Ga naar inhoud


Hulp gevraag voor 3333ste topic - Hoe verwijderde film terug krijgen


iPadawan

Aanbevolen berichten

Niet hier vermeld maar  in het VTI 7 topic wel.

 

Ik had er vlak voor wel een volledige backup gedaan en de setting, zenderlijsten en plugin's etc tijdens de installatie de settings hersteld met de BU die ik zelf gemaakt heb.

Ik zag wel dat er verschillende de .aut. vermelding hebben, schijnbaar automatisch. Ook van rond die tijd. Ook een van de eerste BU's van de toen net nieuwe apparaat staan er bij. Als jik ze bekeek zag ik inhoudelijk verschillen tussen die van rond mijn eigen gemaakte backup. Kwa tijd zat er maar enkele minuten tot half uur tussen. Ook een van de eerste BU's van de toen net nieuwe apparaat staan er bij. Vreemde is dat bij de automatische wel shredder info stond.

 

Daar, in het update topic, had ik ook vermeld dat sommige andere plugins niet waren ge installeert w.o autoTimer. Toen deze geïnstalleerd werd door mij, was alle timer data/settings weer aanwezig. Elke plugin welke door mij was na geinstalleerd had zijn zover mogelijk zichtbaar de juiste originele laatst en bewaarde (BU) instellingen weer. Dus de restore actie was/is ok.

 

Wat ik denk, nu, is dat ik indertijd, shredder verwijderd heb zonder het eerst uit te zetten, te deactiveren, in de settings. De settings bleven bewaard. Doordat tijdens de upgrade naar 7 schijnbaar de autoshredder om de hoek kwam kijken stond deze dus gelijk geactiveerd, en heeft zijn doel voorbij gestreefd en mij gebeten.

 

Ik geloof ook wel dat ze als verloren beschouwd moeten worden, niet per se door Linux, maar door de ext3 FS. Ik had ooit een NAS met ext3 willen redden en er kwam niets van, geloof in totaal 30-35% en het duuurde dagen.

 

Tip for everyone & Note to myself: Eerst deactiveren en dan plugin verwijderen.

 

 

In ieder geval bedankt.

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed advies want het navolgen ervan kan een hoop ellende voorkomen.

 

Overigens zijn de back-up files waar auto bij staat aangemaakt door een Image back-up, hierbij wordt niet alleen een Image back-up gemaakt maar ook automatisch een back-up van de geïnstalleerde plug-n's, zenderlijst en configuratiefiles.

 

Als je handmatig een back-up maakt van de geïnstalleerde plug-n's, zenderlijst en configuratiefiles dan staat er geen .aut. erbij.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, was een python scriptje aan het uittesten op de VU+.

Moest even in de settings kijken onder /etc/enigma../settings

 

wat zie ik, volgens de settings inhoud staat mijn shredder nog steeds vermeld als geactiveerd, ondanks dat ik de shredder zijn subitems heb uitgezet en de hoofdschakelaar van shredder ook uitgezet heb en shredder daarna, na een herstart, ook verwijderd heb.

Zou ik nu dus shredder weer installeren dan zit ik weer overmorgen met het zelfde gedoe.

 

Dubbel gewaarschuwd nu.

config.AutoShredder.folder1_active=true
....
config.AutoShredder.folder2_active=true
config.AutoShredder.folder3_active=true
....

Wel apart dat niet alle regels bij elkaar staan. Anyways, voor mij is het niet erg dat de data er in staat, maar als ik het op 'niet actief' zet moet dat wel weerspiegeld worden in de settings.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...