Ga naar inhoud


Dag van nationale rouw


Michel

Aanbevolen berichten


Erg waardige aankomst van de eerste lichamen moet ik zeggen ...en ben niet echt een fan van de man maar alle respect voor Rutte die ze toch weer thuis bracht.

Ik denk in dit geval dat er ook veel respect moet naar de Minister van BZ, Frans Timmermans. Diplomatie is niet iedereen gegeven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik geen getroffene ken heb ik met een brok in mijn keel

en natte ogen naar RTL4 gekeken.

 

Droevig dat dit anno 2014 nog mag en kan gebeuren.

Nationale rouw . . . . terecht!!

 

Ik weet nu even niet wat erger was . . mijn vader overleden of dit.

 

Wat een drama.

 

Langs deze weg; sterkte aan alle nabestaanden en kijk terug naar de

mooie momenten en vind daarin steun . . . . .

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort dingen gaat je als normaal mens niet in je koude kleren zitten.

Nationale rouwdag is geen doordraverij, of wedstrijd zoals een zich hier zielig voordoend lid schrijft.

Iedereen heeft tenslotte 1 of meerdere geliefde verloren, en hoe ouder dat je wordt, hoe meer dat dat er worden.

Daarom ook maar niet verder ingaan op dit zielig figuurtje, dat geen medegevoel heeft voor de nabestaande van deze grote ramp.

 

Toen ik vanavond van mijn werk naar huis reed, was ik aan het luisteren naar omroep brabant waar een reportage werd gegeven over de aankomst in eindhoven van de eerste lichamen.

De tranen liepen over mijn wangen bij het luisteren hiervan, hierbij denkende ook aan de vele kinderen die er gestorven zijn, en die je in de eerste televisie berichten zo in beeld zag liggen.

Ik wou ook meedoen aan de minuut stilte, maar bij alle parkeerplaatsen stonden de auto's al heel ver voor de inrit op de vluchtstrook, dus was er geen veilige plaats meer om te parkeren.

Dus heb ik maar stilletjes al rijdend mijn overdenking minuut gehouden in de auto.

 

Als je dan ziet, dat bijna iedereen, zijn snelheid aanpast en elkaar aan zit te kijken, en dat alle parkeerplaatsen bommetje vol staan met zowel personen als vrachtauto's.

Dat is respect voor wat er gebeurd is, en waar we als Nederlanders op dat moment gezamenlijk bij stil staan om niet alleen de overleden mensen te herdenken, maar ook de nabestaanden een hart onder de riem willen steken, en meeleven met hun grote verlies.

 

En satcat schreef:

Rouwen kun je niet afdwingen dat zul je zelf moeten doen.

 

Nou wat ik onderweg gezien heb, werd er niets gedwongen.

Daar gingen mijn haren van overeind staan.

Zeker ook als je de beelden ziet van de rouwstoet richting Hilversum, en al die mensen langs de weg zien staan.

 

Mochten er leden zijn, die bij deze ramp ook familie vrienden of bekenden verloren hebben, dan wens ik jullie heel erg veel sterkte toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn condoleances voor de nabestaanden.

Nederland 1 kreeg ook mijn voorkeur, de lange stiltes waren zeer indruk wekkend en legden de nadruk op de getoonde beelden.

Commentaar was overbodig en teveel commentaar was zelfs storend, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze weg wil ik een ieder die, op welke manier dan ook, getroffen is door dit afschuwelijke gebeuren, mijn oprechte medeleven betuigen. Dat men de kracht maar mag vinden om dit ooit te kunnen verwerken.... Vanaf mijn kant héél véél sterkte toegewenst ! 

Hier ben ik het helemaal mee eens !

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had liever je mond gehouden je kwetst nu ontzettend veel mensen en doet ze zeer veel pijn, leef je eens in in andermans verdriet.

Eerlijk gezegd kan ik me zijn reactie goed voorstellen. Hetzelfde gevoel bekruipt mij ook wel eens als ik weer eens een keer een stille tocht zie. Was het vroeger de kerk die ons verbond, nu lijkt verdriet dat te doen. Met ons koningshuis als sterk verbindende factor.

 

Echter op het gebied van verlies van een kind of het meemaken van een ramp ben ik helaas ervaringsdeskundige. Mijn dochter is door een vrachtwagen geschept en was op slag dood. Ze was dertien jaar.

Verder woonde ik in 1992 in de Bijlmer en heb gezien en gehoord hoe het vliegtuig over onze flat achter onze flat terecht kwam. Heb de stank geroken, heb de onranje mandjes uit de puinhopen weggedragen zien worden.

Ik heb echter iets ontdekt. Ik merkte dat op mijn werk de moppen al begonnen te komen. Ik heb ze daarna eens een keer bij mij thuis uitgenodigd. En toen ze zagen wat de impact was van die ramp, begonnen ze ook te beseffen wat het betekende...

 

Deze rouwstoet heeft hetzelfde doel. Niet alleen omdat we er allemaal direct bij betrokken waren, maar om op zijn minst een klein beetje te beseffen wat voor impact dat heeft voor de nabestaanden. En uit respect voor de mensen die het slachtoffer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...