Ga naar inhoud


Flash DM800HD


slaper

Aanbevolen berichten

hallo,

 

wil eens een nieuwe OpenPLi op mijn dreambox plaatsen.

 

Nu heb ik het volgende gedaan, kabel eruit op de startknop blijven duwen terug power up en IP adres aflezen. dan naar mijn computer via IE 192.168.1.4 en dan krijg ik :

 

You can download your current flash contents (64 MB) here, but please don't expect to be able to flash it back. It's merely a debugging feature.
This device's Serial Number is *****, and was built on 2008/09/12.

Booloader version: Dreambox Second Stage Loader BUILD #76, built 20100419

 

nu klik ik op firmware upgrade , selecteer vervolgens : secondstage-dm800-84.nfi

en nu klik ik op flash!

 

maar er gebeurd niets wat doe ik verkeerd?

 

Dreambox500,Skystar 2,Satcatcher Diseqc Motor,Smart Titanium Twin LNB,Triax88,Infinity USB Phoenix

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Je doet eigenlijk niets verkeerd. Sommige modernere browsers doen het niet meer. De second stage is maar 128KB en kun je ook makkelijk flashen met DreamUp en een serieel kabeltje. Is heel snel gepiept..

Als je in de buurt van Haarlem woont kun je het hier ook even doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik gebruik daarvoor een USB2SERIAL converter. Werkt uitstekend.. Gewoon kopen maar wel zorgen dat hij volledig bedraad is. Je hebt ze al rond de 15 euro. Driver laten laden in de PC. Vervolgens in het configuratiescherm het apparaat instellen op COM1 tot COM4. Snelheid op 115200 Baud, 8 bits, 1 stop en heel belangrijk Hardware Flow Control aanzetten.. Voor het mooie de PC laten herstarten. Vervolgens kun je met DreamUp aan de gang. Fluitje van een cent...

 

Misschien ten overvloede: zorg wel dat je dit doet met een originele DM800HD anders ben je zuur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

wil eens een nieuwe OpenPLi op mijn dreambox plaatsen.

 

Nu heb ik het volgende gedaan, kabel eruit op de startknop blijven duwen terug power up en IP adres aflezen. dan naar mijn computer via IE 192.168.1.4 en dan krijg ik :

 

You can download your current flash contents (64 MB) here, but please don't expect to be able to flash it back. It's merely a debugging feature.

This device's Serial Number is *****, and was built on 2008/09/12.

 

Booloader version: Dreambox Second Stage Loader BUILD #76, built 20100419

 

nu klik ik op firmware upgrade , selecteer vervolgens : secondstage-dm800-84.nfi

en nu klik ik op flash!

 

maar er gebeurd niets wat doe ik verkeerd?

 

Je krijgt dus wel de webinterface van dreambox.. dan is het even bladeren en dan je image opzoeken en flashen. Kijk even wel of je wel het juiste bestand aan het flashen bent.

Als dat zo is dan controleer eens je firewall..zet die eens uit en probeer nog eens..

 

Proberen met IE of anders FF een proberen.. nogmaals let op je firewall zet even uit..

 

Je krijgt dus wel de webinterface van dreambox.. dan is het even bladeren en dan je image opzoeken en flashen. Kijk even wel of je wel het juiste bestand aan het flashen bent.

Als dat zo is dan controleer eens je firewall..zet die eens uit en probeer nog eens..

 

Proberen met IE of anders FF een proberen.. nogmaals let op je firewall zet even uit.. kijk eens of dat dan helpt? Ook geen andere programma,s op het moment van flashen ernaast gaan draaien. Kijk maar eens of het toch wilt lukken.

Of toch even kijken of je nog een oudere versie IE kan gebruiken. Laptop misschien nog met een oudere versie erop?

Nog een optie.. even ander image proberen.. je weet het nooit.

Anders dan gewoon de instructies van Mimisiku opvolgen..

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je doet eigenlijk niets verkeerd. Sommige modernere browsers doen het niet meer. De second stage is maar 128KB en kun je ook makkelijk flashen met DreamUp en een serieel kabeltje. Is heel snel gepiept..

 

Klopt volledig ! Eens je openpli heb geinstalleerd kan je enkel upgrade via het menu "software upgrade" , via de "netwerkprocedure" ga je dat moeilijk lukken.

Dus gewoon via dreamup + null modem , duurt wel iets langer.

Als je niet ver van mijn woonplaats woont wil ik je wel helpen. Eerst wakker worden hé..... :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie PM. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude laptop uit kast, window XP en via UTP kabel verbinding met router, firewall down

Firefox connectie met de DM800.

 

upload eerst second stage dm800-84.nfi  dit werkt

daarna OpenPli  laatste versie van 2.1   dit werkt

en dan maar setup van de DM

 

zo alles terug in orde

Dreambox500,Skystar 2,Satcatcher Diseqc Motor,Smart Titanium Twin LNB,Triax88,Infinity USB Phoenix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

 

Blij dat je het zelf heb kunnen verhelpen. :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...