Ga naar inhoud


config bestand voor CCcam 2.3.0


Hugo1953

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Tot vorige week gebruikte ik zonder problemen CCcam 2.2.1 in combinatie met VTI 6.0.8 op mijn 2 VU+ Solo2 toestellen.

Na flashen naar VTI 7.0 werkt CCam 2.2.1 niet meer, CCam 2.3.0. doet het wel.

 

Na terugzetten van mijn instellingen uit backup verschijnen telkens opnieuw de oude config bestanden, die zeer eenvoudig gehouden waren met enkel deze tekst:

 

# CCcam team uvadi CCccam v 2.2.1

C: 192.168.1.XXX  12000 user1 pass1

 

en idem voor de andere Solo2 voor de F-lijn.

 

Dit werkte perfect, maar nu niet meer. Het is duidelijk onvoldoende om de naam CCcamv. 2.2.1 te veranderen in 2.3.0

 

Kan iemand mij een aangepaste tekst van een werkende CCcam 2.3.0 configuratie bezorgen, waarin ik enkel de IP gegevens moet aanpassen?

Graag zowel voor voor F als voor de C.

 

Ik weet echt niet welke stukken tekst ik moet laten staan, waar ik ## moet plaatsen of weghalen en vind nergens een degelijke en begrijpelijke basisuitleg.

Het enige wat ik wil is mijn abonnement intern sharen (op een veilige wijze). 

 

Met vriendelijke groet, Hugo

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zelf zou ik het zelfs niet eens meer willen testen (durven testen)

of cccam werkt of niet

daar er veel teveel bekende nadelen bestaan

 

doe je dat wel dan is de configuratie echter super simpel

download die gewoon via de feed <> dan heb je de standaard

 

(bij VTI moet je de config separaat downloaden, dus die overschrijft in etc/cccam.cfg en je hebt het origineel)

 

die f of c lijn toevoegen (dus zonder # ) dat is geen kunst

dus ik zie geen probleem, behalve dat je die seca2 of seca3 ook bewust moet bepalen in je cccam.cfg

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hugo, persoonlijk zou ik nu niet meer voor CCCAM kiezen maar voor Oscam.

 

Tot voor kort gebruikte ik ook nog CCCAM en had ik in mijn Dropbox de simpele configuratiefiles staan maar die heb ik nu intussen weggehaald.

Ik heb wel de configuratiefiles voor Oscam in mijn Dropbox staan waarbij Huiskamer de server en Slaapkamer de client is.

Deze bestanden moeten op beide SOLO2 in de map /etc/tuxbox/config/ geplaatst worden.

Mocht je Oscam willen proberen en deze files willen gebruiken dan kun je die via de volgende link ophalen.

Het opstarten wijkt niet af van CCCAM.

 

https://www.dropbox.com/sh/0luqjzg7s93xto5/AACKfCV3vj7JL7LAOqwV18w0a

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk werkt Oscam ook met TVV maar dan moet je alleen de file oscam.dvapi dienovereenkomstig aanpassen.

Ik gebruik de laatste versie die in de feed staat, dacht dat dit Oscam 1.20 - 9682 was.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar het aanpassen van de Oscam.dvapi file is voor mij Chinees.

Wat moet ik hiervoor precies doen? Ik weet hoe ik deze file kan benaderen, bewerken, terugplaatsen (alls deze tenminste in de .etc map staat).

Maar ik zou niet weten wat ik waar moet veranderen.

Groetjes, Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je zou de oscam webinterface kunnen gebruiken. Tabje files, dan oscam.dvbapi selecteren en dan kan je in de webinterface aanpassingen doen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

basis

 

wist niet of je beneden de kaart hebt ingestoken of boven de kaart hebt ingestoken

 

plaats in /etc/tuxbox/config

dan oscam uit de feed laden

oscam starten

 

let op om in het webinterface te komen

is dit belangrijk

als je kopieert zonder editeren

[global]
disablelog                    = 0
loghistorysize                = 4096
serverip                      = 192.168.2.2 <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< aanpassen met uw BoX-ip
 en beneden in het bestand
httpport                      = 18001
serverip                      = 0.0.0.0
httpuser                      = HUGO
httppwd                       = HUGO1953

dus we gebruiken IP box: 18001 en vullen naam en paswoord in

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste Wiz,

 

Hoe gebruik ik de oscam webinterface? Ik kende wel al "iets" van CCcam, maar helemaal niet van Oscam. Met dergelijke korte antwoorden - waarvoor overigens steeds wel dank - schiet ik spijtig genoeg erg weinig op.

