Ga naar inhoud


config bestand voor CCcam 2.3.0


Hugo1953

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als lezer op sat4all.com zit me dus wel een beetje te ergeren aan het feit dat men in het verkeerde forum vragen stelt

 

want

ben je te moe voor copy paste klik je op deze link

en die gegevens zijn er gewoon,

 

 

wat echt stoort is

het image heeft er niets mee te maken

en

de receiver heeft er niets mee te maken

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en zo is het, dus vragen over CCCAM of Oscam graag in de betreffende fora stellen want zoals Tonski terecht schrijft zijn deze vragen in de regel niet apparaat of Image gebonden.

 

Nogmaals mijn excuses dat ik eerder hieromtrent op verschillende vragen al heb geantwoord en niet direct een verwijzing naar de betreffende fora heb gedaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jürgen,

 

 Wat ik niet helemaal begrijp.. met je vorige image werkte alles naar behoren. Wellicht toch maar zo laten dan? Je hebt de nieuwste VTI image.. maar persoonlijk zou ik dat niet perse willen als het werkt dan werkt het. Begrijp je wat ik bedoel?

 

Ik heb het al vaker gehoord, waarom updaten als alles goed functioneert?

Toch zou ik iedereen willen aanraden om de periodieke updates toe te passen want ze zijn niet voor niets uitgebracht.

Wellicht zijn niet alle updates of onderdelen daarvan voor jouw apparaat zinvol maar als je niet up-to-date blijft loop je vandaag of morgen toch wel tegen onverwachte onverklaarbare problemen aan maar de keuze is aan jouw.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al vaker gehoord, waarom updaten als alles goed functioneert?

Toch zou ik iedereen willen aanraden om de periodieke updates toe te passen want ze zijn niet voor niets uitgebracht.

Wellicht zijn niet alle updates of onderdelen daarvan voor jouw apparaat zinvol maar als je niet up-to-date blijft loop je vandaag of morgen toch wel tegen onverwachte onverklaarbare problemen aan maar de keuze is aan jouw.

Toch zie ik ook vaker dat er problemen komen als je een update toepast. Hoeft niet maar kan wel gebeuren.

 

Sorry overigens als ik de verkeerde vraag heb gesteld ik zal er de volgende keer op proberen te letten.

 

Nu heeft de TS volgens mij ook niet geupdate maar geflasht en de nieuwste versie erop gezet. Toen kwamen de problemen terwijl hij dit kennelijk met de vorige versie niet had.

Nu krijg ik via mijn VTI image ook wel eens updates. Kan zijn dat die dan gecontroleerd/getest zijn door het VTI team.. weet ik eigenlijk niet hoe dat precies zit daar moet ik me dus nog in verdiepen. ALs het getest is dan vind ik het weer wat anders. Maar goed CCcam 2.3.0 doet het bij TS dus wel.

Ik denk dat jullie gelijk hebben dat het niets met het image te maken heeft.. het probleem zal ook wel opgelost kunnen worden.

Dank ook weer voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zie ik ook vaker dat er problemen komen als je een update toepast. Hoeft niet maar kan wel gebeuren.

 

 

In de regel verloopt het updaten probleemloos, ik gebruik nu al jaren VTI en ik heb denk alle tot nu toe verschenen updates geïnstalleerd, dit zowel mijn SOLO2 maar ook op mijn vorige DUO, UNO en Ultimo maar nog nooit geen één probleem ondervonden.

 

Als er problemen ontstaan zijn die vaak aan een onjuiste handelwijze, corrupte zenderlijsten, vage Plugin's e.d. te wijten.

Maar nogmaals, iedereen moet zelf weten of de updates accuraat worden opgevolgd, ik doe het inderdaad wel en ben daar tot nu toe altijd goed mee gevaren.

 

Overigens kun je versie 7.0 niet door te updaten installeren maar moet je sowieso flashen maar dat is bij alle versiewijzigingen het geval.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jürgen,

 

 Hartelijk dank weer voor je reactie. Ik gebruik zelf VTI 6. Nu had ik laatst weer een update.. en toch ga je dan weer twijfelen. Vorige update ging goed en gelukkig geen problemen. Maar je bent toch altijd wel een beetje bevreesd_ als ik eerlijk ben_ dat het bij een volgende update mis gaat.

