Ga naar inhoud


Eerste ervaringen met de ET9500


Unetwork

Aanbevolen berichten

Nu al weer wat weken in huis en moet zeggen dat ik in het algemeen blij verrast ben met de aanschaf van deze twin ontvanger.

Mijn eerste box was de Nokia media master waar ik nog jaren support via sat4all aan heb gegeven met een aantal mensen hier..
Daarna de Dbox, eerste ervaring met Linux en de diverse software cams die erop kon draaien.
Buiten deze heb ik de wel bekende Humax 5400 gehad en nog een aantal boxen maar uiteindelijk nadat de DM7020 sterk was verouderd en geen HD en Enigma2 aankon naar de DM800HD pvr gegaan die ik al vele jaren met plezier heb gehad.

 

Nu eindelijk naar Xtrend gegaan.

Hier wat ervaringen:

 

Draait erg snel en vooral de snelle boot is meegenomen. OpenPli4
Ook de directe HDMI die met CEC werkt..(DM800 ging nog met DVI) mijn LED TV gaat op slapen en dan ook de et8500, wordt ook nog wakker bij het opnieuw inschakelen van de tv.

 

Ook krijgt de surround receiver nu wel 5.1 AC door, dit lukte niet met de DM800 

 

Streamen gaat zelfs met Wifi en HD redelijk tot goed, enkele blokken in beeld maar het is goed te volgen. Wel heb ik de et9500 via een kabel aan mijn router hangen en een snellere USB wifi stick voor mijn PC die in een andere ruimte staat  gekocht, heel groot verschil met mijn oudere en tragere Wifi dongle!

 

Het zappen gaat supersnel en zelfs sneller dan de DM800SE die een vriend (buurman) in huis heeft.

Hardware speelt de et9500 letterlijk van alles op gebied van vele codec af, leuk al je via de interne HDD HD films wilt bekijken.

IPTV gaat erg goed, jammer is het dat er nog steeds geen media player beschikbaar is zodat een film gepauzeerd kan worden...

 

De afstand bediening ligt goed in de hand, en niet zolals Michel schreef dat je twee handen nodig hebt omdat de menu knop bovenaan staat..ik heb er geen problemen mee!

Alleen is het bereik erg slecht te noemen. Vanaf minder dan 1.5 meter moet ik de AB duidelijk richten en dat zou veel beter moeten!
Baterijen zijn nieuw dus daar ligt het niet aan

 

Ook draait de interne ventilator geruisloos dus dat is dan toch duidelijk verbeterd met de eerste et9500 versie die onder de loep ging.

 

CCcam draait niet met de groene smartcard van Canaal Digitaal, alle versies geprobeerd ook de diverse configs geprobeerd maar "nada".- niets.... wel een oplossing is de oude doscam die wel met de kaart overweg kan. Jammer dat deze niet op Pli download staat dus handmatig moet worden ge-installeert. 

 

Algemeen is de et9500 een geweldige receiver, ook nog meegenomen dat buiten de twee Satelliet tuners er een gratis kabel tuner erbij zit.

 

Ik hoop dat dit een nuttige bijdrage mag zijn voor enkelen die zoekende zijn, nu aanschaffen!

 

Peter

 

 

 

  • Like 1

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind de et9500 snel genoeg en voor de hardware transcoding ik ben nog geen problemen tegengekomen alles draait zeer soepel en snel.
Maar ok ik gebruik de box voor 98% om TV te kijken en het gaat me om de snelle zap 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

 

CCcam draait niet met de groene smartcard van Canaal Digitaal, alle versies geprobeerd ook de diverse configs geprobeerd maar "nada".- niets.... wel een oplossing is de oude doscam die wel met de kaart overweg kan. Jammer dat deze niet op Pli download staat dus handmatig moet worden ge-installeert.

 

Inderdaad draait de oude (seca2) kaart niet in CCcam 2.3.0, dat mag toch algemeen bekend zijn ;)

Zet er een andere dan 2.3.0 op en je zult zien dat het met de groene kaart ook werkt.

 

Hardware transcoding kan de et9500 niet maar intern kan je uitstekend uit de voeten zonder die transcoding :)

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...