Vriendelijke groet, Hugo

Kijk eens rond in het oscam forum, daar vind je alle info die je nodig hebt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar het aanpassen van de Oscam.dvapi file is voor mij Chinees.

Wat moet ik hiervoor precies doen? Ik weet hoe ik deze file kan benaderen, bewerken, terugplaatsen (alls deze tenminste in de .etc map staat).

Maar ik zou niet weten wat ik waar moet veranderen.

Groetjes, Hugo

 

Kijk Hugo, als je niet even de moeite neemt om datgene goed te lezen wat wij schrijven dat zal ik gewoon bij CCCAM blijven.

 

De Oscam files staan niet in de map /etc/ maar zoals ik in mijn bericht #3 schreef in /etc/tuxbox/config/.

Als je de files nu vanuit mijn Dropbox zou hebben opgehaald en de file oscam.dvapi opent (bewerkt) dan zou je de onderstaande inhoud hebben gezien, dus zo moeilijk is het toch niet.

Er staat toch duidelijk wat je moet doen, in dit geval de 1e P regel verwijderen.

Je moet wel enige affiniteit tonen en vooral veel, heel veel lezen.

Wat je dan nog niet begrijpt daar helpen we jouw wel mee.

In feite lever ik jouw een volledige werkende configuratie op, wat wil je nu nog meer?

 

# Read more: http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.dvbapi.txt

 
P:0100:00006a   #Verwijder deze regel als je TV-Vlaanderen hebt!
###P:0100:00006c   #Verwijder deze regel als je CDS NL hebt!
I:0622
I:1817
I:1818
I:1819

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Originele melding: " Tot vorige week gebruikte ik zonder problemen CCcam 2.2.1 in combinatie met VTI 6.0.8 op mijn 2 VU+ Solo2 toestellen. Na flashen naar VTI 7.0 werkt CCam 2.2.1 niet meer, CCam 2.3.0. doet het wel."

 

Ik heb exact dezelfde ervaring. Er wordt nu geprobeerd Hugo1953 over te laten gaan naar Oscam, maar dat is natuurlijk een work-around. Het geschetste probleem blijft. Waardoor wordt dit veroorzaakt en hoe kan dit worden opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen,

 

Ik ga juist heel veel moeite doen om alles goed te lezen.

 

Alleen: jullie antwoorden zijn soms zeer compact. Ze zijn perfect te begrijpen voor mensen met kennis en ervaring, maar niet voor iedereen.

Ik ben er van overtuigd dat ik beter over stap naar OSCAM en zal mij dus documenteren, met de nodige tijd en het nodige geduld.

 

En hoe het komt, weet ik niet, maar ik trof geen config aan in tuxbox. Ik neem aan dat ik dan zelf eerst een directory moet aanmaken?

Al deze kleine details doen er wel toe en hoe gedetailleerder een uitleg hoe beter. Jouw uitleg over het flashen van de VU+ Solo heeft mij bijvoorbeeld zeer geholpen (waarvoor andermaal dank!).

 

Ik zal mogelijk eerst wat basiskennis over OSCAM moeten opbouwen, maar het brandt nie

 

Vriendelijke groet, Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera! Het is mij inmiddels gelukt om op beide Solo's OSCAM te doen werken, mits gebruik van het dvbapi bestand van Jürgenn inderdaad na het manueel aanmaken van een config map in ect./tuxbox. Wat een geluk want mijn oude CI module had problemen met decoderen van sommige zenders, zoals Eurosport HD dutch en Brava HD.

 

Nu nog de interne sharing aanpakken.

 

Vriendelijke groet, Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...