Ik denk dat je gelijk heb dat ik ook die laatste update gewoon kan installeren. Enige wat ik dan graag zou weten of die ook getest zijn door het VTI team? Zomaar plugins installeren,of zo iets dergelijks zou ik niet doen. Update doe ik dan liever toch wel ook omdat die van VTI zelf komt..maar toch twijfel ik dan altijd..

 

Enorm bedankt weer voor je reactie en dank voor je info.

 

Als ik de box nu aanzet krijg ik ook telkens de melding dat de laatste update er is en toch zeg ik dan weer NEE. Juist omdat je weer bang bent dat er dan opeens iets niet meer werkt. Je bent nu zo blij met de box en alles werkt naar behoren...

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de box nu aanzet krijg ik ook telkens de melding dat de laatste update er is en toch zeg ik dan weer NEE. Juist omdat je weer bang bent dat er dan opeens iets niet meer werkt. Je bent nu zo blij met de box en alles werkt naar behoren...

Tja, nu kun je het nog 10 keer herhalen.

Als je nu echt zo bang bent waarom maak je vooraf gaande aan de update niet eerst een Image back-up.

Gaat er inderdaad iets fout dan de Image back-up van de vorige versie terugzetten en probleem opgelost.

 

De nieuwe updates / versies zullen vast wel getest worden, ben er nooit bij geweest maar mochten er bugs inzitten zullen die vrijwel onmiddellijk door volgende updates gecorrigeerd worden.

 

Maar nu weer On_Topic want dit onderwerp gaat over een config bestand CCCAM

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch nog even een vriendelijk stokje in het hoenderhok werpen, richting de haantjes. :P

Mijn vraag was aanleiding voor deze wel wat uitgegroeide topic, waarin ook commentaren te lezen zijn als: deze vraag had bij de rubriek CCcam/Oscam moeten staan.

Nou: dat vraag ik me toch af.

Want mijn probleem ontstond na flashen naar nieuw image VTI en werd daarna opgelost door een update voor het nieuwste image.

Dus toch aan VU+ gerelateerd!

 

Met vriendelijke groet, Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vriendelijke stokje is aangekomen, de haantjes hebben dit vast wel begrepen maar feitelijk heb je helemaal gelijk :D 

 

..... maar je stelt deze vraag op 21 juli en op dat moment stond het nog niet vast dat het om een mogelijke bug gaat die mogelijk in deze versie zat want de fix daarvoor is pas op 22 juli bekend gemaakt.

 

Omdat gebruikers van CCCAM 2.3 geen problemen ondervonden, jij zelf ook niet is het reëel om tot de veronderstelling te komen dat het een probleem van de verouderde CCCAM versie 2.2.1 is en dientengevolge in het CCCAM forum thuis hoort.

 

Op zich had het ook nog zo kunnen zijn dat de nieuwe VTI versie 7 de oudere CCCAM 2.2.1 helemaal niet meer ondersteund en dan is het immers geen bug meer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen,

 

Even het begin van mijn oorspronkelijk ter herinnering brengen:

 

"Tot vorige week gebruikte ik zonder problemen CCcam 2.2.1 in combinatie met VTI 6.0.8 op mijn 2 VU+ Solo2 toestellen.

Na flashen naar VTI 7.0 werkt CCam 2.2.1 niet meer, "

 

Dat was de aanleiding van mijn problemen en ook voor het stellen van een vraag over CCcam 2.3.0 en intern sharen.

 

Ik geef toe dat ik het aparte forum over CCcam/Oscam over het hoofd heb gezien en dat ik mischien mijn vraag daarin had kunnen stellen.

Tegelijk vraag ik mij af of mijn signaal er voor iets tussen zat dat er snel een update is gekomen die het oorspronkelijke probleem oploste en of dit ook zo was geweest indien de vraag niet in VU+ gedeelte was gesteld. Zo zie je maar dat enige relativering hier op zijn plaats is.

 

Uiteraard ben ik zeer dankbaar voor de bereidwillige hulp die vooral door de haantjes wordt geboden. ;)

Groetjes, Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...