Ga naar inhoud


NOS wil kijk- en luistergeld terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dat is mij bekend maar toch blijf ik het een ergelijke regeling vinden.

Wat betreft het Duitse voorbeeld; de Duitser zelf heeft er geen enkele moeite mee. Die is al vanuit het verleden gewend nagesynchroniseerd spul te bekijken.

Die taalt helemaal niet naar subs. Niet dat ik het zou willen want ik vind het er niet uit zien. Maar dat is persoonlijk.

Ik heb de indruk dat de jonge Duitser die tegenwoordig redelijk Engelstalig is ingesteld, er in toenemende mate wel degelijk moeite mee heeft.

Er wordt door de Duitse commerciele tv en Sky D dan ook steeds meer ondertiteld.

De Duitse po wordt al jaren verweten te weinig voor de jeugd te doen en te veel gezapige tv-series te maken.

En elk weekend nog steeds veel schlagermusik.

In de nabije toekomst zal ook in Duitsland de rol van de po en de financiering ervan niet van de politieke agenda verdwijnen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de indruk dat de jonge Duitser die tegenwoordig redelijk Engelstalig is ingesteld, er in toenemende mate wel degelijk moeite mee heeft.

Er wordt door de Duitse commerciele tv en Sky D dan ook steeds meer ondertiteld.

De Duitse po wordt al jaren verweten te weinig voor de jeugd te doen en te veel gezapige tv-series te maken.

En elk weekend nog steeds veel schlagermusik.

In de nabije toekomst zal ook in Duitsland de rol van de po en de financiering ervan niet van de politieke agenda verdwijnen.

Ik heb zeer veel Duitse vrienden van midden twintig tot achter in de zestig maar ik hoor daar nooit iets over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een goed punt dat de Jong maakt.

Maar reken je a.u.b. niet rijk.

welk systeem kiest men dan

Dan moet er ook gekeken en geluisterd worden naar programma's uit Hilversum.

Indien niet betaal je geen cent.

Of wil men op de TV en Radio toestellen een heffing incasseren zoals in Duitsland.

m.a.w. => 2 TV's = 2x kijkgeld OF 3 smartphones = 3x kijk en luistergeld

 

programmering zonder reclame en beinvloeding

Elke nieuwe regeling brengt weer onvrede en ongelijkheid en dan valt te bezien of dan oude onrechtmatigheden ook aangepakt worden; zoals geen centen voor die commerciële zenders?

 

Jaja, de commercieel gelooft zijn ogen niet; je zou je eigen broek ophouden middels de reclame.

 

De invloed van de Kamer en/of het Parlement is al helemaal te gek voor woorden; hebben we straks allemaal ex politici in de omroep topfuncties.

Of nog erger als presentators / agitators. (de voorbeelden van staatsomroepen kennen we in de wereld)

 

de kijker is een schaap of wordt die eindelijk machtig

Waarom kijkt en of luistert men naar tv en Radio?

Uit verveling?

Of

Uit weet en nieuwsgierigheid?

Dus met andere woorden de kijkers en luisteraars bepalen wat ze willen en niet het vastgeroeste aankoopbeleid van series en docudrama's door de boekhouders van de omroepen met die twaalfde herhaling van Inspector Barnaby en Masterchef voor Huisdieren.

 

als dat betalen tevens een politicum is dan moet de kijker behoorlijke inspraak krijgen in dat nieuwe bestel.

 

Dit is sinds kort veranderd, je betaald per gezin.

 

Satcat, 16 juli, helemaal mee eens, Den Haag zou graag alleen commerciële prutzenders zien.

 

Eduard, ik betaal hier wel voor de TRT, dit terzijde.

Ik probeer jullie alleen maar te steunen tegen de uitknijpers in het Binnenhof.

 

 

Den Haag, met name VVD/PVV wil alleen maar zenders zonder ook maar enige diepgang.

Als het zover komt en dat zal wel niet?, dan kan de TV wat de NL zenders betreft, bij mij de deur uit.

Ik verafschuw RTL/SBS.

 

Wat het opnieuw invoeren van kijk- en luistergeld betreft, dat zal wel in de plaats komen van het gedrocht** wat we nu hebben.

** Maar de helft van deze heffing gaat daadwerkelijk naar de NPO, de rest verdwijnt in de schatkist (en laat die nu net naast de zetel staan vanwaar ik op mijn gemak TV kijk  :lol:). 

