Ga naar inhoud


Overweeg aanschaf VU+ maar geraak niet wijs uit specificaties


Werner Peeters

Aanbevolen berichten

Vwb tegelijk opnemen en kijken zou je jezelf eerst eens af moeten vragen op welke satelieten je dat dan wilt.

Als het om canaldigitaal en TVV gaat heb je aan of twee sats genoeg. Je hoeft in dat geval maar 1 of 2 van de vier koppen te vervangen. Je kunt dat op een tuner alle vier de koppen aansluiten, op de tweede tuner sluit je dan alleen de duo koppen aan.

 

Blijft wel overeind dat je een 2e kabel naar je sat moet leggen.

 

Op zich is het allemaal helemaal geen grote ingreep en je krijgt er enorm veel gebruiks gemak voor terug.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe zo?

 

Als TS geen 2e tuner nodig heeft en zoals door hem aangegeven interesse te hebben in de VU+ dan kunnen we toch nog steeds de VU+ adviseren ongeacht zijn schotelconfiguratie of begrijp ik jouw laatste bijdrage verkeerd?

 Jurgen dat is academisch

Alle nieuwe VU+ modellen zijn ook goed zonder twintuner mogelijkheid en enkel een coax aangesloten.

maar het is een beetje suf een Ferrari in de voetgangerszone te willen rijden

 

De specificaties zijn hopelijk duidelijk genoeg beantwoord.

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Begrijp ik het goed dat op de Triax 88 een rail (Triax Multiblock) gemonteerd is waarop 4 losse Single LNB's gemonteerd zijn?

 

Nee, het is zo één blok, staat in de webshop van TVV.

 

Mocht je alleen maar 1 Tuner nodig hebben dan is de nieuwe VU+ SOLO SE een prima optie want de prijs is dan heel interessant, de verwachting is dat die circa € 240,= gaat kosten.

 

Het zal allicht wel uiteindelijk die richting uitgaan denk ik. Maar kan je er dan nog steeds 2 smartcards op zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dus als ik het goed begrijp gebruik jij de Multifeedtenne met 4 LNB's welk elk 4 aansluitingen heeft, aldus de informatie op de site.

Je kunt deze dan gebruiken voor b.v. 2 ontvangers met elk 2 tuners of 4 ontvangers met elk één tuner.

 

Dit constaterende is het natuurlijk echt zonde om geen 2e coaxkabel tussen de schotel en de ontvanger te plaatsen zodat je naar één kanaal kunt kijken en tegelijkertijd een of meerdere andere kanalen kunt opnemen.

Dientengevolge zou ik nu zeker een ontvanger met Twin Tuner bestellen zoals b.v. de VU+ SOLO2 of equivalent daarvan.

Je krijgt er later spijt van als je nu een ontvanger met Single Tuner besteld.

 

Bijna alle Linix (Enigma2) ontvangers hebben de mogelijkheid om 2 smartcards tegelijkertijd te gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

(sorry, was er even tussenuit met vakantie)

 

Jürgen dat klopt ja. Nog één dingetje dat me niet duidelijk is: ik gebruik die multifeed nu om Astra 1,2,3 en Hotbird te ontvangen. Mocht ik een tweede kabel leggen zoals jij dat omschrijft, val ik dan terug van 4 satellieten op 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verminderd niet van satellieten,maar je moet eens kijken hoeveel aansluitingen er zijn,en als je het niet goed begrijpt,neem een foto,en voeg die bij,via de optie "gebruik volledige editor".

Ikzelf spreek over mijn ervaring,dat ik een tijd een tivusat ci module gebruikt heb op mijn vu duo (ouder model),en had eigenlijk geen problemen.Het kan nu zijn dat die ci module van M7 wel problemen geeft.

Ik ken 2 mensen,die kaarten van M7 gebruikt,en die ene deelt zelfs intern,en er zijn bij mij nog geen meldingen van die mensen binnengekomen,met het feit dat hun kaart op zwart gezet is.

Als jij niet in staat bent,dit alles zelf te doen,en er komt iemand dit voor je doen,zou ik waakzaam zijn,dat hij niet buiten je weten om,in je router het één of ander doet,dat je niet wenst.

Ik weet nog niet welke firmware je gebruikt,maar bij o.a. pli,is na het volgen van de wizard de ontvanger klaar voor gebruik.

Ik weet niet of dit bij VTI ook zo is,maar die gebruikers,kunnen je daarover wel informeren.

