Ga naar inhoud


extra smartcard; hoe pakket upgraden?


wanderer

Aanbevolen berichten

Het is moeilijk om rustig te blijven bij kontakt met Canaldigitaal. maar toch is het gelukt en het resultaat is nu geworden.

 

Hoofdkaart blijft 12,95 p/mnd en de 2e kaart wordt 2,50 p/mnd samen met een kontraktverlenging van 2 jaar. Dus per maand nu vanaf 1 augustus 15,50. Daar doe ik het maar voor.

 

Uiteraard heb ik wel gevraagd wat er dan te zien zal zijn op de 2e kaart en dit was het antwoord:

 

(citaat)

ONTVANGST OP DE EXTRA KAART

Op de extra kaart had u normaal alleen recht voor de publieke omroepen, de commerciële zenders op RTL8 na. De aanvullen zenders zoals Discovery Channel, TLC  en NGC vielen hier ondermeer buiten. Deze worden nu met deze wijziging gelijk getrokken aan de hoofdkaart (los van HD). Via de volgende website kunt u het aanbod zien: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-sd-zenderlijst-tv-radio.pdf (Basis-pakket).

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoofdkaart blijft 12,95 p/mnd en ....

 

Dus als ik het nu goed begrijp betaal jij voor het abonnement op jouw 1e (hoofd)kaart tot juli 2016 een bedrag van € 12,95.

Dit zou dan het oude Basispakket zijn zonder HD, correct?

 

Wat ik me dan wel afvraag is wat er straks met jouw nieuwe 2-jarige abonnement gaat gebeuren want zoals we nu al een paar keer hebben vernomen vervalt binnenkort het oude (SD) Basispakket en wordt dit vervangen door het nieuwe BasisHD pakket en voor zo ver ik gelezen heb kom je daar niet onderuit tenzij je alsnog opzegt.

 

Dit zou dan kunnen betekenen dat jij 2 jaar lang het nieuwe BasisHD pakket voor € 12,95 mag gebruiken maar dat lijkt me toch sterk.

 

Het zou ook kunnen betekenen dat men jouw binnenkort een brief stuurt waarin staat dat het Basispakket wordt vervangen voor een BasisHD pakket en jij dan alsnog € 3,= meer dus € 15,95 zal moeten betalen.

Ben benieuwd.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een zaak van je knopen tellen.

Het enig andere alternatief is voor ons de kabel (even los van Digitenne) en aangezien we hier een kleine 4 maanden per jaar elders in Europa verblijven is dat niet bepaald het juiste abonnement voor ons, die in zijn meest eenvoudige vorm ook nog 18,70 p/mnd. kost.

 

Nu gaan box en kaart met ons mee en kunnen we dus het hele jaar door ontvangst hebben voor 15,45 p/mnd. En wat er dan ook op staat, er staat wat op. Het verschil is nu 5 euro per maand.

 

De overigens vriendelijke dame die ik aan de telefoon had bij CD vertelde wel dat het nieuwe basispakket van toepassing zou zijn op mijn abonnement gezien het feit van meer dan 10 jaar klant zijn en bla, bla, bla. Een stortvloed van woorden volgde om iets eenvoudigs uit te leggen. Maar goed er zijn meer mensen die veel praten en weinig zeggen.

 

Dit gesprek heb ik per mail bevestigt aan CD en ook bedankt voor de gekozen oplossing en dit had een complete verwarring tot gevolg. Er is in totaal 7 keer heen en weer gemaild en uiteindelijk begon het belletje te rinkelen. Het kan haast niet anders of het moet daar geprint aan de muur hangen.

 

Hoera, we hebben een tevreden klant. En die weet over een paar dagen wat er dan echt op de kaarten tevoorschijn komt.

 

Een oud spreekwoord is: Je vangt nu eenmaal meer vliegen met stroop dan met azijn.

 

En wat die 2 jaar betreft, ik hoop er nog veel langer gebruik van te kunnen maken maar niets is moeilijker dan het maken van een lange termijnplanning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik eigenlijk ook want ik heb hier een vergelijkbare situatie.

 

Ik had mijn 2e kaart en het HD pakket op 15 juni opgezegd en dat is dan ook d.m.v. een tweetal brieven door CD bevestigd.

Omdat de daarin vermelde gegevens tweeledig opgevat konden worden heb ik op 30 juni naar CD gebeld.

Nadat men mijn betreffende vraag correct had beantwoord, ja het is schijnbaar mogelijk, vroeg ik ook nog even voor welk pakket ik hierna nu eigenlijk betaal en tegen welke prijs want het oude Basispakket zonder HD zou immers niet meer beschikbaar zijn.

Zij antwoordde daarop dat ik het BasisHD pakket tegen een prijs van € 15,95 p/m zou ontvangen.

Ik weigerde uiteraard met de HD toevoeging akkoord te gaan en driegde met opzegging van het hele abonnement.

Na enige aarzeling riep zij dat zij nog even ruggespraak wilde houden en kwam terug met het voorstel dat ik nog één jaar het Basispakket voor € 12,95 mocht houden waarmee ik akkoord ging.

 

Tot vandaag heb ik nog geen bevestiging ontvangen maar in Mijn Canal Digitaal staat wel vermeld dat ik het BasiHD pakket tot juni 2015 ontvang.

Ondanks dat mijn 15 juni opgezegde HD pakket per 15 juli zou worden beëindigd heb ik nog steeds alle HD kanalen dus het lijkt erop dat ik nu over het BasisHD pakket beschik.

 

Dus ben benieuwd hoe mijn volgende factuur eruit ziet, wordt het € 12,95 of € 15,95.

 

Het blijkt wederom dat bij CD alle opties mogelijk zijn en je met hen alle kanten op kan.

aangepast door Gerard 76
bijlage op verzoek van poster verwijderd

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soort vergelijkbaar probleem:

Ik heb een oranje smartcard.

Het pakket op de hoofdkaart is geupgrade naar FamilyHD. Na activatie beeld.

De 2e kaart heeft het BasisHD pakket (volgens de site van CD).

 

Echter de 2e kaart wil geen HD kanalen (NED1 - RTL8) laten zien. Alleen de zenders

die in het normale basispakket zitten (de SD kanalen) zijn open.

Na heractivatie van de 2e kaart blijft het BasisHD dicht.

Omschaken van Oscam naar CCcam geeft geen verschil.

Beide kaarten actief tot 10-04-2014

 

Iemand idee of moet ik weer CD bellen?

aangepast door sat_angel
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beide kaarten actief tot 10-04-2014

 

Iemand idee of moet ik weer CD bellen?

 

April 2014 ??

 

Dan zou ik zeker bellen want dat kan natuurlijk nooit goed zijn tenzij je nu gratis kijkt.

Wanneer heb je voor het laatst betaald?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje - Geplaatst: 26 juli 2014 - 15:04

 

Klopt Sprietje. Die vraag is nooit beantwoord in een van de CanalDigitaal onderwerpen.

Zelf heb ik op de 2e kaart, bv Eurosport, Discovery HD en al die Muziek zenders erbij gekregen, na de prijsverhoging.

Maar wat er nu precies onder basis en die 18 extra zenders valt ????

NPO 1, 2 en 3 HD in ieder geval niet !

Maar daar heb ik bij een ander item binnen dit forum al op gereageerd.

aangepast door Pillo2

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...