Ga naar inhoud


Beste type schotel en LNB voor Astra 3 in Turkije


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Maar beste Sjattuh, je zeg dat je alleen de Astra 23,5 wilt ontvangen en nu heb je het over de buren die de Astra 19,2 en 23,5 ontvangen.

Het beeld kan bij de buren best wegvallen met een schotel van 1,5 meter maar dat zal dan wel voor de Astra 19,2 gelden en niet voor de Astra 23,5.

Met een offsetschotel kun je wel veel makkelijker meerdere lnb's plaatsen om verschillende satellieten te ontvangen.

 

Ik raad ook een 150 cm. schtel aan, dit voornamelijk door het "8psk" gebeuren.

Ook Astra 1 is er mee gebaat, uitzondering hier is de Astra 1 widebeam.

 

Ik woon nu ruim 10 jaar in Turkije en weet daarom zoveel over de herhaalde veranderingen door SES Astra, en het signaal wordt er steeds wat minder op.

 

Eigenlijk is het jammer dat M7 geen gebruik maakt van de Hot Bird, dan heb je

99.9% van de tijd een goede ontvangst omdat hun footprints tot ver in Iran komen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk is het jammer dat M7 geen gebruik maakt van de Hot Bird, dan heb je

99.9% van de tijd een goede ontvangst omdat hun footprints tot ver in Iran komen.

Maar dat willen de (meeste/vooral Duitse) gebruikers niet. Die willen een loeihard, ongecodeerd signaal in het kerngebied, en niet te veel overspill.

 

Europa is immers het doelgebied. Dat is bij de Hotbird in veel mindere mate het geval.

 

(Maar dat wist je natuurlijk ook wel.  ;)  )

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, ik heb totaal geen interesse meer in A1. Ik kijk geen Duitse zenders. Ik kijk geen SD. Alles, op een paar muziek zenders na, zit zo een beetje op A3 wat het aanbod van CD betreft.

 

Het gaat dus puur en alleen om een A3 opstelling.

 

De beloofde fotos en de offset is inmiddels besteld.

 

Rest alleen de vraag nog van de LNB. Kan ik ook hierin wat krijgen dat het signaal weer wat boost? En eventueel de kabels en Fconnectors? Het gaat om 2 receivers met ieders 2 kabels. Ik kan zonder onderbrekingen van LNB direct naar beide receivers.

 

szau.jpg

 

8tad.jpg

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...