Nu over je opname's.Modernere spelers kunnen ts bestanden aan,maar oudere zoals ik heb,dan weer niet.

Je kan van een ts,naar alle formaten over gaan,daar heb je vrij spel in.

Mijn ondervinding is wel,als je een lange ts bestand omzet in een ander formaat,na een lange tijd meer dan 2 uur,het geluid en beeld niet meer goed is,maar dat kan aan mijn instellingen,programma of hardware liggen.

Als je nu toch wenst te werken met een module,zorg dan dat je een module hebt,die meerdere streams in één keer kan decoderen,anders heb je van je vu geen plezier meer aan.

Als je de mogelijkheid hebt om een 2de kabel te leggen,dan zou ik dat doen.Als je gans je schotelinrichting buiten moet vervangen,dan kan je dit misschien uitstellen,maar koop in ieder geval een ontvanger,met minstens 2 tuners.Je kan dan instellen in de firmware,dat er aan de 2de tuner niks is aangesloten,en die ontvanger werkt dan zoals een ontvanger met één tuner.Als je met de toekomst veranderd,en je kan een 2de kabel bijleggen,dan heb je enkel in je firmware je 2de tuner in te stellen,en kan je die ook gebruiken.

Ik weet niet,ken alle modellen niet,maar ik zou toch een vu nemen,die een ci slot aan boord geeft,mocht die softcams echt niet meer werken (of dit zo komt en wanneer is koffiedik kijken),dan kan je terugvallen op een ci slot met module.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik weet niet,ken alle modellen niet,maar ik zou toch een vu nemen,die een ci slot aan boord geeft,mocht die softcams echt niet meer werken (of dit zo komt en wanneer is koffiedik kijken),dan kan je terugvallen op een ci slot met module."

 

Nou, gebruik al jaren een softcam en nog nooit een probleem gehad.

 

Bijkomend nadeel van de gemiddelde CI cam, als je NPO 1 opneemt en wilt kijken naar NPO 2, dan gaat de ontvanger op zwart.

Je kunt dan alleen nog kijken naar zenders die op de zelfde frequentie zitten als NPO 1.

Dus een softcam is ten alle tijden aan te raden.

 

En!!, Vu+ is TOP.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(sorry, was er even tussenuit met vakantie)

 

Jürgen dat klopt ja. Nog één dingetje dat me niet duidelijk is: ik gebruik die multifeed nu om Astra 1,2,3 en Hotbird te ontvangen. Mocht ik een tweede kabel leggen zoals jij dat omschrijft, val ik dan terug van 4 satellieten op 2?

Met de juiste Twin Schotel layout en dus Twin LNB's erop MET twee Diseqc switches voedt jij je VU+ twin receiver model zoals dat hoort.

Maar het lijkt er op en klinkt alsof je niet weet wat single feeds en/of twin feeds of quadro feeds zijn!

 

Een Multifeed voor meerdere Receivers en/of Ingebouwde tuners.

het beste is je bekijkt je even die schema's op de bekende site

waar twee receivers in jou geval de  solo2 met twee vast ingebouwde tuners is

edit:

en zoals je op de link ziet is links onder de configuratie ook andere deelnemers en satelliet posities te vinden

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat we even moeten tussen de regels lezen van de vragen van Werner. Ik begrijp dat Werner nood heeft aan het begrijpen van de basics

Daarom even deze kleine bijdrage. verbeter mij gerust als ik fout ben... 

 

1. om satellietsignalen te ontvangen heb je een schotel nodig. De grootte bepaalt hoeveel signaal je zult ontvangen (sterkte)

    met 1 schotel kun je meerdere satellieten ontvangen. Dit doe je door aangepaste lnb's te installeren. Ik meen begrepen te hebben dat je een multi-rail van TVV/CD hebt: je kunt     hiermee  met één schotel 4 satellieten ontvangen (standaard A1-A2-A3 en hotbird) De ontvanger (als je van kanaal wilt veranderen, en daardoor van satelliet) stuurt een disecq switch aan; die schakelt tussen de verschillende lnb's en dus de satellieten, vermits elke lnb naar een satelliet gericht staat

2. om gelijktijdig te kunnen opnemen en naar iets anders te kunnen kijken, heb je een ontvanger met minimaal twee tuners nodig, maar ook minimaal twee kabels die van de schotel (in feite de Disecq-swich) en de ontvanger lopen

