt.

 

ik was in dat andere topic alles op een rij aan het zetten hoe cd te werk gaat.

 

In het andere topic wordt ik aan de kant gezet door simple de email van cd te lezen om daar mijn conclusies uit te trekken wat cd nu bedoeld in die email.

 

hier loopt het dus al beter.

 

Op punt een komt dan te staan:

 

1. Elke verhoging onder het mom van kwaliteit verbetering is onredelijk.

2. Elke HD zender die ook in sd wordt uitgezonden is geen extra zender.

3. CD vraag 3 euro voor 7 zenders maar dit moet er dus 1 zijn.

4. Cd voegt per 1 aug NED123 HD toe. Iets toevoegen wat je al hebt kan niet.

 

punt 5 ligt iets lastiger. maar is uit te leggen.

 

per 1 aug zegt cd dat ned123 niet meer gratis zijn maar je vindt die verhoging niet terug in het HD pakket voor 5 euro.

 

Dan kun je zeggen dat ze nog steeds gratis zijn.

 

Maar in de email van cd staat dat ned123 toegevoegd worden en dat hierdoor de prijs verhoogd wordt naar 15.95

 

Hier mag iedereen zijn eigen conclusie uit trekken. ik zeg lol cd.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

De SD transponders gaan voorlopig niet verdwijnen, zelfs als er geen SD abonnement meer loopt.

Dus reken je niet rijk door te denken dat hier op korte termijn wat te besparen valt.

Alleen de inkomsten uit SD abonnementen verdwijnen en vaak naar een andere provider.

Die inkomsten derving gaan de HD abonnementen opvangen.

 

Dan nog de gemiste kans om de Standaard pakketten te behouden die voorheen door de PO werden betaald.

CanalDigitaal bied deze klanten geen alternatief  PO pakket, nee deze klanten wordt geprobeerd om een pakket met commerciële zenders door de strot te duwen.

Hier ook dus inkomsten derving die door de HD pakketten moeten worden opgebracht.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn commerciële gebruikers van de SD zenders die nog niet gemist kunnen worden.

Je moet je ook bedenken dat een commerciële gebruiker uitwijkt naar andere alternatieven.

Als CanalDigitaal dit laat gebeuren maken ze de concurrentie sterker. (ze gunnen elkaar het verlies niet)

CanalDigitaal maakt daarom zijn tarieven voor de huis tuin en keuken klant hoger om de schade nog enigszins te beperken.

Dat ze daarmee niet meer de goedkoopste zijn zal langzaamaan wel gaan doordringen bij particuliere gebruikers.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het maar weer eens herhalen:

CD is gewoon een commerciële provider (net als kabelboeren, KPN en IPTV aanbieders). Daar sluit je een contract mee op hun voorwaarden. Bevallen die je niet dan ga je naar een andere provider.

 

NPO is een publieke organisatie. Met als wettelijke taak hoogwaardige programma's te maken en (gratis!) te verspreiden.

Nu de NPO dat laatste sinds vandaag niet meer doet (HD kunnen we nergens kijken zonder bij te moeten dragen aan distributiekosten) zal zij daarop horen te worden aangesproken. Door de politiek. Die kan weer worden gemobiliseerd door bijv. de Consumentenbond. Maar er is uiteraard geen enkel bezwaar tegen wanneer jij als gebruiker het tweedekamerlid waar je indertijd op stemde zelf direct aanschrijft. Als er maar genoeg klachten komen verandert er mogelijk op termijn iets.

 

Dat de wetgever pakketaanbieders verplicht verschillende zenders in hun (te betalen) basispakket op te nemen, ontslaat de NPO niet van de verplichting zelf voor directe gratis distributie van met name Ned1-2-3 zorg te dragen. En in mijn ogen hoort daar (bij de huidige stand der techniek) gewoon distributie van HD-uitzendingen bij, tenslotte worden die ook op kosten van de belastingbetaler geproduceerd en is dat de experimentele fase al lang voorbij.

 

Zoals ceesv eerder ook al schreef: over een paar jaar hebben we een vergelijkbare discussie over uitzendingen in 4K.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal heeft jaren kunnen concurreren tegen andere providers die al wel betaalden voor de publieke zenders.

Met deze maatregel is het voordeel voor CanalDigitaal terecht verdwenen. Dus terugdraaien ben ik geen voorstander van.

Nu mag CanalDigitaal het op eigen kracht proberen en dat moet met een durf investeerder die bij M7 aan de touwtjes trekt gewoon gaan lukken.

Dat de prijs van een abonnement bij CanalDigitaal die bij andere providers gaat benaderen en zelfs overschrijden is een logies gevolg van een en ander.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

"...zal zij daarop horen te worden aangesproken. Door de politiek....".

 

En wie gaat dat dan doen?.

Het is Dekker van de VVD die met het plan kwam om CD aan de NPO te laten betalen.

Dit volgt weer uit de bezuinigingen door het kabinet.

 

Dus de NPO er van betichten dat ze fout bezig zijn, is onzin.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus de NPO er van betichten dat ze fout bezig zijn, is onzin.

 

Die logica moet je maar eens uitleggen.

Volgens mij heeft het een (de politiek die meer concurrentie wil en een leverancier wil laten betalen voor hetgeen deze afneemt) weinig te maken met het ander (een NPO die geen publieke HD uitzendingen meer wil verzorgen en alleen nog voor SD gaat).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...