Ga naar inhoud


Mosquito bij het parkje zorgt voor geluidsoverlast!


rolandroland

Aanbevolen berichten

Bij een flat hebben ze een Mosquito opgehangen, daar waar het ideale plaats was om gezellig te verblijven. Dat is nu verleden tijd.Ik ben geen jongere dat gaat hangen maar wil even op bankje wil gaan zitten, maar dat is er niet meer bij. Het geluid is nogal pijnlijk aan het gehoor. Zijn er meer mensen die klachten krijgen door het geluid van de Mosquito? Het betreft hoogfrequent geluid. De gemeente liet weten dat ze nog nooit klachten hebben gekregen over dit toestel en zullen daar dan verder ook niets aan doen. Zij komen pas in actie wanneer er meer klachten komen. Ben ik nu de enige die zo'n klacht heeft? Namelijk dat ik oorpijn er van krijg?

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Blijkbaar kun je hoge tonen nog heel goed horen. De  Mosquito maakt gebruik van tonen tussen 16-19kHz.
Op deze site van Mosquito kun je testen welke frequentie je nog hoort, 17kHz, 16kHz, 14kHz of 12kHz.
http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/81/Test-het-principe-van-de-Mosquito-hier-zelf
 

Dit is ook nog een hoge tonen test: http://www.oorcheck.nl/index/53/hoe-hoog-kom-jij-raquo-test

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan er blijkbaar ook niet mee overweg al 5 jaar is het kommer en kwel op locatie

hoge of laagfrequente tonen

de laag frequente zijn overigens nog gevaarlijker daar ze het hart ritme beïnvloeden en tijdens het onderbewustzijn / slaap ook paniek veroorzaken

je wordt wakker

ja lach maar...

er sterven per jaar meer mensen aan hartritme storingen opgeroepen door laagfrequente geluiden dan er in het autoverkeer aan dodelijke slachtoffers vallen wegens verkeersongevallen

 

je hebt dan bovendien nog die coole jongs die met doorboorde knalpijp en 120dB geluid installatie vooral ś nachts cruisen op straat

je hebt die achterlijke brommers en snorfietsen die zich niet aan de regels  willen conformeren en 5 a 10 kilometer ver te horen zijn

je hebt de Bus chauffeurs en Vrachtwagen chauffeurs die hun motor tijdens de pauze een half uur laten ronken (stationair zijn ze het ergst)

je hebt alle bootjes en schepen op het IJ waar het geluid kilometers ver gedragen wordt

je hebt die Veerpondjes op het IJ die om 4:45 hun stookolie motoren al eens voorverwarmen en pas om 6:30 ~ 7:00 uur vertrekken uit de haven

je hebt de Hotel Boten aangemeerd bij de de Ruyterkade met diesel generatoren die dag en nacht ingeschakeld worden

en

je hebt ook nog van die Disco Boten voor de huppelkutjes die ongewenst op elk moment van de week zo maar een feestje houden tot ver over 2:00 uur ś nachts (met vergunning => dan woont van der Laan niet aan het IJ)

 

Het vervelende is, geluidoverlast kun je eigenlijk niet aanpakken!

 

Je kunt je Buren aanmanen, maar vergeet het maar als het een 5 kilometer verder gelegen Disco Boot is.

(scheepvaart valt sowieso niet onder de wetgeving waar men controle en handhaving kent <> ander gemotoriseerd verkeer durft men ook niet echt aan te pakken en de rest is asociaal gedrag)

 

een actie die onwettig is, dat is het onklaar maken van die installaties...

als je dat doet ben je meteen op het politie bureau - of sta je voor de rechter

wettelijke bescherming heb je niet betreffende die overlast en al had je die niemand handhaaft dit.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is alles kut!

 

@rolandroland

Dan sloop je dat ding er toch af. Bijna niemand die het hoort :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vogels die fluiten vind ik niet erg en ik erger me evenmin aan een blaffende hond. Waar ik wel aan erger is dat ik mij voor dit geluid niet kan afsluiten en dat ik hiervan oorpijn en oorsuizingen krijg. Deze geluiden zijn een andere vorm van geluidsoverlast vind ik. Het geluid heeft ten doel om jongeren weg te jagen, waarvoor overigens geen enkele wetenschappelijk bewijs voor is. Wel dat het geluid uitermate irritant is. 