3. verschillende signalen worden gecodeerd doorgegeven. Om deze te decoderen heb je een kaart (= abo) van de distributeur (TVV/CD) nodig en daarnaast een 'systeem' in je ontvanger 

    dit 'systeem' kan hardwarematig zijn of softwarematig (even simplistich uitgelegd) een softcam (bvb CCcam of Oscam) is een stuk software waar de meeste enigma2 ontvangers zeer vlot mee werken of een CI-module (die geleverd wordt door de distributeur) die een stuk hardware bevat dat eenvoudig in de ontvanger kan geplaatst worden (en waar de enigma2 ontvangers het blijkbaar wat moeilijker mee hebben)

4. nogal wat ontvangers kunnen eenvoudig worden aangesloten op internet. Dit opent een bijzonder groot aantal mogelijkheden: je maakt van je TV een smart TV, maar je kunt de zaak ook in je netwerk steken, waardoor mogelijkheden ontstaan die je nu wellicht nog niet vermoed, en die ik je graag zelf laat ontdekken

5. Nadat je de keuze van ontvanger hebt gemaakt, start de keuze naar een image (Open PLi, VTI, Apen AAf, blakhole, ....)  maar deze discussie zou ons nu te ver leiden.

 

Persoonlijk zou ik gaan voor een ontvanger met 2 tuners (het gemak van opnemen en kijken tegelijk, of meerdere opnames teglijk te maken) en dus een extra kabel leggen (het is wat extra werk, maar de meerwaarde is bijzonder groot)

Mijn vraag: waarom wil je per se meerdere kaarten kunnen lezen, want met 4 satellieten zul je een bijzonder groot aanbod hebben

aangepast door jan72
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal waar.

Echter, in hoeverre je meerdere kaarten kunt gebruiken (dat gaat nu met een of meer extra usb card-reader) dan moet je ook wel weten men kan besluiten bij die providers (die je noemde) dat het common acces systeem enkel nog via CI+ en/of gecertificeerde receivers werkt.

 

met andere woorden, wij adviseren vandaag een heel potent receivertje aan jou en de pay-tv provider maakt hem straks onbruikbaar door enkel nog de kaart via CI+ toe te staan.

CI+ werkt niet op de enigma 2 receivers ook niet met een cammetje

 

dat kan binnen een half jaar gebeurd zijn

 

Als je uitgaat van >NU< dan is de VU+ SOLO2 of DUO2 een zeer goede Receiver.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bovenstaande post gelezen en probeer dit terug te vertalen mijn mn eigen situatie.

Ik heb een VU+ Solo2  receiver  met 1 kabel naar een 64cm Triax schotel met een Inverto LNB gericht op 19.0 E.

 

Kan ik nu met een twee extra LNB's en Inverto's Multiconnect beugel op de schotel direct aansluiten op de Vu+ Solo2 receiver om zo NED HD en BBC te ontvangen?

 

Of moet ik toch , volgens het forum, met die lastige converters werken die meerder signalen over 1 kabel sturen?

 

Ik hoef niet perce tegelijk opnemen en te kijken. Ik heb geen zin om nog een tweede kabel te leggen van receiver naar schotel.

 

 

Vu+ Solo2, Dm500, Triax, Tooway, Viasat, Gemini 3.30, CanDigi card per 24-12

Link naar reactie
Delen op andere sites

MuM,

 

Zoals al aangegeven kan dat perfect met bvb de triple lnb van CD/TVV

één kabel is voldoende maar laat je niet toe naar iets anders te kijken dan datgene wat wordt opgenomen

 

Ik stel voor dat je eerst eens wat grasduint op het WWW (zoals ik heb gedaan, en heel veel heb geleerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat we even moeten tussen de regels lezen van de vragen van Werner. Ik begrijp dat Werner nood heeft aan het begrijpen van de basics

 

Inderdaad, ik ben technisch niet echt beslagen

 

 

Daarom even deze kleine bijdrage. verbeter mij gerust als ik fout ben... 

 

... waarvoor mijn oprechte dank

 

Ik meen begrepen te hebben dat je een multi-rail van TVV/CD hebt:

 

Ik heb zoiets:

 

http://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_12_2013/post-60869-0-73220400-1386417358.jpg

 

Is die bekabelbaar volgens die link die Tonskidutch heeft aangegeven?

 

Mijn vraag: waarom wil je per se meerdere kaarten kunnen lezen, want met 4 satellieten zul je een bijzonder groot aanbod hebben

 

Ik overweeg in de verre toekomst misschien om mijn TVV-abonnement te vervangen door een combinatie van CDS en Telesat, dan heb ik zowel het Belgische als het Nederlandse aanbod

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...