Ga naar inhoud


Vraag ontvangst kwaliteit Philips DSR 8121


Bergboer

Aanbevolen berichten

Na alle problemen die er zijn met de 8121 wil ik graag mijn probleem hier eens aan de experts voorleggen.

 

Sinds een paar jaar heb ik behoorlijk slechte ontvangst met mijn 8121, blokkerig beeld, Hd kanalen vallen uit, soms zomaar bij mooi week maar meestal als er al een druppel in de lucht hangt. Inmiddels van alles al geprobeerd, diseqs vervangen door multi LNB, Coax kabel vervangen, LNB's vervangen, maar niets hielp.

 

In de ontvanger staat de kwaliteit/signaal ontvangst meestal op 60% ontvangst en tussen de 50 en 60% kwaliteit, vanochtend een laatste poging gedaan, de hele handel weer perfect uitgericht op een Triax 60 cm met triple lnb, op het dak met een andere losse single PACE HD ontvanger die we op de camping gebruiken, toppie ontvangst. Op alle astra's 100% kwaliteit met gemiddeld 80-90% ontvangst. Alles weer aangesloten beneden de TV aan, weer hetzelfde laken en pak, blokkerig beeld, slechte ontvangst en slechte kwaliteit. Er zit wel vrij veel lengte aan kabel aan, ca. 30 meter. In het overzicht van de LNB's geeft de 23.5 zelfs geen signaal?

 

Ineens een ingeving, laat ik de Pace eens in de kamer aansluiten ipv de 8121, bijna het zelfde signaal als op het dak en storingsvrij beeld?

 

Zit het dan toch in die 8121 van een jaar of zes oud? Laat eens horen, komt iemand dit bekend voor, moet ik eens op zoek naar een andere ontvanger, maar welke dan, van de referenties van de opvolger M7-8141 wordt ik ook niet vrolijk.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Je hebt inderdaad één van een defecte serie. Als ze het doen zijn het middelmatig presterende apparaten. Gewoon wegdoen en een andere ontvanger kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...