 

Toen ze zo'n apparaat gingen inzetten bij een hoge school kwamen daar massaal klachten uitvoort exact dezelfde klachten die ik ook ervaar. Dan probeert de importeur zijn hagje nog te redden door te zeggen dat het apparaat te luid staat afgesteld.... Natuurlijk!

 

zie: http://postimg.org/image/wdcxvhbnj/

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er geen wetenschappelijk bewijs. Het resultaat bevestigt wel dat jongeren en sommige ouderen wegblijven. :P

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Engelse fabrikant gaf 45 meter op. Toen ik dit ging melden heeft de Engelse fabrikant de 45 meter er maar afgehaald. Ik vind het raar, want als ik met 90 decibel die de Mosquito aan geluid maakt muziek ga draaien dan wordt dat toestel in beslag genomen door de politie. Maar omdat deze geluiden alleen jongeren en mensen met een goed gehoor het alleen horen mag dat wel in Nederland? Hogere tonen zijn schadelijker voor het menselijk gehoor omdat dit als eerste opgevangen wordt. Op de website van de Rhinegroup wordt gezegd dat het geen invloed heeft op de "modernere" gehoorapparaten. Ik weet van mensen dat hun gehoorapparaat door deze geluiden ontregelt raakt. Verder zegt men dat het geen honden verjaagt terwijl exact met dezelfde toonhoogtes juist wel honden worden weggejaagd met een hondenverjager.... Canadees onderzoek geeft aan dat mensen met hogere tonen klachten ervaren vanaf 75dB. De Mosquito is 90. Elke 3dB is een verdubbeling van het geluid?

 

Hoogfrequent geluid veroorzaakt twee soorten belangrijke effecten: enerzijds objectieve specifieke effecten zoals gehoorverlies en anderzijds aspecifieke klachten. Deze laatste, tijdelijke hinder, omvat hoofdpijn, oorsuizen, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid, die optreden na een blootstelling van enkele minuten. In tegenstelling tot deze acute effecten is gehoorverlies een cumulatief effect.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft hoogfrequent geluid, lagere tonen hebben een zeer groot bereik. Dat klagen geen zin heeft is onzin. Dat heeft wel degelijk zin.

 

http://www.destentor.nl/regio/zutphen/mosquito-bij-zutphense-albert-heijn-onmenselijk-1.4115335

 

Bovenstaande kranten bericht staat in dat de Mosquito is verwijderd. Sommige toestellen staan vlakbij woningen en dan hebben mensen die daar wonen ook hinder van. De merknaam Mosquito is zelfs opgenomen in APV. De gemeente heeft die APV opgenomen om er onderuit te kunnen komen voor het verspreiden van geluidsoverlast. Volgens hoogleraar Brouwer van de RUG tast het de integriteit en bewegingsvrijheid van de mens aan. Ik had er geen problemen mee gehad dat bij overlast de jongeren dan weggejaagd worden, alhoewel een dialoog met de overlast gevende jeugd beter is. Echter deze hogere tonen geven medische klachten en daar heb ik problemen mee. 

 

Het is niet kc maar khz, kilohertz. 

 

Hoogfrequent geluid verspreidt zich directioneel (in de richting waarin het wordt uitgezonden) en dringt niet door muren, ramen e.d. Het effectieve bereik is ~20 meter. De Mosquito® kan dus zeer specifiek worden ingezet en geeft geen overlast voor de directe omgeving. Bron: http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/51/Werking--Veiligheid

 

Toestel is 90dB dus na 30 minuten heb je een gehoorbeschadiging:

 

m1dyx55w5ikz.jpg

 

Echter waar geen rekening mee gehouden wordt is dat hogere tonen schadelijker voor het gehoor zijn. Dit kun je terugvinden in medisch boek voor kNO arts: http://books.google.nl/books?id=i0lhHrpTR9IC&pg=PA88&dq=hoogfrequent+geluid&hl=nl&sa=X&ei=ubr6UrH9DciI0AXkloCICg&ved=0CDYQ6AEwAQ#v=onepage&q=hoogfrequent%20geluid&f=false

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag andermans spullen niet vernielen. Dat ding is hufter proof en hangt bovenin het plafond. Helaas is een letselschade moeilijk te bewijzen aan je gehoor. Ik ben nog opzoek hoe ik de Mosquito kan vernielen zonder dat er wetenschappelijke bewijzen voor zijn evenals het gehoor vernield wordt zonder dat dit nog niet bewezen kan worden.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...