Ga naar inhoud


WIFI bereik vergroten dmv oude router


Aanbevolen berichten

Hoe dan ook mauspartyhouse gaf een nuttige tip die heel bruikbaar is en als je de spullen toch hebt liggen is het altijd beter dan €100 of meer uitgeven voor een krachtigere router/AP

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar heb je gelijk in winwiz, maar het feit dat je een extra AP in stelling moet brengen om een groter bereik te krijgen dan heb je indertijd toch een verkeerde keus gemaakt door een router te kopen die niet voor zijn taak berekend is. Ik lees mij altijd zeer goed in met dit soort dingen, en disteleer daar de voor mij belangrijkste specs uit. En van een Asus RT66 heb ik nog niet gehoord dat deze te weinig dekking zou hebben doordat de zend/ontvangst uit balans zou zijn. Zend vermogen is makkelijker te maken dan gevoeligheid daar heb je echt geen Merlin sw voor nodig, standaard levert hij al het opgegeven toegestane vermogen, wat bij veel andere merken niet het geval is. ;)

 

Voor de aanschaf van de RT66 had je ook wat anders die blijkbaar niet voldeed anders zou je nu die Asus niet hebben.  Als je toevallig nog iets hebt liggen wat je nuttig kunt gebruiken om je probleem op te lossen, of je geeft meer dan €100 uit door iets te vervangen is een keuze.

 

Deze Asus is ook al weer achterhaald en zo gaat het maar door.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ######### heeft een wifi repeater voor 15,95 van maxxter, je kan er op googlen heeft een biz extentie. Deze heeft ook een ethernet poort die als uitgang (en ingang?) gebruikt kan worden.

 

Hij kan je ssid overnemen.Of je automatisch overschakeld weet ik zo even, ik heb die van mij een andere id gegeven, moet het nog een keer aanpassen.... Ik merk namelijk dat mij AP boven eerder door mijn IPAD wordt opgepikt dan degene die in de meterkast staat als ik thuis kom

aangepast door Michel
geen verwijzingen naar winkels! Dat staat letterlijk in onze regels!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je een extra AP nodig hebt om je bereik te vergoten klopt er ook iets niet met je zend/ontvang balans denk daar maar eens over na. :P

Winwiz, dat klopt maar voor het wifi bereik waar dit draadje over gaat had ik echt geen andere router nodig. Ik had eerst isdn1 adsl van Telfort, het door hun geleverde isdn1 Zyxell modem stond in bridge en daarachter een Asus wl500 die deed het prima in de 'after burner' mode. ;)  Maar aangezien ik nu 100/100 glasvezel heb was de Asus RT66U een logische keus door zijn voortreffelijke specs met zijn dual band wifi en met zijn 4 gigabit lanpoorten. En ja er zal nu vast wel weer een beter type zijn maar ik kan goed overweg met deze probleemloze router waar de verbinding nooit van wegvalt of moet resetten wat bij het Telfort ding nogal eens nodig was. :crazy:

 

Sjaak jongen, stop nou eens met het eeuwing en altijd je gelijk willen halen. Het bereik van WiFi is helemaal afhankelijk van het formaat en de bouwwijze van je huis. Daarnaast ook de aanwezigheid van andere WiFi netwerken op hetzelfde kanaal of nabij gelegen kanaal. In drukke omgeving gaat je bereik snel achteruit.

 

Er is dus geen gulden regel of  werkwijze, dat is voor velen anders.

 

Die asus van jou haalt in mijn huis niet betrouwbaar de tweede verdieping links achter. (router staat rechts voor en dat kan ook niet anders).

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gooi er lekker 3 Watt tegenaan: wanneer ga je nu eens snappen dat de client de accesspoint wel kan horen maar de accesspoint de client niet. Wireless is geen eenrichtingsverkeer. Maar als je er illegaal vermogen op gaat zetten horen de naburige accesspoints van de buren wel het signaal en die staken dan hun uitzending of wijken uit naar een ander kanaal.

Maar jouw stijl kennende draai je ook nog eens 40Mhz op de 2.4 Ghz dus dan blijft er niet veel over.

