Ga naar inhoud


veranderingen per 1 aug zijn bekend bij CD.


erwin05-verwijderd

Aanbevolen berichten


Er zijn dus mensen die niet 3 maanden gratis het HD pakket ontvangen, als ik dat goed begrijp.

 

Om de volgende reden heb ik ook opgezegd:

 

Na 1 november wordt een aantal extra HD-zenders aan uw Basis-pakket toegevoegd, waaronder Nederland 1, 2 en 3. Het maandelijks tarief wijzigt hierdoor van € 12,95 naar € 15,95.

 

Mijn antwoord aan CD:

 

U schrijft hier dat mijn tarief verhoogt wordt met 3 euro maar u bent niet duidelijk in welke veranderingen er precies doorgevoerd worden, welke extra HD zenders worden er  toegevoegd? Nederland 1,2,3 zijn namelijk al onderdeel van mijn Basis pakket vreemd dat u die nog een keer wilt toevoegen.
 
Als u mijn tarief verhoogd en u niet duidelijk bent waarvoor u die 3 euro in rekening brengt, dan kan ik hier natuurlijk niet mee akkoord gaan.
 
Dit is natuurlijk een vreemde manier, wel de prijs omhoog maar niet vermelden waar voor.
 
Voor mij is alles duidelijk, waaronder de werkwijze van CD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je maakt een denkfout, Nederland 1,2 en 3 zijn vanaf 1 augustus geen gratis, sterker nog met doorgifte vergoeding voor de kosten van Canaldigitaal door de overheid en omroep aangeleverde zenders meer, maar zenders waarvoor Canaldigitaal een vergoeding aan de omroepen moet betalen.

Die vergoeding wordt per 1 augustus door belast.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak geen denkfout ik baseer alles op de informatie van cd en tel dan alles op, en kom dan tot de conclusie dat er dingen niet kloppen.

 

Deze info, dat per 1 aug ned123 niet meer gratis zijn, staat vermeld op hun site en in hun email aan mij.

 

Cd laat deze verhoging samen vallen met het HD light pakket.

 

Als Ned 123 HD dan per 1 aug niet meer gratis zijn waarom gaat het HD pakket dan niet omhoog in prijs???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De 2e en 3e kaart gaan al per 1 augustus omhoog,

Verder heb ik een HD pakket, het oude voor 5 Euro, waar ondertussen wat zenders uitgehaald zijn, misschien compenseren de in de loop van de tijd verdwenen HD zenders de kosten van Ned 1,2 en 3 HD.

Of 3stekt men voor die zenders de HD kijkers de kosten voor de uitlopende SD zenders niet meer in rekening.

 

Het is een tijdelijke situatie, die nu is ontstaan, omdat op korten of middellange termijn de SD zenders gaan verdwijnen.

 

Maar leg je calculatie eens open, hoe jij denkt dat CD aan hun bedrag komen, in vergelijking met wat jij denkt wat het mag zijn.

Op dit forum speculeren we al jaren over de kosten di CD moet maken om het signaal te mogen en kunnen doorgeven.

Dus de rechten voor het doorgeven van een zender en de kosten die een transponder kost, nog afgezien van de bedrijfskosten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak geen denkfout ik baseer alles op de informatie van cd

 

Da's één

Ik maak geen denkfout i......<knip>  en kom dan tot de conclusie dat er dingen niet kloppen.

Da's twee, herstel da's drie

 

Geloof het of niet, doorgaans klopt de informatie van CDS al moet ik direct toegeven dat ze die info vaak wel op onnavolgbare wijze samenstellen en verstrekken.

 

En twee is dat je er niet zomaar vanuit moet gaan dat je alles op moet tellen, dikke kans dat je ergens ook wat af moet trekken.

 

Deze info, dat per 1 aug ned123 niet meer gratis zijn, staat vermeld op hun site en in hun email aan mij.

 

Cd laat deze verhoging samen vallen met het HD light pakket.

 

Als Ned 123 HD dan per 1 aug niet meer gratis zijn waarom gaat het HD pakket dan niet omhoog in prijs???

Da's vier

Het HD pakket kost geld, dat de prijs niet omhoog gaat maakt nog niet dat de npo123 dan gratis zou zijn, je hebt een betaald abbo nodig om "gratis" naar de npo123 te kunnen kijken.

Kan ik nog een kanttekening bij plaatsen maar dat doe ik maar even niet om het allemaal nog behapbaar voor je te houden.

 

Samengevat toch knap dat je terwijl je beweerd geen denkfout te maken er in de 4 regels lange post waarin je dat meld ik toch 4 denkfouten meen te bespeuren.

 

Vergeef me mijn sarcasme, echt ik heb me enorm ingehouden.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste vind ik dat je betaald voor een zenderpakket en niet voor de uitzendtechniek.

