Ga naar inhoud


Vraag over installeren van een vu solo


Flybol

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na veel ongemak te hebben gehad met een Philips dsr8121 van canaldigitaal, ben ik aan het spitten in dit forum naar informatie over welke ontvanger aan te schaffen en ben bij de Vu+ Solo uitgekomen.

 

Ik noem mijzelf een amateur op satelliet gebied, met veel interesse om bij te leren. Wonend in Spanje is het de bedoeling om de zenders van canal digitaal te kunnen blijven ontvangen. Amateur zijnde en informatie te hebben gelezen ben ik er wel uit dat de Solo volstaat voor mij. Een vraag die ik heb..

 

Ik heb de handleiding doorgelezen en ook de setup guide dat in dit forum is geplaatst. De vraag is het volgende..( misschien wat dom, maar goed, stellen kan geen kwaad..)

Heb ik bij het installeren van deze box een internet aansluiting via het ethernet nodig? Of kan het ook via een WiFi signaal met een USB stick wat ik hier en daar ook lees? Ik neem aan dat WiFi bij deze box alleen nodig is voor updates en plug-ins te installeren, of is dat te simpel gedacht?

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

dat is niet te simpel gedacht. Hoewel, als je een wat stevigere box zou aanschaffen qua cpu en memory zou je ook hbbtv kunnen gebruiken om "uitzending gemist" te kunnen draaien op je vu box, en eventuele vrij te kijken video streams of youtube of browsen op het internet als je geduld hebt :)

 

Je zou dat ook met een wifi stick kunnen doen. Als je nu toch wat moet aanschaffen, zou je dan niet beter een iets modernere vu box kunnen aanschaffen? Een solo is wel het kleinste apparaat wat vu ooit op de markt heeft gebracht, en die box blinkt niet uit in snelheid en uitbreidingsmogelijkheden en is redelijk gedateerd.

 

Je zou ook kunnen kijken naar de modellen waar plugable tuners in kunnen dan kan je er behalve een satelliet tuner ook een dvb-c/t tuner in zetten zodat je ook dvb-t en dvb-c kanalen kunt ontvangen en opnemen voor het geval je er een harddisk in zet. Dat biedt dan ook mogelijkheden om tv of opnames op je tablet of pc te kijken. Maar goed, die zijn qua prijs niet te vergelijken met een solo.

 

Maar voor alleen canal digitaal kijken zou je inderdaad voldoende hebben aan een solo.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...