Ga naar inhoud


ET9500 boot niet meer


Unetwork

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met enige interesse volg ik dit topic en ben er over aan het nadenken hoe dit nou kan zeker na de eerste laaiend enthousiaste berichten van jou. Dat roept bij mij de volgende vragen op.

 

Je werkt met een rotor en hebt 2 tuners die onderling zijn door gelust? En je houd van snel zappen?

En daarop krijg je telkens weer een crash?

 

Het lijkt erop dat je in die configuratie iets niet goed hebt zitten en dan kun je flashen wat je wilt maar die instellingen maak je telkens weer en blijf je het probleem houden. En met welke image dan ook.

 

Zelf heb ik geen rotor dus is het slechts een gedachte van mij maar dat weten de anderen hier vast wel hoe op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dat crashen was door een commit in Openpli van de 26e en die is dezelfde dag hersteld en zou de update de volgende dag het probleem moeten verhelpen. Op de een of andere manier komt de update bij Peter niet goed door. Het is jammer dat Peter al op OpenATV zit anders was er misschien nog iets te zien in het ipkgupgrade.log in de map /home/root.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik zit weer op OpenPli ben nu echt aan het hobbyin probleem is dat ik een aantal betaalde IPTV heb en de mensen zijn nu met vakantie dus nu is een verse flash geen alternatief, moet een manier vinden om erachter te komen hoe ik, met behoud van mijn plugins, mijn soft kan updaten

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat steeds de oude backup terug gezet is.

Ik heb gewoon die dag een nieuwe image geflasht en autobackup met autoinstall zette alle instellingen en plugins er weer bij, en alles weer ok, paar minuten, zoals sjaak ook al aangaf, die fout heeft er maar 1 dag ingezeten.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menu/applicaties/autobackup en daar in het menu autoinstall aanvinken, dan die plugin even handmatig een backup laten maken op hdd of usb, als je dan een nieuwe flash doet zou alles autokatisch weer mee geinstalleerd moeten worden, dit geld voor de plugins die je via de feed geinstalleerd hebt.

Je kan instellen dat er automatisch iedere dag een backup gemaakt wordt.

Ook de instellingen die je gemaakt heb worden automatisch terug gezet.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om een nieuwe flash to doen en dat is gelukt maar de auto backup krijgt met het instaleren vele fouten, ook IPTV en zelfst de doscam is weg..dus deze poging is ook niet gelukt.
Blijf maar met de oude zitten en hopen op geen crash en zodra de mensen hier in Skopje weer terug zijn alles stabiel weer te instaleren.
Je zou denken dat backup moet werken maar niet minder is waar.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Autobackup werkt ook prima, maar kan geen plug-in terug zetten die standaard niet in de image feeds voorkomt.

 

Heeft iemand op jouw box handmatig plug-ins geïnstalleerd die niet standaard bij een image zitten, komen die dus niet terug als je de back-up terug plaatst. De back-up is alleen een kopie van je instellingen en een lijstje van te installeren plug-ins, die vervolgens uit de feeds van OpenPli gedownload worden.

 

Al jouw problemen zijn waarschijnlijk te wijten aan handmatige configuratie acties die niet helemaal correct zijn gedaan. Ik heb al die problemen die jij ondervind nog nooit gehad en ik heb toch al veel gehobbyd met die 9500!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi die Michel bedankt voor de reactie, ja doscam heb ik er handmatig erin gezet, omdat de CCcam met een welk dan ook cfg files gewoon niet werkt met mijn kaart (groene Canaal digitaal)
IPTV is er ook met de hand erin gezet, zoals ik al eerder heb geschreven, daar betaal ik voor maar de mensen zijn net 2 weken op vakantie dus ik moet gewoon even geduld hebben.

 

Problemen met de plugins heb ik in het totaal niet, ik heb gewoon geen geluk dat ik net de verkeerde OpenPli erin heb zitten die een bug heeft met kanalen, als die even geen signaal krijgt gaat het beeld op groen.

Maar zet de backup met de bug weer terug en ga niet teveel zappen zeg ik maar.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sow Sow wat een gedoe allemaal...

Ik heb vandaag ook een ET9500 gekocht en dacht dat ik er zelf wel OpenPLI op kon zetten...... :cry:  (ik moet wel eerlijk zijn dat ik een beetje een noob ben wat dit betreft  :D )

Naja, ik zal jullie even vertellen wat ik allemaal heb gedaan.

 

Na het uitpakken, de box aangesloten op de TV (alleen stroom en via HDMI).

Toen via de site waar ik hem heb gekocht de software gedownload en uitgepakt.

Een mapje genaamd ET9x00 met de volgende bestanden:

-Backupsuite

-image version

-kernel.bin

-noforce

-rootfs.bin

 

Daarna gewoon de standaard dingen gedaan (formateren van usb op FAT32, uitzetten via knop, usb erin aanzetten, dan booten zoals hij op het display zegt)

.........MAAR DAN........

 

Gewoon een kwartier lang booting en voor de rest helemaal niks.

Ik kan ook gewoon dingen in het menu doen, terwijl je normaal zou zeggen tijdens het booten zou hij vergrendeld moeten zijn ofzoiets.

 

Iemand een idee?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en laat de image van vannacht een OpenwebIf bug erin hebben zitten, die is intussen dan wel opgelost maar zorgt wel voor het crashen tijdens het booten, daarom staan de sculls op rood bij de downloads van OpenPLi.

Pak een image van gisteren, die loopt nog zonder dat probleem, en niet gaan updaten tijdens het doorlopen van de wizzard, want dan heb je hetzelfde probleem gelijk weer opnieuw :)

 

De fix wordt vannacht weer meegenomen, tenzij er handmatig een build gestart wordt.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tuup:  Na booting... komt de zender. Zonder zenderlijst komt er niks, er zit kennelijk geen zenderlijst in, rare image van je leverancier.

Je kunt nu je satellietinstallatie configureren en een (fast-) scan uitvoeren. Of een normale image van de OpenPli site downloaden, die zal wel gewoon beginnen met configureren.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...