Ga naar inhoud


NIEUW VTi "Vu+ Team Image" - v. 7.0.x - 2014.07.17


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Wat effe belangrijk is:

 

Het lijkt er op dat Sundtek DVB-C tuner het niet meer doet onder VTI 7.

Het heb een paar keer geprobeerd (clean install, geen backups) en kreeg de Sundtek niet aan de gang.

Terug naar 6.08 -> als een tierelier.

 

Heb het verder niet uitgezocht maar het zou kunnen dat er iets aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na enige tegenslag met smartcard intern delen wilde ik weer terug naar 6.0.8, maar dat lukte niet. Ik kreeg de melding HW error op de display van mijn Solo 2.

Toen maar weer even doorgebeten met 7.0 en tot mijn grote plezier werkte bijna alles weer als vanouds. Ik moest alleen handmatig cccam 2.3.0 aanbrengen en het skin gebeuren was behoorlijk in de war.

Hopelijk blijft alles nu weer stabiel draaien.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft de Skin heb ik dat ook ervaren maar de rest moet toch wel gelijk goed functioneren mits .....

 

Je voordat je 7.0 installeert via VTI Backup Tools een back-up maakt van de geïnstalleerde Plugin's, zenderlijst en configuratieinstellingen.

Je kunt ook voor de zekerheid een complete Image backup maken want dan kun je onmiddellijk terug als je dat wilt èn er wordt ook automatisch een back-up gemaakt van de geïnstalleerde Plugin's, zenderlijst en configuratieinstellingen en die kun je dan weer in 7.0 gebruiken.

 

Als je tijdens de installatie van 7.0 de optie gebruikt om backup's terug te zetten dan kun je kiezen om één of alle opgeslagen back-up's terug te zetten.

 

Hierbij worden dan de in de vorige versie gebruikte plugin's met o.a. CCCAM geïnstalleerd maar ook alle overige instellingen.

Dus op de Skin na zou alles weer zoals in de vorige versie moeten functioneren maar er zijn al uitzonderingen gemeld zoals Autotimer.

 

Heb je met de vorige versie problemen ondervonden dan is het raadzaam om de backup niet te gebruiken maar alles opnieuw te configureren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

in ieder geval heb je onze aandacht :grin:

 

wat inderdaad heel belangrijk is IS

dat je natuurlijk de backup gemaakt hebt van een goed lopende geconfigureerde installatie

anders zet je iets terug wat al brak is... goed punt Jürgen!

 

maar het loopt meestal niet zo'n vaart, dat zie je ook aan alle reacties na de release van vti 7.0 (ook op andere fora)

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gewoon een zuivere nieuwe 7.0.x  installatie gedaan. Ook al deed de vorige 6.0.8 het prima.

Vannochtend ook nog even de laatste updates binnengehaald en IJzerboutje weer helemaal happy (of appy zoals mijn vriendin altijd zegt...Frans hè, die kennen de H niet uitspreken :grin: )

 

Ik heb alleen nog niet een goede skin gevonden. Zit daar nog een beetje jmee te experimenteren. Helaas is Alien_HD weg uit de feed.

Verder heb ik nog een nieuwe satellite.xml aangemaakt anders verschijnt Yamal 54.9° oost niet in de lijst.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mis je nu eigenlijk of wat bevalt je niet aan de Skin AtileHD Pro?

Die is toch behoorlijk naar eigen smaak aan te passen maar ja smaken verschillen nu eenmaal.

 

Sinds dat VTI deze skin beschikbaar stelde ben ik in elk geval een enthousiaste gebruiker. 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 doet het goed hier, alleen werkt Webdif niet meer, kan de duo2 niet meer benaderen met Firefox, met fillezilla wel.

Rarara........

 

Opgelost: Webinterface installeen op de duo en http poort veranderen naar 80, en je krijgt een volledig vernieuwde webdif voor je neus.

Top.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de skin makers, allemaal vrijwilligers, moeten soms even enkele tests en aanpassingen verrichten om die voor een nieuw image met geupgrade kernel aan de praat te krijgen

bij de een of andere duurt dat iets langer

 

het AtileHD is van het VU+ Team Image en dat zal altijd tijdig aangepast zijn en in het image als voorkeur skin werken

stel je receiver in op AtileHD als skin

 

alle andere alternatief skins worden meestal een voor een aangepast en op de feed geladen

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat mis je nu eigenlijk of wat bevalt je niet aan de Skin AtileHD Pro?

Die is toch behoorlijk naar eigen smaak aan te passen maar ja smaken verschillen nu eenmaal.

 

Sinds dat VTI deze skin beschikbaar stelde ben ik in elk geval een enthousiaste gebruiker. 

 

 

OK...ik ga hem op jouw aanraden uittesten. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...