Ga naar inhoud


Turksat ligt er plots uit


cgelici

Aanbevolen berichten

Zelfs bij het automatisch afstemmen vind hij 0 kanalen. Volgens mij komt er echt geen signaal binnen. Ik zag op het dak dat de kabel die naar de tv gaat op een of twee plekken een beetje isolatie verloren heeft. Hier en dan zie dunne kabel die gevlochten zijn (aarde?).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je probleem bij de switch zit, vooral de connector van LNB 1ziet er aangetast uit.

Maak de connectors is goed schoon of nog beter vervang ze, misschien ook goed om de kabels bij de switch iets in te korten en opnieuw van een connector te voorzien.

Ook zou je de switch er is tussenuit kunnen halen en de kabel van de reciever rechtstreeks op een LNB aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluit die kabel een rechtstreeks aan op turksat

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja voor turksat zou ik toch een grotere nemen,want ik dacht dat de kleine schotel vaar een andere sat was

neem ene van 1M dat is beter voor turksat 42°E

en maak de switsh eens zuiver of plaats een andere

ook de schotel iets beter afstellen voor wat meer signaal

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps: kijk ook eens of er een dichting tussen de f-connector zit voor het vocht

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar klopt het dat ik voor hotbird en turksat wel 2 schotels nodig heb (indien je geen schotel met motor hebt) ? Ik kon net namens wel een aantal kanalen vinden met dezelfde schotel als waarmee ik turksat ontvang. Straks heeft de satellietboer me een overbodige schotel aangesmeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij had beter er een motor opgezet op de grote schotel,dan had je wel wat meer satellieten,en maar 1 schotelnodig

maar het is nu eenmaal zo,of je kan het hem misschien nog vragen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben mijne ook aan het laten scannen nu op turksat 42°E mijn samsung smart tv

maar heb er nu wel effe een draaibaar systeem eraan hangen

triax 110 met diseqc motor

en met motor duurt natuurlijk wat langer als je van 42°E naar hotbird gaat 18 sec heb het net geklokt

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook even naar de skew van de lnb op de schotel voor Turksat. Die staat zeker niet goed afgesteld.

verder zul je de kabel die slijtage vertoonde moeten vervangen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar klopt het dat ik voor hotbird en turksat wel 2 schotels nodig heb (indien je geen schotel met motor hebt) ? Ik kon net namens wel een aantal kanalen vinden met dezelfde schotel als waarmee ik turksat ontvang. Straks heeft de satellietboer me een overbodige schotel aangesmeerd...

Zeker niet, want de Hotbird en Turksat liggen bijna 30 graden uit elkaar. Dat krijg je met 1 vaste schotel van deze afmeting niet voor elkaar. Alleen als je hem draaibaar maakt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het houden op Türksat grote schotel en

Hotbird kleine schotel.

Verder zien dat de LNB goed staat, dit omdat Horizontale en Verticale frequenties elkaar kunnen storen.

Omdat je in België woont, moeten de schotels eerst goed uitgericht worden.

Als dat gedaan is, moet de LNB in de Türksat schotel iets rechtsom in de houder gedraaid worden, dus met de klok mee.

Voor Hotbird, moet de LNB iets linksom gedraaid worden.

 

Hier nog even de HD zenders vann Türksat:

 

TRT1, TRT haber, ATV en A Haber.

Misschien een paar vergeten, kijk maar een op deze link;

http://www.flysat.com/turksat42.php

Andere zoals Star TV HD zijn gecodeerd.

 

Ook moet je natuurlijk een ontvanger, in je TV hebben die HD kan weergeven.

Als er alleen een SD tuner in zit, zal HD niets doen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...