Ga naar inhoud


Overweeg aanschaf VU+ maar geraak niet wijs uit specificaties


Werner Peeters

Aanbevolen berichten

Ik ben ooit begonnen,met één kabel,en zelfs 1 satelliet positie.

Ik heb er geen spijt van,en als ik het had geweten,had ik het vroeger gedaan,een extra kabel bijgelegd.Maar ik kan begrijpen,als je moet kappen boren e.d.,dat je dit liever niet doet,en mogelijks stoort dit de andere bewoners.

Ik zou zoals aangegeven,toch een ontvanger nemen,waar 2 tuners inzitten.Mocht je,je toch bezinnen,dan heb je alvast de juiste ontvanger.

Hoelang we de softcam,en/of de enigma ontvangers nog gaan kunnen gebruiken,is koffiedik kijken.

Maar als de druk groot komt,van de content providers,en zeer hoge eisen stelt,aan CD (M7),om hun kanalen verder te verdelen,dan kan in dat geval M7 een spijtig besluit nemen.Maar als ze voor al hun zenders de extra beveiliging overnemen,van fox sport international,dan kun je dit oplossen door een module te plaatsen.

Natuurlijk,weten we niet wat M7 en de content providers gaan doen,en kunnen we gaan paniekzaaien.Maar ik denk wel,dat M7 het niet erg kan permitteren om naar gesloten bakjes te gaan.

We zijn al lang aan het lobbyen,of en hoelang we onze vrije hardware nog gaan kunnen gebruiken,en we hebben het op die ene zender na,nog altijd.En laat ons hopen,dat het nog een tijd zo blijft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Werner,

off topic:

Dat zijn wel echt de minst fijne LNBś (welke je toonde) die hebben bij regen een hele slechte signaalkwaliteit

 

(daarvoor zou je beter in het schotelpark subforum van sat4all kunnen lezen, om een beter keuze te kunnen maken.

Als er eentje echt smal moet zijn wegens de plek op de LNB multifeed rail, dan neem ook maar ééntje en neem voor de rest gedegen LNB's.

Met al weer 6 jaar op de wok doen m'n smart LNB's het ook nog steeds naast m'n Inverto's black premium)

 

on topic:

de VU+ nieuwe generatie dus onze SOLO2 en DUO2 zullen de meeste wensen vervullen

- een smargo usb reader voor meer dan 2 kaarten in de VU+ is er zo bijgevoegd

- de diseqc (en of usals) instellingen zijn op de VU+ prima te verwezenlijken en met vier posities 13 / 19,2 / 23,5 / 28,2 en meerdere in de toekomst

- het grootste verschil zit hem in vast ingebouwde tuners of los insteekbaar / verwisselbare tuners

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is nu niet een VU+ gerelateerde vraag, maar a la

 

CD heeft soms zelf maar 2 op dezelfde SID

 

De beperking is in geen geval VU-matig.

Je kunt dus dan beter de oscam gaan gebruiken waar met juiste configuratie de user (jijzelf) geen belemmering zult ervaren.

Ga eens op Oscam subforum van sat4all lezen. ;)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

die hebben bij regen een hele slechte signaalkwaliteit

 

Dat valt bij mij dan weer reuze mee, eigenlijk. Nooit last van, behalve één keer toen er een knoert van een onweer vlak boven ons hing. Toen was mijn voornaamste zorg dat de bliksem niet zou inslaan. Maar kan op die LNB eigenlijk een tweede coax?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...