Ga naar inhoud


NIEUW VTi "Vu+ Team Image" - v. 7.0.x - 2014.07.17


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


 

Wat mis je nu eigenlijk of wat bevalt je niet aan de Skin AtileHD Pro?

Die is toch behoorlijk naar eigen smaak aan te passen maar ja smaken verschillen nu eenmaal.

 

Sinds dat VTI deze skin beschikbaar stelde ben ik in elk geval een enthousiaste gebruiker. 

 

 

 

Inderdaad, ik zoek nooit meer tussen de andere skins.

 

Bij mij werkt second infobalk niet meer, dus er uit gehaald.

Tot hier toe nooit een probleem er mee gehad.

Was ingesteld als volgt:

OK toets= infobalk,

nog een keer OK,, EPG lijst van de betreffende zender.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een update is de CCCAM.cfg overschreven en moet je deze opnieuw aanmaken en in /etc/ plaatsen, ik hoop dat je daarvan een backup hebt gemaakt.

 

Dus even controleren wat er in /etc/ voor een CCCAM.cfg file staat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

de flash overschrijft alles!

we vallen in herhaling

 

terugplaatsen van plugins en softcams met config doe je manueel of via backupsuite

en dan "kan het zijn" dat je zoals ik schreef tweemaal herstart / je image en je softcam

 

denk ook even aan dhcp (netwerk) >>> ander IP adres mag soms geen toegang krijgen (dus niet lokaal 127.0.0.1)

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je een ontvanger gebruiken zonder interne harddisk maar is die wel aangesloten aan een NAS en wil je na de update de backup gebruiken van de plugin's, zenderlijsten en configuratiefiles dan even het volgende.

 

Maak voor de update een 4-tal backup's (1x Image backup, 1x plugin's, 1x zenderlijsten en 1x configuratiefiles) naar de NAS en controleer onmiddellijk daarna of op de NAS een map vti-backupsuite en / of vti-image-backup bestaat en of de inhoud van de mappen correct is.

In de eerste map staan de backup's van de plugin's, zenderlijsten en de configuratiefiles.

In de tweede map staat de Image Backup voor het geval dat je na de update terug wilt na de vorige versie.

 

Tijdens de update wordt gevraagd of je de backup's wilt terugzetten, antwoord hierop met NEE want er is immers nog geen verbinding naar de NAS.

Zorg wel dat je tijdens de installatie het netwerk configureert.

Verwijder tijdens de installatie via VTI Zero de Plugins en wat je daar eventueel nog verder wilt verwijderen.

Installeer verder niets dus geen tuners en zenderlijsten want dat komt straks met het terugzetten van de backup wel weer goed.

Beëindig de installatie en ga via Menu - Instellingen - Netwerk naar de netwerkbrowser.

Kies jouw NAS en verbind die zoals eerder gedaan.

 

Kies nu in VTI Panel - Restore de juiste backup locatie, dus jouw NAS en nu kun je in de volgorde eerst de plugin's terugzetten, dan de zenderlijsten en daarna de configuraties.

Dit is uiteraard iets omslachtiger dan dat je een interne harddisk geïnstalleerd hebt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha,

 

daar kan over nagedacht worden

 

wetende dat je NAS eerst gemount dient te zijn om aan de backup locatie te kunnen geraken

is een backup op de NAS niet te gebruiken

 

dan doe je het gewoon heel simpel als volgt

 

kopieer de backupsuite map (die je van een perfekt lopend image maakte QUA instellingen ) en op je NAS staat, naar de USB stick die je gebruikt voor het flashen van het nieuwe image

 

of maak een nieuw backup naar de usb als backup locatie

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik wist niet dat je op dezelfde USB stick waar de upgrade op staat ook tegelijkertijd de backup files mag plaatsen.

Was tot nu toe altijd in de veronderstelling dat naast de update file niets verder op de USB stick mocht staan.

 

Dat is natuurlijk helemaal makkelijk, heb ik vandaag op mijn 2e SOLO2 zonder interne harddisk best even moeten prutten om de back-up's terug te plaatsen, daarom deze eigenlijk niets meer toe doende bijdrage :(

 

Zo leer je elke dag wat erbij :)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen met een ingebouwde harddisk hebben vaak jaren van updates en backups naast hun nieuw image staan

en een groot voordeel t.o.v. mensen met een extern gemount medium

 

(jawel - flashen zonder USB stick)

 

het is een van de leuke "advanced" opties

en door het te leren kennen, wordt een en ander makkelijk en is vaak ;) verdomd snel

het is voor enkele effe oefenen

 

maar op je USB stick kun je ook veel erbij plaatsen DAT NIET STOORT en bovenbeschreven methode #37 vereenvoudigd

indien er geen ingebouwde HDD in je VU zit

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist VTi 7.0 geflashed vanaf de hdd en daarna de backups van 6.0.8.

Fluitje van een cent en alles werkt prima.

Bij de eerste uodate geeft de Uno dechter aan at er te weinig swap geheugen is.

Heb HbbTv en het talenpakket verwijderd.

Er staan geen picons op.

Van de log files de laatste laten staan.

Welke plugins etc. kunnen er nog meer af zonder gebruikers verlies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist VTi 7.0 geflashed vanaf de hdd en daarna de backups van 6.0.8.

Fluitje van een cent en alles werkt prima.

Bij de eerste uodate geeft de Uno dechter aan at er te weinig swap geheugen is.

die updates zijn niet heel groot

maar HBBTV wordt integraal vervangen door een betere versie, dus HBBTV verwijderen en dan via de feed nieuw installeren kan ook (dan komt die nieuwste versie uit de feed)

als je HBBTV verwijderd en een update doet komt ie der niet BIJ (dat is logisch, enkel wat geinstalleerd is wordt geupdate)

 

een swapfile kun je op USB stick aanmaken en mocht die voor dit soort acties te klein zijn maken we een aan die groter is

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Jurgen.

Waar kan ik die USB tuners vinden aub?

Verder ben ik van plan de volgende plugins te verwijderen. Kan ik dat gewoon doen?

Addstream url

Blindscan

Manual fan control ( ik gebruik fancontrol2 )

Mediascanner

Openwebif

UI Position setup

Wireless Access Point

Zapping mode selection

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerder schreven we al als je troep op de backupsuite hebt, maak liever geen gebruik ervan

lees je eigen berichten nog eens

 

je plaatst alle plugins terug doorde backup

EN NU

haal je zoveel mogelijk ervan af

 

doodzonde van je tijd

ciao ciao

 

sorry

ik zie nu ook

je noemde enkel plugins die inderdaad in het image opgenomen zijn

dus niet teruggeplaatste plugins uit de backup

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...