 

Dan vind ik dat een HD pakket nooit ingevoerd had mogen worden, en de HD zenders gewoon in de bestaande pakketten toegevoegd hadden moeten worden, en daar had je dan een prijsverhoging op toe kunnen passen om de dubbele transponders voor SD en HD.

 

Nu gaat CD leven naar die 5 euro en laten die zich dat ook niet meer afpakken, klimt hierdoor de prijs en komt die dan dicht bij andere providers dan stappen mensen over. domme zet dus.

 

Het HD pakket heeft 22 HD zenders voor 5 euro, NED123 niet meegerekend, voor 3 euro, dat is dus meer dan de helft van wat het HD pakket kost krijgen mensen met een basis sd pakket er 6 HD zenders bij, een erg beetje oneerlijk. en schrijft CD dat je het HD pakket nu kunt krijgen voor 2 euro extra, de meeste mensen die kunnen rekenen weten dan dat je dan weer op die 5 euro zit.

 

 

Ook schrijf jij das als de SD zenders verdwijnen het goedkoper moet worden, het vreemde vind ik dan dat op het punt van overgaan naar HD, nu juist alles duurder wordt en SD elk moment kan worden uitgeschakeld.

 

Dus nu het kantelpunt daar is en de SD zenders bijna uit gaan, zie je bij CD een prijsverhoging inplaats van andersom en de pakketten per 1 aug de meest belangrijke HD zenders krijgen. Deze 6 zenders bedoel ik daarmee.

 

Conclusie:

 

Het Basis light pakket mag niets meer kosten dan wat het basis sd pakket nu kost, er wordt maar 1 zender per 1 aug aan dit pakket toegevoegd, daar zou je iets voor kunnen rekenen maar zitten klanten op deze zender te wachten. ik niet.

 

CD schrijft dat per 1 aug ned123 niet meer gratis zijn, dan vind ik dat ze die 3 zenders ook aan ons moeten doorberekenen.

 

Mijn mening is dat iets wat niet meer gratis is betaalt moet worden.

 

Dat er uit pakketten zenders verdwijnen dat kan, maar dan moet de prijs ook aangepast worden.

 

Dat ik voor 3 euro 5 zenders krijg die ik al heb, maar in een andere uitzend techniek vind ik dan wel duur als je er dan ook nog van uit gaat dat er zenders kunnen verdwijnen.

 

Bestel je het HD pakket dan kun je als je het basis pakket hebt, ook zeggen dat die 5 euro betaalt worden voor de extra zenders die het HD pakket heeft, wat blijft er dan nog over van de kosten voor HD?.

 

Dit mag CD mij wel eens uitleggen.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's één

Da's twee, herstel da's drie

 

Geloof het of niet, doorgaans klopt de informatie van CDS al moet ik direct toegeven dat ze die info vaak wel op onnavolgbare wijze samenstellen en verstrekken.

 

En twee is dat je er niet zomaar vanuit moet gaan dat je alles op moet tellen, dikke kans dat je ergens ook wat af moet trekken.

 

Da's vier

Het HD pakket kost geld, dat de prijs niet omhoog gaat maakt nog niet dat de npo123 dan gratis zou zijn, je hebt een betaald abbo nodig om "gratis" naar de npo123 te kunnen kijken.

Kan ik nog een kanttekening bij plaatsen maar dat doe ik maar even niet om het allemaal nog behapbaar voor je te houden.

 

Samengevat toch knap dat je terwijl je beweerd geen denkfout te maken er in de 4 regels lange post waarin je dat meld ik toch 4 denkfouten meen te bespeuren.

 

Vergeef me mijn sarcasme, echt ik heb me enorm ingehouden.

Als cd schrijft zie email van cd, dat ned123 niet meer gratis zijn, dan kun je niet zo als jij dat uitlegt er gratis naar kijken.

 

Jij meent die te bespeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ten eerste vind ik dat je betaald voor een zenderpakket en niet voor de uitzendtechniek.

 

 

Helaas bepaalt Canaldigitaal dat niet, maar de octrooihouders en hun vertegenwoordigers.

Voor het Dolby gecodeerde geluid dien je bijvoorbeeld een bedrag ineens en een jaarlijkse fee te betalen.

 

Hetzelfde geldt voor de MPEG codering, ook die is niet gratis, maar mag je als gebruiker ook voor betalen.

 

Zelfs als je een DVD perst en verkoopt ben je ongeveer 6 Dollarcent per DVD kwijt aan rechten die je af mag dragen.

Bij een DVD zijn er ongeveer 30 patenthouders die geld willen zien bij elk geperst exemplaar.

 

Je klaagt dus bij de verkeerde instelling, klaag bij die firma die geld in innovatie gestoken heeft en nu de gebruikers daarvoor laat betalen.

De meeste kosten bij doorgifte per satelliet is de extra transponderhuur voor de HD zenders.

Daarom zeg ik, de SD transponders zo snel mogelijk afschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...