Ga naar inhoud


XTrend ET8000 : Dreambox Control Centre doet het niet


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb Dreambox Editor en Dreambox Control Centre geïnstalleerd op mijn PC.

 

Dreambox Editor doet het met miijn XTrend ET8000 maar Dreambox Control Centre wil van geen liefde weten.

 

Error 10057 in function send

Socket is not connected

 

Er zal wel ergens een setting niet kloppen maar ik weet begot niet dewelke.

 

Kan iemand mij op weg helpen please ?

 

Dank bij voorbaat.

 

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe zijn je instellingen in Netwerk, daar zitten wat test mogelijkheden in die voor zich spreken.

En als ik je een advies mag geven gebruikt het programma voor de Xtrend,  ETCC v1.2 wat veel meer mogelijkheden heeft en een FTP programma Filezilla heeft. Gewoon het vaste ip van je box invullen, username en het wachtwoord, de poorten staan al ingesteld dan op connect drukken en het werkt

 

Met ETCC v1.2 wil het ook niet lukken Sjaak

Ik krijg de volgende error :

Access violation at address in module 'ETCC.exe'

Read of address 00000000

 

Wat ik gedaan heb is het volgende :

  1. ETCC gestart
  2. IP address ingetikt
  3. Met username en password weet ik niet zo meteen wat te doen.

    Ik heb dan maar deze gebruikt die ik al met DreamboxEdit gebruik (UN=root en PW=dreambox).

Sorry voor de domme vragen Sjaak, maar ik ben echt helemaal nieuw in de satelliet wereld :(

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fout IP adres of box hangt niet meer aan het netwerk.

 

Klopt Jako87

 

Ik zag net dat DreamboxEdit het ook niet meer doet.

 

Mijn XTrend hangt nog op het network want ik kan hem vanaf mijn Windows Explorer nog zien op mijn PC.

Nu begin ik twijfelen aan het IP adres : hoe kom ik te weten wat zijn IP adres is ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je openpli gebruikt;

menu-instellingen-systeem-netwerk-kies je verbinding (lan of wlan)-adapterinstellingen

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je openpli gebruikt;

menu-instellingen-systeem-netwerk-kies je verbinding (lan of wlan)-adapterinstellingen

 

grtz Philip

Gesnopen, dank je wel.

 

Ik moet echt leren begrijpen dat die XTrend een computerke is (helemaal wat anders dan mijn vroegere DSR8121).

En ik moet ook leren om zelf een beetje te gaan zoeken in de instellingen want je kunt er héééééél veel mee doen.

Waarschijnlijk zal ik nu en dan nog wel een vraag stellen, maar ik zal proberen om de domme vragen voor mezelf te houden :)

 

De IP-config stond niet op vaste IP, die heb ik nu vast ingesteld en meteen flink hoog gezet (30) zodat hij mijn desktop, mijn laptop, enz niet voor de voeten loopt.

 

Nu werken Dreambox Editor, Dreambox Control Centre en ETCC wel degelijk.

 

Mijn dank voor jullie geduld met mij is GROOT ! :)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...