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... de schatkist (en laat die nu net naast de zetel staan .....

 

Op Financiën wordt al jaren naar die schatkist gezocht ! Zou je hem alsjeblieft terug willen sturen naar Den Haag? En VOL graag ! ;-)

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo Emekli betaal je per gezin? Dat is helemaal niet waar. Iedereen die inkomsten heeft betaalt, dus zijn er vier mensen in een gezin die inkomsten hebben, dan betaal je vier maal.
Ter compensatie van de afschaffing van de omroepbijdrage werd in 1999 het tarief van de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1%.
Schijf 1 loopt tot €19.645,-
1,1% daarvan is €216,- per jaar.
Werken in het gezin behalve vader en moeder ook nog twee kinderen, dan betaal je dus €864,- per huishouden.

Dat is toch wel genoeg dacht ik zo.


 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of had Emerki het over de situatie in Duitsland?

 

Maar daar betaal je als particulier ook slechts per huishouden en niet per toestel, en dat al minstens 20 jaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

der wordt weer niet goed gelezen (en dan wordt ik weer de BOB)

 

in Duitsland is het per HUISHOUDEN, niet per gezin

in Nederland is het een ieder die Inkomen heeft en dus loonbelasting betaald

 

oh CeesV

(ik gaf zowaar nog een citaat) het is sinds 1 januarie kanarie januari 2013 dat het per Huishouden betaald moet worden

ciao

 

p.s.

het betreft in het voorbeeld Duitsland ook ALLE computer gebaseerde publieke media

ja dat is weer een stapje duidelijker (en qua kosten socialer)

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het over Duitsland, de GEZ en huishouden of gezin, is voor mij hetzelfde.

Een gezin kan pa en ma met kinderen zijn.

Een huishouden hetzelfde, maar dan met opa en evt. oma, maar dan denk ik dat zij hetzelfde betalen als een gezin.

Dan heb je nog de WG, Wohn Gemeinschaft, dus helemaal duidelijk is het niet.

Dan moeten we googelen op GEZ en het daar uitzoeken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli, je doet nu wederom voorkomen alsof TNT een politiek onafhankelijke omroep is met top kwaliteit diepgang.

Dat kan ik me zeker onder Erdogan niet voorstellen.

 

Nog vreemder vind ik het, dat je de journalistiek van met name rtl verafschuwt.

Harde veroordelingen vanuit een land waar persvrijheid en integriteit nog wel een tandje beter kan.

 

Ik denk dat de npo in vele opzichten nog een paar verbeterslagen kan maken zonder een schep geld erbij.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Jong deed deze uitspraak in het Radio 1-programma De perstribune van Omroep MAX.

 

of er nu nog wat volgt en / of dat ie bijval krijgt ???

denk dat de Jong zo al vaker van die ballonnetjes oplaat als je de webblog leest

in dienste van de discussie met de staatssecretaris Dekker

 

(in zoverre subtiel klagen wat de Jong doet)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, je schrijft: 

 

"@Emekli, je doet nu wederom voorkomen alsof TNT een politiek onafhankelijke omroep is met top kwaliteit diepgang.

Dat kan ik me zeker onder Erdogan niet voorstellen". Het is TRT hoor.

 

Waar beweer ik dat?, op 3  via satelliet verspreide zenders, heeft Erdogan géén grip en daar kijk ik naar als het om nieuws gaat.

TRT zenders, zijn staatszenders, alle andere, zoals Star TV, Kanal D, Kanal 7 en noem maar op, zijn privé zenders.

En in al die zenders heeft Erdogan een lange vinger zitten.

 

Verder heb ik de algemene programmatie van RTL/SBS veroordeeld tot pulp, en het geen jij noemt, het "half acht nieuws" van RTL, is de enige uitzondering.

Of vind jij programma's als Oh Oh Cherso  en van Gordon hoogstaand? 

 

Ik kijk dan toch liever naar o.a. een goede detective bij de KRO of natuurprogramma's van David Attenborough.

Een TV programma hoeft niet plat te zijn om er van te kunnen genieten. 

Noem mij eens één programma van RTL met een beetje diepgang, ik ken ze niet.

Het enige dat mij wel stoort aan de NPO, de TROS,laten ze daar RTL 9 van maken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...