Ga naar inhoud


Mogelijks bug in nieuwe firmware qnap ts-212


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

zijn er bij jullie die ook problemen hebben bij de laatste firmware dat het juiste wan ip adres niet meer ge-update wordt?

Ik gebruik no-ip,en sinds de laatste firmware update,komt het nieuw ip adres niet bij de gegevens van ddns.

Ik heb de nas eens herstart,en dan nam hij het nieuw ip adres en updated deze ook.

Maar ik wissel om de 36 uur van ip,en vraag mij af,of bij de volgende wissel (vannacht om 01h15) de nas het nieuw wan ip adres zal krijgen?Er stond een oud wan ip adres.

Als er nog zijn met dit euvel,dan vraag ik,waar ik mijn probleem ook kan voorleggen,want als dit inderdaad een bug is,is het belangrijk dat qnap dit zo snel mogelijk weet en van zoveel mogelijk gebruikers.

Mogelijks ben ik weer een enige geval,en weet dan ook niet wat er verkeerd staat ingesteld,ik heb daar niks gewijzigd.

Het ander no-ip adres in mijn fritz box wordt wel goed upgedate naar no-ip,waar ik dan denk,dat ik de fout niet direct bij no-ip moet gaan zoeken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


De beste plaats om dit te onderzoeken is niet hier maar bij Qnap. Die zullen ongetwijfeld ook een forum hebben en het lijkt me sterk dat dit soort problemen daar niet gemeld zouden worden.  Verder lijkt het me onzinnig om én je fritzbox en de Qnap bij no-ip aan te melden. Ze zijn immers onder hetzelfde ip nummer bereikbaar.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@WinWiz

 

Helemaal mee eens! No-IP installeer je lekker in de router, het interne adres voor de QNAP (of wat voor NAS dan ook) laat je door de router toewijzen via DHCP of een vast IP adres in je router. Vast adres is handiger als je soms (WiFi) apparaten toewijst in je eigen netwerk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien mag dan deze link om wille van de stelling de navraag elders te doen.

lid worden en zoeken op je firmware (daarvoor moet je aangemeld zijn)

dan zie je bug reports in de recente topics

 

maar de QNAP doet bij mij in ieder geval geen gekke dingen betreffende ddns

alhoewel ik dat absoluut niet nog een keer ga instellen want eigenlijk zet je de NAS buiten de deur ( DMZ )

 

alle serverapplicaties werken ook achter de router voor de juiste mensen (dus binnen achter de deur)

 

als beiden een ddns gebruiken, moet dat natuurlijk wel in de security van de NAS zijn opgenomen => het wan adres / ddns van die zich aanmeld aan de server

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evaluatie.

Ik ben even gaan kijken op de site,die is helaas helemaal in het engels.Ik kan nu wel engels,maar die is een beetje te beperkt om gans mijn uitleg van mijn probleem te geven.Maar even rondgeneusd op de site,en geen users gevonden met dergelijke problemen.

De NAS heeft wel blijkbaar het juiste wan IP,de logfile ziet er goed uit,maar als ik inlog in no-ip,zie ik daar een verouderd ip adres staan.

Ik heb die dan handmatig geupdated,en eens kijken wat er in de toekomst gebeurd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem gesteld in een nederlands qnap forum.Ik hoop daar geholpen te worden,en indien dit zo is,schrijf ik hier het resultaat/oplossing.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...