 

En ik wil even iedereen die hier meeleest waarschuwen: als ik, familie, vrienden, of een van mijn vage kennissen dan wel klanten wireless problemen hebben die veroorzaakt worden door een individu die materiaal inzet wat buiten de wettelijk vastgestelde normen functioneert dan kan die 2 dingen doen: of zich conformeren aan de wettelijk toegestane eisen of hij krijgt de AT op zijn dak.

 

P.S. Bedrijf waar ik voor werk heeft klanten door heel Nederland ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Ik prefereer meerdere AP als je echt problemen hebt met het bereik. De oplossing van de TS vind ik dan ook prima. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En door inzet van extra aps vergroot je de capaciteit.

Maar ik verwacht niet dat je dat merkt in thuissituatie.

 

Ik denk dat er in de praktijk maximaal zo'n 5 a 6 clients aan Wifi hangen in een thuissituatie De meeste zullen dan wat data synchronisatie zoals email enzo, dus weinig data. Misschien dat er 1 of 2 een beetje op facebook wat lezen met de telefoon of tablet en misschien nog een spelletje Candy Crush...   Allemaal niet zo spannend.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier gewoon een fritzbox 7360 draaien, super handig met 2 tieners om het drl internet na 22.00 uur en tijdens het eten automatisch uit te zetten maar ook te kunnen beheren en vriendjes ed. "die even een verbinding nodig hadden" er weer uit te mikken.

Daarnaast een gastnetwerk voor als er klanten of vertegenwoordigers aan de deur komen die even het netwerk op moeten zonder ze toegang te moeten geven tot mijn eigen netwerk en ook bij de buren en overburen (50m verderop) heb ik nog ontvangst van mijn eigen netwerk.

En als laatste ook nog eens te gebruiken als telefooncentrale met ingebouwd antw.app enz.

En dat allemaal voor 5 tientjes op een veilingsite.

 

Verder zijn hoge vermogens ed. allemaal prachtig, maar toch liever niet in mijn woning en als ik lig te slapen is al dat drl. gewoon uit.

Nu nog wordt aangenomen dat al die straling geen effect op de gezondheid heeft maar als over 25 jaar blijkt dat dit toch wel het geval is dan ben ik er liever zo weinig mogelijk mee in aanraking geweest.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder zijn hoge vermogens ed. allemaal prachtig, maar toch liever niet in mijn woning en als ik lig te slapen is al dat drl. gewoon uit.

Nu nog wordt aangenomen dat al die straling geen effect op de gezondheid heeft maar als over 25 jaar blijkt dat dit toch wel het geval is dan ben ik er liever zo weinig mogelijk mee in aanraking geweest.

 

suc6

 

Gerrit

Dat speelt voor mij ook een rol.

Toch eens kijken of ik de boel geautomatiseerd kan in en uitschakelen.

 

Overigens vraag ik mij af welke bouw materialen in onze woning verwerkt zit.

Als we de schuifpui dicht doen heb ik geen signaal meer in de tuin.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet zo moeilijk, HR++ glas in je schuifpui?

Bij isolatieglas wordt er nl. een dun laagje metaal op het glas gedampt en dat is zeker niet bevorderlijk voor de ontvangt van GPS, GSM enz.

Om dit op te lossen kan soms simpel de drl. router wat hoger gemonteerd worden zodat de schuifpui geen grote schaduwvlek in de tuin kan vormen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat speelt voor mij ook een rol.

Toch eens kijken of ik de boel geautomatiseerd kan in en uitschakelen.

In de Fritzbox is er simpel een menu aanwezig met een schakelklok en kun je per kwartier aangeven of het draadloze deel van de router aan of uit moet staan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

net zoals de lange golven Infrarood tegenwoordig vastgelegd kunnen worden middels een warmte beeld camera zou men die voor de mens onzichtbare golven van het Wireless Lan misschien ook zo eenvoudig kunnen weergeven in de toekomst (misschien)

 

dan wordt het misschien duidelijker wat aan velden en/of constructies dat wifi ernstig blokkeert ten dele belemmert of juist geleid.

 

dat onderzoek en analyse is er nog niet, in ieder geval niet voor de consument

 

en zoals een acoustic camera (akoestische Kamera) aan de PC gekoppeld beelden genereert zal het ook wel mogelijk zijn de Radio golven zichtbaar te maken

 

in ieder geval is het voor elke radio amateur ook mogelijk zelf te bouwen, kom op sjaak(k)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...