Ga naar inhoud


Geen CD kaartupdate + hoe kan ik de kaartdata zien?


Ga naar oplossing Opgelost door theparasol,

Aanbevolen berichten

Sinds dat ik vandaag om en nabij de middag de regel ecmunique = 1 in beide Readers had toegevoegd heeft er nog geen kaartupdate plaatsgevonden, dus zeker niet binnen 3 minuten.

Ik had zelf altijd het idee dat de kaartupdate met de vervaldatum pas om de paar dagen verscheen.

 

Verder begrijp ik niet waar ik block emm-g op nul moet zetten.

 

Ook zou ik niet weten waarom in het Log de user  'anonymous' verschijnt.

Ik gebruik de bestanden zoals die in het openingsbericht zijn weergegeven alleen nu met de toevoeging ecmunique = 1 bij de Readers

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Jurgen

Heb je de regel ecmunique = 1 in beide Readers toegevoegd via de webif, opgeslagen en oscam  herstart?

Voor de andere informatie, steek je licht eens op op http://www.streamboard.tv/wiki/OSCam/en daar staat veel zo niet alle informatie omtrent Oscam. Succes!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een configfout in je username.

Dvbapi user moet aangemaakt zijn, zoniet krijg je anonymouse...

 

Ok, wordt dat dan dezelfde username zoals ik die al gebruik in oscam.user of moet dat weer een andere username zijn?

 

Heb je de regel ecmunique = 1 in beide Readers toegevoegd via de webif, opgeslagen en oscam  herstart?

Voor de andere informatie, steek je licht eens op op http://www.streamboard.tv/wiki/OSCam/en daar staat veel zo niet alle informatie omtrent Oscam. Succes!

 
Ja, dat heb ik en op die site kijk ik regelmatig maar toepassing in de praktijk is toch alweer heel anders.
Ik ben al blij dat de rest prima functioneert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft moeilijk voor een leek en dan ook nog een oude. :(

Zoals je hieronder kunt zien staat de user = lokaal wel in de label [dvapi] in oscam.conf.

Moet deze user - lokaal nu ook in oscam.dvapi komen te staan zoals nu in rood weergegeven?

 

Hoe zet ik dan de rechten op alle gebruikte groepen?

 

Oscam.dvapi


 

P:0100:00006a   #Verwijder deze regel als je TV-Vlaanderen hebt!

###P:0100:00006c   #Verwijder deze regel als je CDS NL hebt!

I:0622

I:1817

I:1818

I:1819

user = lokaal

 

Osacm.conf

#

# main configuration

#

 

[dvbapi]

enabled = 1

au = 1

boxtype = dreambox

user = lokaal

reopenonzap = 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja want anders had ik in mijn openingsbericht toch geen logfile kunnen plaatsen.

 

Moet ik user = lokaal in oscam.user toevoegen en zo ja dan onder welke label?

 

Anders laat ik het maar zitten want als ik even naar CCCAM switch dan heb ik de kaartupdate in enkele tellen binnen en daarna switch ik weer naar Oscam.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

[account]

user                          = lokaal

au                            = 1

group                         = 1,2,3,4,6,8,11 enz...

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij in DVB-Api (tabblad Config > DVB-Api in jouw screenshot v.d. Webif in post #1) aangeeft dat de user 'lokaal' heet dan moet je 'n user hebben/aanmaken die 'lokaal' heet. Dit doe je eenvoudig in het tabblad Users v.d. Webif (zie jouw screenshot in post #1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij in DVB-Api (tabblad Config > DVB-Api in jouw screenshot v.d. Webif in post #1) aangeeft dat de user 'lokaal' heet dan moet je 'n user hebben/aanmaken die 'lokaal' heet. Dit doe je eenvoudig in het tabblad Users v.d. Webif (zie jouw screenshot in post #1)

 

Bedankt, dit snap ik en heb het intussen ook gevonden en de user lokaal aangemaakt.

Moet ik in de Settings van deze nieuwe user nog verder velden invullen?

 

De vorige configuratiebestanden heb ik tot nu toe altijd handmatig aan hand van voorbeelden aangemaakt maar nog nooit via de Webinterface.

 

 

Hier een werkende config inclusief emms.

Zelf maar ff verder op smaak brengen.

Webif zit op port 8081

 

Prima bedankt, ik ga morgen kijken of ik die naar mijn situatie kan aanpassen, zie het op dit moment even niet meer zitten, morgen weer een dag.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dit snap ik en heb het intussen ook gevonden en de user lokaal aangemaakt.

Moet ik in de Settings van deze nieuwe user nog verder velden invullen?

 

 

Nee, alleen in het veld 'Group' alle groepen invullen die je gebruikt (d.w.z. die je aan de Readers hebt toegewezen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een werkende config inclusief emms.

Zelf maar ff verder op smaak brengen.

Webif zit op port 8081

 

Zoals jullie in het openingsbericht a.h.v. mijn configuratiebestanden kunnen zien zijn die geconfigureerd voor interne sharing tussen de huis- en slaapkamer.

Voordat ik nu de door Theparasol ter beschikking gestelde configuratiebestanden naar mijn omgeving aanpas en weer moet experimenteren zou ik nog graag nog even in het kort willen weten in welke van die bestanden ik wijzigingen moet aanbrengen om mijn gewenste situatie terug te krijgen.

 

De in het openingsbericht geplaatste bestanden generen een prima interne sharing.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk ben ik er in geslaagd om de automatische kaartupdates op beide ontvangers binnen te krijgen en alles functioneert weer als vanouds. :D  :D  :D

Dit was me zonder de hier verstrekte uitstekende hulp niet gelukt dus dank aan allen die een bijdrage hebben geleverd.

 

Tot slotte toch nog even vermelden dat het met een beetje hulp allemaal weer best meevalt maar je moet wel even op het juiste pad gezet worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...