Ga naar inhoud


Zoek freeware voor foto's te bewerken (Win-XP)


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Hoi Jan,

Er zijn natuurlijk heel wat freeware foto bewerking programma te verkrijgen en het is altijd wel lastig om de juiste keuze te maken.

Ik heb er al heel wat uitgeprobeerd maar op dit moment vind ik Zoner Photo Studio het beste maar er zullen vast anderen weer zijn die weer en betere hebben.

Let wel op bij het downloaden dat je de juiste versie neemt, 32 of 64 bits.

 

Het programma doet eigenlijk alles wat je als hobbyist nodig hebt.

 

Een andere optie is PhotoFilte 7.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

gimp

pixlr (on-line)

paint.net

 

hangt er wat vanaf wat je precies wil doen, en welke je verwachtingen zijn van dergelijke softs...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

GIMP neemt een behoorlijke tijd in beslag om op te starten, je kunt zodra je het opstart dan ook rustig een kop koffie gaan drinken, maar het is wel een zeer goede editor en ik denk toch te complex. Ik gebruik voor simpel foto bewerken gewoon Paint, dit zit standaard bij Windows.

 

Doe maar de Windows toets op je toetsenbord indrukken plus de R en dan vul je in het venstertje even mspaint in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt toch ook wel een beetje aan wat je ermee wilt kunnen doen, Niet?

 

als je enkel één snor onder de neus van je schoonmoeder wilt tekenen met 'n vette Marker stift is paint genoeg

wil je haarscherp de haren onder die neus middels maskers en meerdere layers plaatsen gaan we naar de uitgebreidere programma's

 

het opstarten zoals je dat meldt Penthe, kan ik niet beaamen :grin: hier gaat alles langzamer dan ik wil, zou willen

Wonderfull life

Katie Mulea

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik start GIMP altijd Portable van mijn USB Stick, dat duurt best wel een tijdje :) Awel de tijd van een stevige kop koffie! De bij Windows geleverde Paint doet voldoende voor mij want ik verklein meestal fotos of knip er wat uit of plaats tekst in de foto´s en daar is Paint prima voor te gebruiken. Daarom heb ik GIMP ook niet geinstalleerd staan omdat ik het gewoon heel weinig gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien verkleinen/vegroten de belangrijkste taak is; en je hebt behoefte om dit in 'batch' te kunnen doen kan ik ook irfanView nog aanraden...

In combinatie met de plugins kan die immers ook psd format weergeven

 

er is beperkte mogelijkheid om te bewerken, met behulp van de 'F12' toets haal je een klein Photoshop achtig toolbalkje tevoorschijn waarmee je nog een beetje kan klussen. Maar het is in de eerste plaats een viewer, dus is het ergens logisch dat die wat beperkt wordt naar deze mogelijkheden.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn favoriet is Faststone image viewer naast de betaalde Lightroom en Photoshop.  http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ouder echtpaar waar wij goed mee bevriend zijn (rond de 70) en die bar weinig van PC's weten gebruiken dit ook - picassa.

 

Hij kan de PC aan zetten en uit zetten en net een foto van de camera af halen en een beetje surfen en mailen.

 

Maar hij doet leuke dingen met dit proggie. Is ook enorm trots wanneer hij weer iets ontdekt of lukt :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...