Ga naar inhoud


Dreambox 7020-S wil niet flashen


muppet

Aanbevolen berichten

Ik heb hier 2 dreamboxen staan beiden de 7020-S ik wilde graag een nieuwe pli er in flashen heb het via de browser gedaan alleen dan kon ik de file wel selecteren maar als ik op flash drukte dan gebeurde er niets.

Als ik dreamup gebruik om met een nulmodem te flashen krijg ik upload completed, waiting for acknowledge, had een bijlage alleen kan deze niet toevoegen.

Ik probeer het op beide dreamboxen maar allebeide doen ze het niet.

Wat doe ik verkeerd.

 

Ik weet dat het oudjes zijn maar kan er toch nog iemand blij mee maken.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Start de box wel gewoon op?

Voor serieel flashen moet de box eerst helemaal uit staan. Dus niet in stand-by. DreamUp starten, correcte COM poort selecteren. Op Connect drukken. Dan pas box aanzetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvangers starten gewoon op alleen om er even een frisse firmware op te zetten blijkt een heel gedoe te wezen Mimisiku zou ik die PLI Jade 3 van je kunnen krijgen ?

Voor het flashen doe ik het volgende ik trek de stekker uit de dreambox - start dreamup op - daarna stekker er weer in

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ga die Pli Jade even opzoeken voor je (laatst gebruikt op mijn DM7000s). Overigens kun je hem met een werkend netwerk ook via LAN flashen vermits bootloader #20 of hoger aanwezig is.

 

Zet de box aan met de power switch en houdt de "pijl naar beneden" toets erbij ingedrukt. Op het scherm verschijnt dan het IP adres. Via dat adres kun je via je browser flashen..

 

Heb vorig jaar november een 7020 geflashed op die manier en dat ging prima....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Heb je een PM gestuurd betreffende de Pli Jade 3...

 

De bootloader wordt getoont op het display als je de box vanuit stroomloos opstart.. Blijft niet snel staan dus je ogen gericht houden op het schermpje als je de box aanzet..

 

Even een ander punt: de Pli Jade 3 is erg stabiel maar ik weet niet of je ook naar gecodeerde zenders wenst te kijken. Je kunt immers niets meer uit een feed laden.. Optie is een oud CI moduul te gebruiken. Heb zelf toen nog Newcamd en Radegast 3.14 gebruik (kennen jullie hem nog?).. Wil wel even zoeken of ik nog iets kan vinden.. Misschien kan ik hem uit mijn oude DM7000s halen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die op lossing die daar staat die heb ik al uitgeprobeerd ie chrome maxthon noem het maar op maar ik zal die optie van mimisuki een oudere browser eens uitproberen morgen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je hem in de stop modus zetten ?

en welke dreamup gebruik je ?

of neem deze tool eens

DreamUP.rar

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of langs deze weg zou !! het normaal ook moeten gaan

post-41606-0-87051600-1406325293_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...