Ga naar inhoud


Eerste keer Zenderlijst middels DreamboxEdit


bossjock

Aanbevolen berichten

Beste Sat vrienden,

Ik wil mijn eigen voorkeurs-zenderlijst op m'n Vu+Duo2 zetten. Daartoe heb ik de laatste versie van Dreamboxedit gedownload van ***ongewenste_url*** en deze geïnstalleerd. Het programma maakt na het invullen van de vereiste eigenschappen verbinding met de ontvanger (Test uitgevoerd). Daarna heb ik de Kingsatzenderlijst binnengehaald, uitgepakt en in de Dreamboxedit gezet. Ik heb de versie "alle sats" gekozen want ik heb 8 lnb's op mijn schotel. De zenders (12634 om precies te zijn) staan keurig in de linker kolom.

Ik zie rechts onder "bouquets" TV en Radio directory's met daaronder lege "favorieten" directory's. Ik maak dus een nieuwe directory aan, noem die "Bossjock" en sleep de door mij gewenste voorkeurszenders in de tweede kolom. So far so good. 

Nu eindelijk mijn vraag:

Moet ik onder de "FTP - Verzend of ontvang bestanden" knop nu eerst alle bestaande zenderlijsten (PLI-image) van mijn ontvanger importeren en opslaan? Stel dat ik dat niet doe en ik ga gelijk de door mij gemaakte zenderlijst "Bossjock" exporteren is dat dan de enige die er te zien zal zijn op de ontvanger en ben ik dan al het andere kwijt?

Kortom wie heeft voor mij een heldere instructie voor deze "eerste keer".

Dank voor jullie aandacht en zie uit naar jullie reactie. 

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


eerst ftp backup naar je PC in een directory bv genaamd origineel.Dan je eigen zenderlist maken en saven in dir eigen1.Dan ftp naar box.De originele in de box verdwijnt zodra je een lijst upload in de box..

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

For future reference: lees eerst bovenstaande adviezen en lees de instructies bij de te gebruiken/installeren software.

 

Bottomline moet je dus eerst de DreamboxEdit downloaden op je PC.

 

Vervolgens downlaod je een zenderlijst van bv KingofSat.Daar maakt Dreamboxedit straks gebruik van. Sla deze herkenbaar "Kingofsat files" op op je PC.

Maak nu op je PC vervolgens een map met als naam "originele zenderlijsten". Ga naar Dreamboxedit en kies voor "Ontvang bestanden van Dreambox". Plaats die lijst" desgevraagd in de map "originele zenderlijsten. Je hebt nu een back-up van de originele zenderlijst die met bv. PLI  werd meegestuurd en waar je ontvanger tot nu toe gebruik van maakte. Dit is dus je backup voor het geval er iets helemaal fout gaat nu of in de toekomst.

 

Maak vervolgens op je PC op basis van de Kingofsat zenderlijst een nieuwe map aan die ik "Mijn zenderlijst" heb genoemd. Die blijf je dus in de toekomst gebruiken voor alle mutaties die je gaat plegen in jouw zenderlijst.

 

Maak nu in de meest rechtse kolom een nieuw bouquet aan onder jouw naam. Open dat bouquet en sleep daarin de zenders van jouw keuze vanuit de geopende "Mijn zenderlijst". Je hebt nu een nieuw bouquet samngesteld die je natuurlijk eerst moet opslaan.

 

Check in Dreamboxedit dat onderaan de pagina instellingstype 4 is geselecteerd.

 

Dan komt het meest spannende moment: zend de door jou gemaakte zenderlijst naar je ontvanger, door te klikken op de knop "Zend bestanden naar Dreambox". Je ziet de voortgang in een popup.

 

Nu kijken of het gelukt is. Soms lijkt dat niet het geval, maar doe dan even een herstart.

 

Met dank aan Muppet, Bellejt en Tonskidutch.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...